لیست الگوریتم های گوگل

الگوریتم گوگل چیست؟

الگوریتم‌ های گوگل، ماموران شبانه روزی گوگل هستند که از قواعد و راهبردهای مختلفی، تشکیل شده‌اند، هر سایتی برای رسیدن به بهترین نتایج در موتور های جست‌وجو باید از دستورات و قوانین الگوریتم‌ های گوگل، پیروی کند، دور زدن یا عدم توجه به راهبردهای این الگوریتم‌ها، می‌تواند نتایج بسیار مخربی برای سئو و وضعیت فعالیت سایت، در آینده داشته باشد.

گوگل، هر ساله در حال آپدیت است و اصلا تعجبی ندارد که الگوریتم‌ های آن نیز به روز رسانی شوند و قواعد جدیدی را جهت بهبود وضعیت فعالیت وب سایت‌ های اینترنتی، ارائه کنند.

این الگوریتم‌ها همچون تکه‌های یک پازل عمل می‌کنند که از نقطه صفر شروع فعالیت یک وب سایت تا پایان، آن را به صورت دقیق، آنالیز می‌کنند؛ از تولید محتوا تا لینک سازی داخلی و خارجی، رفتار کاربران و هزاران عنصر حیاتی تاثیر گذار در دنیای سئو، از نگاه تیزبینانه الگوریتم‌های گوگل، پنهان نمی‌ماند.

لیست الگوریتم های گوگل

در فضای وب، چیزی به اسم الگوریتم سئو وجود ندارد ! و مفهوم واقعی عبارت الگوریتم‌ های سئو، همان استفاده مفیدی است که می‌ توان از الگوریتم‌های گوگل، جهت سئو و بهینه سازی سایت انجام داد.

با پیشرفته‌تر شدن هوش مصنوعی گوگل، سئو سایت‌های مختلف، جهت رسیدن به بهترین نتایج جست‌وجو و داشتن ترافیک ارگانیک مفید، روز به روز سخت‌ تر شده است؛ وبمستران هوشمند با آنالیز دقیق الگوریتم‌ های گوگل، می‌توانند مسیر‌ های میانبر مطمئن را جهت رسیدن به بهترین کیفیت سئو سایت و دستیابی به نتایج بهتر موتور‌ های جست‌ و جو کشف کنند.

هر یک از الگوریتم‌های گوگل، تشکیل شده از یکسری باید و نباید هایی است که برای سئو سایت، بهتر است به این دستورات توجه کرد و می‌توان با تطابق فعالیت وب سایت از روز اول تاسیس به این الگوریتم‌ها، در مدت زمان کوتاه، به بهترین نتایج سئو دست پیدا کرد.

هر الگوریتم گوگل، یک چراغ راهنما برای فعالیت درست در مسیر سئو و بهینه سازی سایت است و البته فراموش نکنید همان قدر که پیروی از راهبردهای این الگوریتم‌ ها می‌ تواند برای سئو خوب و موثر باشد، دور زدن آن‌ ها نیز به همان اندازه، ممکن است نتایج چند ماه زحمت برای سئو سایت را نابود کند.

درآمد اصلی موتور جستجوی گوگل از نمایش تبلیغات کسب و کارهای مختلف به کاربران خود است. این تبلیغات معمولا به صورت کلیکی بوده، به این صورت که به ازای هر کلیکی که کاربران روی تبلیغات می‌کنند، گوگل پول بیشتری به دست می‌آورد. این تبلیغات معمولا به دو صورت کلی نمایش داده می‌شوند که یکی تبلیغات داخل سایت و نرم افزارهای مشتریان که به گوگل ادسنس (Google AdSense) معروف و دیگری تبلیغات رو نتایج جستجو گوگل که به گوگل ادوردز (Google Ads ) معروف است.

موتور جستجوی گوگل به دنبال این است تا این درآمد تبلیغاتی خود را حفظ کرده و آن را افزایش دهد. برای اینکار نیاز دارد تا کاربران قبلی که اقدام به جستجو در گوگل می‌کنند را حفظ و در ادامه کاربران موتورهای جستجو دیگر را جذب کند.

گوگل برای جذب مخاطب نیاز دارد تا با توجه به جستجو کاربران و هدفی که دنبال می‌کنند، وب سایت های با کیفیت را به آن‌ها پیشنهاد دهد تا بعد از رسیدن به هدف خود دوباره برای جستجو عبارات دیگر به سراغ گوگل بیایند.

گوگل برای پیشنهاد وب سایت های خوب و معتبر نیاز دارد تا این وب سایت ها را شناسایی کند و کیفیت آن‌ها را بسنجد. با توجه به مواردی که برای دسته بندی وب سایت های مختلف نیاز است گوگل اقدام به طراحی و معرفی الگوریتم های مختلف کرده تا این وب سایت ها را براساس موارد مختلفی که مدنظر دارد سنجیده و به آن‌ها امنتیازاتی را اختصاص دهد.

الگوریتم‌ های گوگل و تأثیر آن‌ها بر رتبه ‌بندی نتایج

همانطور که بالاتر اشاره کردیم گوگل برای شناسایی وب سایت های معتبر و مناسب اقدام به طراحی و معرفی الگوریتم های مختلفی کرده است. این الگوریتم‌ها اقدام به بررسی مواردی که برای آن‌ها طراحی شده‌اند می‌کنند و به هر کدام از این موارد یک امتیاز اختصاص داده که مجموع امتیازات همه الگوریتم‌های گوگل عددی خواهد بود که تعیین کننده جایگاه این وب سایت در نتایج جستجو است. هر وب سایتی که مجموع امتیازات بیشتری باشد جایگاه بالاتری را کسب می‌کند و متناسب با این امتیازات نتایج جستجو دچار تغییر می‌شود.

الگوریتم کبوتر

الگوریتم کبوتر، عصای دست و کسب و کارهای محلی است که نیاز به معرفی شدن به مشتریان نزدیک به موقعیت مکانی خود را دارند؛ این الگوریتم پیشرفته هوشمند، به خوبی آدرس و موقعیت مکانی کسب و کارهای مختلف را تشخیص می‌دهد و تلاش می‌کند نزدیک‌ترین نتایج جست‌وجو به موقعیت مکانی کاربر را در صفحه serp به نمایش درآورد.

احتمالا عبارت سئو لوکال یا همان سئو محلی به گوشتان خورده است، این روش سئو به نمایش نزدیک‌ ترین نتایج جست‌ و جو از نظر مکانی به محل حضور کاربر، منجر می‌شود؛ بدون وجود الگوریتم کبوتر جهت شناسایی آدرس کسب و کار صاحب سایت و کاربر اینترنت، تقریبا سئو لوکال، بی معنی‌بود اما حالا به لطف وجود الگوریتم کبوتر، دقت گوگل، در نمایش آدرس‌ های نزدیک به موقعیت مکانی کاربر و اجرای درست سئو محلی، به طرز شگفت انگیزی افزایش پیدا کرده است.

الگوریتم کبوتر گوگل

الگوریتم پاندا

الگوریتم پاندای گوگل، مثل یک کارشناس بررسی محتوای سخت‌گیر و حرفه‌ای عمل می‌کند و خط به خط تمامی محتواهای موجود در وب سایت شما را آنالیز می‌ کند و در صورت دریافت سینگال منفی از سمت کاربران گوگل، مبنی بر عدم وجود محتوای ارزشمند و کاربردی در سایت‌ تان ممکن است جریمه بدی را برای شما، تصویب کند.
برای در امان بودن از خشم الگوریتم پاندا باید بر تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند، تمرکز کنید و بیش از شروع خلق محتوا، از خودتان بپرسید که آیا این متن، تصویر و یا حتی پادکست، نیاز کاربر را رفع می‌کند و برای آن محبوب است یا خیر؟
در صورت نداشتن تمرکز بر تولید محتوای خوب و درجه یک، ممکن است سایت‌، در عرض چند ماه، با افت ناگهانی ترافیک از طریق گوگل، مواجه شود که البته جبران آن، زمانی بیش‌ از این می‌طلبد، پس بهتر است پیش از درگیر شدن با پاندای بد اخلاق و سخت‌ گیر گوگل، محتوای جذاب و با کیفیت تولید کنید و با الگوریتم پاندا دست دوستی بدهید.

Panda algorithm-الگوریتم پاندا

الگوریتم پنگوئن

پنگوئن گوگل، دشمن سرسخت سایت‌هایی است که از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه برای به دست آوردن رتبه‌های برتر در نتایج موتورهای جست‌وجو استفاده می‌کنند، با وجود این الگوریتم، امروزه سایت‌هایی که از روش‌های کلاه سیاه استفاده می‌کنند در مدت زمان کوتاه توسط گوگل، شناسایی و جریمه می‌شوند، این الگوریتم، شانس دیده‌ شدن وب سایت‌هایی که فعالیت کاربر محور با کیفیت را دارند، افزایش داده است.
پیش از تولد الگوریتم پنگوئن گوگل، روش‌هایی مثل خرید بک لینک با تعداد بالا و استفاده از کیورد استافینگ، روش‌ هوشمندانه‌ای جهت کسب رتبه دلخواه در موتورهای جست‌وجو بود،

اما حالا با آپدیت‌ های الگوریتم پنگوئن، هر سایتی که رفتار مشکوکی از جمله پیاده سازی تکنیک‌های سئو کلاه سیاه را داشته باشد، مورد جریمه پنگوئن نامهربان گوگل خواهد بود.
بهترین راه برای در امان بودن از دست الگوریتم پنگوئن گوگل، پیاده سازی روش‌ های درست سئو کلاه سفید و عدم انجام اقدامات سئو کلاه سیاه، همچون لینک سازی غیر طبیعی، ایجاد کیورد استافینگ در محتوای سایت و …. است.

Penguin algorithm-الگوریتم پنگوئن

الگوریتم سند باکس

الگوریتم سند باکس گوگل، یک فرصت فعالیت برای سایت‌های تازه تاسیسی است که هنوز حسن نیت خودشان را به گوگل، اثبات نکرده‌اند و به تازگی‌ وارد میدان رقابت با دیگر سایت‌های فعال با سابقه شده‌اند.
اصولا هر سایت تازه کاری، شانس حضور در صفحه serp با کلمات کلیدی هدف خود را ندارد و مدت زمانی طول می‌کشد تا گوگل، یک سایت کم سن و سال‌تر نسبت به رقبایش را به کاربران خود در صفحه serp، نمایش دهد، علت این اتفاق، وجود الگوریتم سند باکس گوگل است.
به زبان ساده این الگوریتم، سایت‌های نوپا را در یک باکس جدا، تا مدت مشخص کوتاهی نگهداری می‌کند و همچون یک سلول انفرادی، محتوای آن را از دیگر سایت‌ها جدا نگاه می‌دارد، این الگوریتم از دیده شدن سایت‌های تازه تاسیس که تنها قصد انتشار محتوای اسپم را دارند، جلو گیری می‌کند.
الگوریتم سند باکس گوگل، یک تهدید نیست و اگر سایتی در زمان حضور در سند باکس گوگل، فعالیت مثبت و مفیدی داشته باشد می‌تواند توجه گوگل را به خود جلب کند و پس از آزادی از سند باکس، نتایج فوق العاده‌ای را به دست آورد.

الگوریتم سندباکس

الگوریتم مرغ مگس خوار

الگوریتم مرغ مگس خوار، وجود کلمات و عبارات هم معنا در محتوای سایت شما را آنالیز و بررسی می‌کند، این الگوریتم با کمک قابلیت سمنتیک سرچ گوگل (جست‌وجو معنایی) در تلاش است تا مفهوم کلمات به کار رفته و ارتباط معنایی آن‌ها را بررسی کند و مرتبط‌ترین نتایج را به کاربران گوگل نمایش دهد.

مرغ مگس خوار گوگل، با سرعت و دقت باور نکردنی، تمامی بخش‌های محتوایی که شما در سایت منتشر کرده‌اید را آنالیز می‌کند و در صورت درک وجود داشتن عبارات و کلمات هم معنای کاربردی، شانس بهبود رتبه شما را در موتورهای جست‌وجو افزایش می‌دهد.

برای جلب رضایت الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل، تلاش کنید، از کلمات و عبارات هم معنا، کلمات lsi، عبارات لانگ تیل  و تصاویر و ویدئوهای مربوط به کلمه کلیدی اصلی محتوایتان استفاده کنید.

الگوریتم مرغ مگس خوار چیست-Google Hummingbird

الگوریتم رنک برین

رنک برین، یکی از پیچیده‌ترین الگوریتم‌های گوگل است که توانست از لحظه تولد خود، انقلابی در کیفیت نتایج جست‌وجو صفحه serp، ایجاد کند، الگوریتم رنک برین تلاش می‌کند علاوه بر درک معنای دقیق‌تر عبارات جست‌وجو شده، بر اساس رفتار کاربران، بهترین نتایج را پس از سرچ، نمایش دهد.
این الگوریتم، با نگاهی دقیق و موشکافانه، رفتار کاربران را پس از جست‌وجوی هر عبارت کلیدی، بررسی می‌کند و بر اساس نوع واکنش‌آن‌ها به نتایج جست‌جو و وب سایت‌های موجود در صفحه سرپ، تلاش می‌کند، بهترین و مناسب‌ترین نتایج را برای کاربران بعدی به نمایش دربیاورد.
همچنین رنک برین، با داشتن سطح بالایی از هوش مصنوعی، در تلاش است تا معنای عبارات جست‌وجو شده را بهتر درک کند و زمان ارائه نمایش نتایج جست‌وجو، عناوین هم معنی با کلمه جست‌وجو شده توسط کاربر را نمایش دهد.

الگوریتم رنک برین-تسمینو

الگوریتم گورخر

گورخر، یکی دیگر از جذاب‌ ترین الگوریتم‌های کارآمد باغ وحش گوگل است که وظیفه سر کشیدن به سایت‌ های فروشگاهی و بررسی کیفیت ارائه خدمات آن‌ها به کاربرانشان را دارد، این الگوریتم، فروشگاه‌های اینترنتی را بررسی می‌کند و ارائه بهترین خدمات به مشتریان سایت‌های فروشگاهی را هدف اصلی خود، قرار داده است.
برای جلب رضایت گورخر گوگل به سایت فروشگاهی‌ تان تنها کافی است به نیازهای کاربرانتان از ورود به یک سایت فروشگاهی درجه یک، توجه کنید و آن‌ ها را در اولویت قرار دهید؛ فراموش نکنید در صورت بی‌ توجهی به دستورات الگوریتم گورخر، فروشگاه اینترنتی شما، شانس کمتری برای ورود به صفحه serp و معرفی شدن به مشتریان هدفتان را دارد.
ارائه محصولات با کیفیت، داشتن درگاه پرداخت امن، ارائه تجربه کاربری مناسب از یافتن محصول مورد نیاز، داشتن سرعت خوب برای عدم تلف کردن وقت کاربران و .. از جمله کارهایی است که می‌تواند منجر به دوستی الگوریتم گورخر گوگل با فروشگاهی اینترنتی شما شود.

الگوریتم گورخر گوگل

الگوریتم برت

این الگوریتم بر درک دقیق‌تر معنای کلماتی که توسط کاربران سرچ می‌شوند، تمرکز دارد، الگوریتم برت با رنک برین متفاوت است و همچون مکملی برای آن، محسوب می‌شود.

پیش از معرفی الگوریتم برت، گوگل توانایی درک کلمات اضافه یا عبارات عامیانه‌ای که توسط کاربران سرچ می‌شد را نداشت اما حالا به لطف وجود برت، گوگل به صورت دقیق می‌تواند مفاهیم و ارتباطات معنایی نوشته شده در باکس جست‌وجو توسط کاربران را به خوبی درک و تحلیل کند و نزدیک‌ترین نتایج را ک رفع کننده نیاز کاربر از سرچ کردن است را نمایش دهد.

برت، همچون سایر الگوریتم‌های گوگل، ارائه مرتبط‌ترین نتایج پس از جست‌وجو به کاربران را هدف خود قرار داده است، با الگوریتم برت، امروزه درک گوگل نسبت به معنای عبارات جست‌وجو شده توسط کاربران، افزایش پیدا کرده است و تجربه بهتر و دلچسب‌تری به کاربران گوگل، زمان وب گردی، هدیه داده است.

 
الگوریتم برت

الگوریتم تازگی محتوا

الگوریتم تازگی محتوا، عاشق وب سایت‌هایی است که همیشه تلاش می‌کنند تا جدیدترین محتوای به‌روز و کاربردی را به مخاطبان وب سایت خود هدیه دهند! دوستی با الگوریتم تازگی محتوای گوگل به هیچ وجه کار سختی نیست، تنها کافی است که همیشه با داشتن یک برنامه منظم به فکر تولید محتواهای جدید کاربردی و کشیدن دستی به سروروی محتواهای قدیمی باشید که در وب سایت‌تان قرار داده‌اید.
تغییرات کوچک در ساختار محتوای متنی همچون قرار دادن یک عکس، ویدئو یا حتی پادکست کاربردی در محتواهای پیشین وب سایت، به روزبودن محتوای وب سایت شما را به الگوریتم تازگی محتوا نشان خواهد داد و همین موضوع، بهبود رتبه برای وب سایت‌تان را رقم خواهد زد!
فراموش نکنید که این الگوریتم جذاب، همیشه تلاش می‌کند تا وب سایت‌های به روز از نظر محتوا را شکار کند و جدیدترین اطلاعات را به کاربران گوگل نمایش دهد، برای جلب توجه الگوریتم تازگی محتوا توجه به اخبار ترند حوزه کاری‌تان را نیز جهت تولید محتواهای پرطرفدار از دست ندهید.

الگوریتم تازگی محتوا

الگوریتم دزد دریایی

تا قبل از تولد این الگوریتم، بسیاری از وب سایت‌ها تلاش می‌کردند با کپی کردن محتوای رقبا و انتشار آن در وب سایت خودشان به رتبه‌های خوبی در موتور جستجو دست پیدا کنند، در این شرایط حق وب سایت‌هایی که زمان زیادی را صرف تولید محتوای ناب دسته اول کرده بودند پایمال می‌شد و از بین می‌رفت.

الگوریتم دزد دریایی گوگل، برای از میان بردن این دسته از وب سایت‌های محتوا دزد وارد دنیای سئو و بهینه سازی وب سایت شد و یک ابزار خیلی خوب برای گزارش دادن محتوا دزدها به وبمستران ارائه داد! این ابزار جذاب و کاربردی (DMCA) نام دارد که می‌توان به کمک آن، محتوا دزدهای دنیای وب را شکار کرد و از رشد سایت آن‌ها به کمک محتوایی که دیگران برای آن هزینه صرف کرده‌اند جلوگیری کرد، اگر مشتاقید اطلاعات کاملی پیرامون الگوریتم دزد دریایی و روش کارکرد آن به دست آورید، سری به مقاله دزد دریایی چیست تسمینو بزنید.

الگوریتم دزد دریایی

الگوریتم موش کور

برخی اوقات زمانی که کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکارتان را در گوگل سرچ می‌کنید نتایج مربوط به خودتان را مشاهده نمی‌کنید و شاید در چنین شرایطی تصور کنید که مشکل از وب سایت شما است در حالی‌که این اتفاق زیر سر الگوریتم موش کور گوگل است! این الگوریتم به گوگل کمک می‌کند که کسب‌وکارهایی را بیشتر به افراد نمایش دهد که از نظر موقعیت مکانی به آن‌ها نزدیک‌تر است.

موش کور گوگل، همکار نزدیک و صمیمی الگوریتم کبوتر است و به سئو محلی کسب‌وکارها کمک می‌کند، آشنا با روش کار و تکنیک‌های بهینه‌تر بودن وب سایت برای الگوریتم موش کور گوگل  به شما کمک می‌کند که مشتریان واقعی نزدیک به محل کسب‌وکارتان را پیدا کنید وبه سود بیشتری برسید!

 ثبت کردن آدرس وب سایت در گوگل مپ، فعالیت در دایرکتوری‌ها، دقت در حقیقی بودن اطلاعات موقعیت مکانی کسب‌وکار به موش کور گوگل برای پیدا کردن بهتر کسب‌وکار شما کمک می‌کند.

الگوریتم ونیز

در سال‌های اول آغاز به کار گوگل، جستجوهای محلی از دقت بالایی برخوردار نبودند و شما نمی‌توانستید با سرچ کردن عبارت رستوران‌های نزدیک من در باکس جستجوی گوگل، به سادگی هدف جستجوی‌تان را پیدا کنید و همین موضوع کاربران را از به دست آوردن هدف اصلی جستجوی‌شان دور می‌کرد.

الگوریتم ونیز برای معنا بخشیدن به فرایند سئو محلی در مسیر سئو و بهینه سازی وب سایت، آغاز به کار کرد و تاثیرات فوق العاده‌ای را برای کسب‌وکارهای بزرگ و کوچکی که خواستار دیده شدن بیشتر به مشتریان نزدیک به خود بودند ایجاد کرد.

 با گذشت زمان، الگوریتم‌های کبوتر و موش کور گوگل، برای یاری الگوریتم ونیز گوگل جهت افزایش دقت پیدا کردن وب سایت‌ها در فرایند سئو محلی آغاز به کار کردند و نتیجه همکاری این الگوریتم‌های جذاب این است که شما با یک سرچ ساده می‌توانید سایت هر نوع کسب‌وکاری مثل کافی شاپ، رستوران، باشگاه ورزشی  و… را اطراف خودتان پیدا کنید!

الگوریتم ونیز

الگوریتم E.A.T

الگوریتم E.A.T  گوگل، بر بهبود کیفیت محتوای ارائه شده توسط وب سایت‌هایی تمرکز دارد که با منابع مالی و سلامتی شما رابطه مستقیم دارند این الگوریتم جذاب، برای انتخاب بهترین محتوا جهت نمایش دادن در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل تلاش می‌کند. الگوریتم حرفه‌ای E.A.T گوگل در تلاش است با در نظر گرفتن 3 فاکتور مهم در فرایند آنالیز محتوا به افزایش کیفیت محتوای ارائه شده در موتور جستجو کمک کند. 

مهم‌ترین فاکتورهایی که این الگوریتم در نظر می‌گیرد به ترتیب، عبارتند از (EXPERTSE) به معنای تجربه عملی شما در حوزه‌ای که خدمات یا محصول ارائه می‌کنید، (AUTHORITY) اعتبار سایت شما از نظر میزان کیفیت تولید محتوا و رضایت کاربران از سطح محتوا، و اما فاکتور آخر این الگوریتم هوشمند، (Trust) به معنای سطح اعتماد پذیری سایت است که می‌توان با کمک ترفندهایی مثل بهبود وضعیت صفحه درباره ما، نوشتن صفحات تماس باما حرفه‌ای قرار دادن نظرات کاربران و .. آن را بهبود بخشید.

EAT-algorithm

الگوریتم Mobile First Index

با تغییر ابزارهای جستجو کاربران از کامپیوتر به موبایل، گوگل نیز تصمیم گرفت نتایج جستجو خود را برای کاربران، براساس دیتای وب سایت ها در حالت موبایل نمایش دهد. به این صورت که خیلی از وب سایت ها را با استفاده از کرولرهای موبایلی   خود خزیده و ایندکس می‌کند. به همین دلیل برای بهینه سازی وب سایت باید اولویت شما نمایش صفحات سایت روی موبایل باشد. مهمترین نکاتی که باید برای این الگوریتم مدنظر قرار دهید مواردی مثل سرعت سایت در موبایل، نمایش ریسپانسیو سایت در انواع مرورگرهای معروف موبایل (کروم، سافاری، فایر فاکس، اپرا و غیره) ، تجربه کاربری است.

الگوریتم Mobile First Index

الگوریتم YMYL

عبارت YMYL مخفف Your Money or Your Life  است که به معنی زندگی یا پول شم، این الگوریتم وظیفه تامین امنیت جانی و مالی کاربران خود در وب سایت های مختلف داشته و برای رتبه بندی نتایج جستجو به مواردی که در این امر تاثیر دارند می‌پردازد و با وب سایت هایی که از این موارد تخطی کنند به شدت برخورد خواهد کرد. وب سایت هایی که تحت تاثیر این الگوریتم قرار می‌گیرند عبارتند از:

 

  • وب سایت‌های پرشکی و سلامت
  • وب سایت‌های سیاسی و مذهبی
  • وب سایت‌های مشاوره مالی و سرمایه گذاری
  • وب سایت‌های مشخصات خرید مواد خوراکی
الگوریتم YMYL

الگوریتم بوستون Google Boston

اولین آپدیت و بروزرسانی گوگل است که در سال 2003 معرفی شد و وظیفه این الگوریتم این بود که صفحات مختلف وب سایت ها را در بازده‌های کوتاه مدت تر بررسی کند.

الگوریتم بوستون به عنوان اولین آپدیت و بروزرسانی الگوریتم های گوگل بود که در سال 2003 در یک کنفرانس علمی مهندسی ارائه شد. این الگوریتم، تصمیم گرفت که در روند بررسی، مطالب را به صورت ماهانه یا حتی زودتر انجام دهد. در گام‌های بعدی تغییراتی در این الگوریتم بوجود آمد که در جریان آن مطالب به صورت روزانه بررسی می‌شد و کاربران به فکر انتشار روزانه محتوا در وب سایت خود بودند.

الگوریتم بوستون - Google Boston​

الگوریتم فلوریدا Google Florida

الگوریتم فلوریدا یکی از الگوریتم‌های پر ابهام گوگل است که به صورت دقیق مشخص نیست که چه وظیفه‌ای داشته اما حدس‌های بسیاری درباره آن می‌زنند. تجزیه و تحلیل آماری یکی از مواردی است که بعد از الگوریتم فلوریدا اتفاق افتاد و عبارت لینک سازی طبیعی را رواج داد. بدین صورت که با آنالیز لینک های خروجی یک صفحه به اسپم بودن یا نبودن آن می‌توان پی برد.

الگوریتم فلوریدا-Google Florida

الگوریتم کافئین Google Caffeine

الگوریتم کافئین در سال 2010 معرفی شد، وظیفه این الگوریتم افزایش سرعت ایندکس صفحات مختلف توسط گوگل بوده و به نوعی باعث می‌‌شود محتواها با فاصله کمی بعد از انتشار در نتایج جستجو قرار بگیرند. قبل از معرفی این الگوریتم نتایج گوگل با استفاده از لیست صفحاتی که قبلا در دیتابیس گوگل موجود بوده نمایش داده می‌شد، این لیست دیتابیس در فاصله های زمانی زیاد بروزرسانی می‌شده و خیلی از محتواهای جدید مدت زیادی طول می‌کشیده تا در نتایج ظاهر شود.

الگوریتم کافئین-Google Caffeine

دیدگاه ها