بلاگر چیست و بلاگر به چه کسی می گویند؟

بلاگر چیست و بلاگر به چه کسی می گویند؟

آیا می‌دانستید که اغلب بلاگرها جز افراد خوش‌سلیقه دنیا هستند و بهترین‌ها را انتخاب می‌کنند؟ زمانی که وارد پیج بلاگر لایف استایل محبوب خود می‌شوید، زیباترین دکور یا پرده و چشم‌گیرترین منزل را می‌بینید! زمانی که به استوری بلاگر مد و لباس و یا لایف استایل سر می‌زنید، احساس می‌کنید بهترین مدل‌های لباس پیش چشمان شما قرار گرفته است! حتی وقتی عکس‌های خوراکی‌ها را در صفحه او باز می‌کنید، بهترین مزه‌ها را تصور کرده و به دنبال همان غذاها خواهید بود! شاید با این جمله شوکه شوید، اما حقیقت این […]

2 سال 35 25 دقیقه

آنچه در این مطلب خواهید خواند

بلاگر کیست؟ 
بلاگری را از کجا شروع کنیم؟ 
انواع بلاگر و محبوب‌ترین آن
در چه زمینه‌ای بلاگری کنیم؟
با این وجود برخی از محبوب‌ترین موضوعات بلاگری عبارتند از:
چرا اینستاگرام را انتخاب کنیم؟
معنی بلاگر در اینستاگرام چیست؟
چند نکته برای تبدیل شدن به یک بلاگر حرفه‌ای 
مدل‌های کسب درآمد بلاگرها
بلاگرهای معروف ایرانی
یک شبه راه صد ساله، برویم یا نرویم؟
مشاهده بیشتر

آیا می‌دانستید که اغلب بلاگرها جز افراد خوش‌سلیقه دنیا هستند و بهترین‌ها را انتخاب می‌کنند؟ زمانی که وارد پیج بلاگر لایف استایل محبوب خود می‌شوید، زیباترین دکور یا پرده و چشم‌گیرترین منزل را می‌بینید! زمانی که به استوری بلاگر مد و لباس و یا لایف استایل سر می‌زنید، احساس می‌کنید بهترین مدل‌های لباس پیش چشمان شما قرار گرفته است! حتی وقتی عکس‌های خوراکی‌ها را در صفحه او باز می‌کنید، بهترین مزه‌ها را تصور کرده و به دنبال همان غذاها خواهید بود!

شاید با این جمله شوکه شوید، اما حقیقت این است که بلاگر Blogger در شخصیت شما نفوذ کرده و انتخاب او در سلیقه شما تاثیر گذاشته است! شاید اکنون از پذیرش این حرف شدیدا امتناع کنید، اما صرف زمان برای مطالعه این مقاله ارزش قانع شدن را دارد. در ادامه ضمن ارائه تعاریف دقیق، راه‌کارهایی را جهت تبدیل شدن به یک بلاگر موفق در اختیارتان قرار می دهیم.

بلاگر کیست؟ 

قبل از هرچیز باید بدانیم بلاگر دقیقا چیست و یا به چه معناست. کلمه‌ی بلاگ یک کلمه انگلیسی و خلاصه شده از کلمه وبلاگ است. بلاگر در لغت به معنای وبلاگ‌نویس است. یعنی کسی که وبلاگ نویسی می‌کند. اما در طول زمان معنای بلاگر دست‌خوش تغییراتی شده است که باعث می‌شود این عبارت را با معنای دیگری بشناسیم.

امروزه این واژه در میان کاربران اینترنت مفهومی فراتر از یک وبلاگ‌نویس ساده را به ذهن می‌رساند. در حقیقت بلاگر به کسی گفته می‌شود که با کسب شهرت و معروفیت در حرفه‌ی خود صاحب نظر باشد و بتواند بر دیگران که او را دنبال می‌کنند، تاثیر بگذارد. در واقع چنین شخصی که یک تربیون در اختیار دارد، از دیدگاه خودش و بر اساس تجربه‌ها، نظریات و سلیقه‌ی شخصی خویش در مورد موضوعات مختلف اظهار نظر و تولید محتوا می‌کند و نظرات او مورد قبول مردم است.

از این پس هرگاه در این مقاله اسم بلاگر را ذکر می‌کنیم، معنی بلاگر چیست در واقع یک بلاگر موفق خواهد بود!

اگر بخواهیم به زبان ساده تعریفی از بلاگر ارائه کنیم، باید بگوییم بلاگر کسی است که برای تعداد زیادی از افراد در حوزه‌ای خاص یا حتی یک زمینه عمومی الگو باشد. الگو بودن بهترین واژه‌ای است که می‌توان در تعریف یک بلاگر به کار برد. یعنی مخاطبانی که وب‌سایت یا صفحه‌ی متعلق به فرد بلاگر در اینستاگرام، توئیتر، فیس بوک، یوتیوپ و… را دنبال می‌کنند، لباسی را خریداری خواهند کرد که مورد توجه بلاگر باشد، به مکانی سفر می‌کنند که بلاگر از رفتن به آن‌جا راضی بوده باشد، غذایی سفارش می‌دهند که به مذاق بلاگر خوش آمده باشد! چیزی را دوست دارند که بلاگر دوست داشته است!

صف مورچه‌ها در بالا رفتن از درخت را به یاد بیاورید! شاید مثال خوشایندی نباشد، اما بلاگر همان مورچه‌ی اول و رهبر است و آن صف طویل مورچه‌ها، تعداد کثیر مخاطبینی که تحت‌تاثیر بلاگر قرار دارند!

بنابراین بلاگر فرد تاثیرگذاری است که با انتشار مطلب، عکس، صوت و ویدیو در فضای‌مجازی فعالیت می‌کند و نظراتش برای درصد قابل توجهی از مردم اهمیت دارد.

بلاگر چیست؟

بلاگری را از کجا شروع کنیم؟ 

اگر هنوز قدم اول را در بلاگ نویسی بر نداشته‌اید، باید کفش‌های آهنین به پا کنید! چرا که راه دور و درازی پیش رو دارید! کارشناسان بلاگینگ پیشنهاد می‌کنند حتی اگر قصد دارید در یکی از شبکه‌های مجازی همچون اینستاگرام فعالیت داشته باشید، ساخت و طراحی یک وب‌سایت را از پروسه کارتان حذف نکنید. بنابراین صفحه شخصی‌تان را در اینستاگرام یا هر شبکه مجازی دیگر ایجاد کنید و لینک وب‌سایت را در مشخصات صفحه قرار دهید. در حقیقت بخشی از معنی بلاگر در اینستا چیست، توانسته هویت اصلی این فعالیت در دنیای مجازی را به خود اختصاص دهد.

عکس مناسبی برای پروفایل یا صفحه‌ی اول وب‌سایت انتخاب کنید. بسیاری از افراد با مشاهده همین عکس تصمیم می‌گیرند شما را همراهی کنند یا نه! بنابراین باید در انتخاب عکس دقت کنید. با بهترین جملاتِ ممکن بیوگرافی یا مشخصات صفحه‌تان را بنویسید.

سعی کنید با کوتاه‌ترین جمله‌ها خودتان را معرفی کنید. مخاطب باید از قسمت مشخصات صفحه، با حوزه‌کاری، سبک محتوا و پست‌های شما آشنا شود. بیوگرافی نیز همچون تصویر پروفایل تعیین کننده‌است. جملاتی بنویسید که مخاطب نتواند به راحتی از پیج شما بگذرد. و بتوان برایتان خواند:

“سر به زیر و ساکت و بی دست و پا می رفت او، یک نظر پیج تو را دید و حواسش پرت شد!”

بعد از ساختن صفحه‌تان، باید اولین پست‌ها را پشت سر هم منتشر کنید! شاید تلخ باشد، اما حقیقت این است که هنوز کسی منتظر نیست که شما از خودتان تصویری منتشر کنید یا در مورد موضوعی ایراد سخن بفرمایید! بنابراین باید بی‌وقفه تلاش کنید و اطلاعات جذاب و مفیدی در اختیار دیگران قرار دهید. اما ناامید نباشید! همه بلاگرها روزی برای اولین بار، ازجایی دور افتاده به دنیا سلام کردند و شاید کسی نبود که جواب سلامشان را بدهد!

انواع بلاگر و محبوب‌ترین آن

از آن‌جایی که مردم برای تصمیم‌گیری در خرید و یا امور دیگر، به سراغ مشورت گرفتن از افراد متخصص می‌روند، بلاگرها هم در زمینه‌های خاصی فعالیت می‌کنند یا بهتر است بگوییم که متمرکز شدن آن‌ها بر زمینه‌هایی خاص به مراتب بهتر خواهد بود تا این که از هر دری سخنی بگویند.

  • ممکن است خاطره‌نویسی کنند و در خصوص زندگی روزمره خود تولید محتوا داشته باشند.
  • در زمینه زیبایی و لوازم آرایشی و بهداشتی و معرفی بهترین‌های این حرفه صاحب نظر باشند.
  • یک بلاگر می‌تواند گردشگر باشد و در زمینه سفر و گردشگری، نقاط دیدنی کشور و جهان، هتل‌ها و… فعالیت کند.
  • ممکن است طنزپرداز باشد و با تولید متن یا کلیپ یا هر محتوایی که مخاطب را بخنداند، هر روز تعداد مخاطبینش را افزایش دهد.
  • یک بلاگر می‌تواند نان تیپش را بخورد! و در زمینه استایل و مد حرفی برای گفتن داشته باشد!
  • شکموها هم دل دارند! بنابراین در فضای‌مجا‌زی بلاگرهای غذا و خوراک را خواهید دید!
  • ممکن است بلاگرها دغدغه معرفی کتاب، طراحی دکوراسیون، معرفی ورزش و… داشته باشند.

اینکه بخواهیم با یک دسته‌بندی خشک و بسته، چهارچوبی برای انواع بلاگرها تعیین کنیم، تاریخ انقضای مقاله‌مان را جلو انداخته‌ایم! تقسیم کردن بلاگرها به چند دسته محدود کار درستی نیست. هر موضوعی که برای مردم مهم باشد و بخشی از زندگی آنان را در برگیرد می‌تواند بلاگر مخصوص به خود را داشته باشد.

در چه زمینه‌ای بلاگری کنیم؟

شما با بلاگر شدن، یک شغل تمام وقت را انتخاب می‌کنید که نیاز به انرژی و زحمت فراوانی دارد و ممکن است هزار بار تلاش کنید و شکست بخورید. بنابراین موضوعی را برای فعالیت انتخاب کنید که به آن علاقه و در آن زمینه تخصص داشته باشید. در واقع بهتر بگوییم، اول باید در حوزه‌ای اطلاعات و تخصص هر چند اندک کسب کنید، سپس به فعالیت در آن حوزه بپردازید.

از طرفی، تخصص شماست که مخاطبین شما را تعیین می‌کند! بنابراین باید بتوانید با علاقه‌مندان حیطه فعالیت خود ارتباط برقرار کنید. مسلما شما نمی‌توانید یک بلاگر گردشگری باشید، در حالی که از افراد دارای فرهنگ‌های مختلف در دنیا گریزان هستید!

با این وجود برخی از محبوب‌ترین موضوعات بلاگری عبارتند از:

  • بلاگر سبک زندگی یا لایف استایل (life style blogger)

لایف استایل، یکی از جذاب‌ترین موضوعات برای شروع بلاگری است. چرا که اکثر مردم به دنبال شناخت سبک زندگی افراد دیگر هستند! اگر به دنبال کسب درآمد در مدت زمان کوتاه هستید، می‌توانید به ساده‌ترین اتفاق‌های روزمره زندگیتان رنگ و لعاب جذاب بخشیده و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. یکی از مزیت‌های این نوع بلاگری این است که با هیچ نوع محدودیتی رو به رو نبوده و در مورد هر موضوعی حرفی برای گفتن با دنبال کنندگانتان خواهید داشت.

این از ساده‌ترین تکنیک‌های بلاگری محسوب شده و افرادی که به حوزه خاصی تسلط نداشته یا در زمینه تخصصی چون خودرو، آشپزی و … اطلاعات ویژه‌ای ندارند؛ با انتخاب بلاگری سبک زندگی و پرداختن به آن، امکان رشد بیشتری را خواهند داشت. به ویژه آن که در این سبک از بلاگری، به امکانات و بودجه کمتری نیاز خواهید داشت. این در حالی است که وارد شدن به حوزه‌ای چون بلاگری خودرو، نیازمند امکانات بیشتر و دسترسی به خودروهای مختلف و تست درایو آن‌ها خواهد داشت.

  • بلاگر طراحی دکوراسیون (decoration blogger)

مردم عاشق یادگیری ترفندهای ساده اما کاربردی هستند که با استفاده از آن‌ها و بدون نیاز به دیگران، جلوه ظاهری منزلشان را بهبود بخشند. بنابراین اگر شما فردی با ایده‌های متنوع از تزئینات دیوار گرفته تا وسایل روشنایی هستید، این سبک از بلاگری را پیشنهاد می‌کنیم.

طراحی دکوراسیون این روزها مورد توجه افراد بسیاری قرار داشته و میل به تغییرات بهینه در فضای منزل یا محیط‌های کاری، باعث می‌شود تا علاقه‌مند به دنبال کردن بلاگرهای حوزه طراحی دکوراسیون باشند.

مانند نمونه‌های زیر:

mariekondo

بلاگر دکوراسیون منزل

lenaterlutter

بلاگر دکوراسیون منزل

kristywicks

بلاگر دکوراسیون منزل

casachicks

بلاگر دکوراسیون منزل

ourvintagenest

بلاگر دکوراسیون منزل
  • بلاگر سلامتی  (health blogger)

اگر در یکی از حوزه‌های سلامت، تخصص دارید؛ پس فعالیت در این زمینه کار دشواری نخواهد بود. اما اگر تخصص هم ندارید، جای نگرانی نیست. چرا که با ارائه اطلاعات جالب و کاربردی می‌توانید نظر افراد زیادی را به خود جلب کنید. البته باید در این خصوص احتیاط داشته و حتما اطلاعات موثق به مخاطبان خود ارائه دهید. در نظر بگیرید که فعالیت در حوزه سلامت با مسئولیت بیشتری همراه بوده و این ریسک وجود دارد که اطلاعات شما شخصی را به اشتباه انداخته و باعث آسیب رسیدن به وی شود. از این روی اگر در حوزه سلامتی، به بلاگری روی می‌آورید باید حتما این نکات احتیاطی و موثق بودن اطلاعات را در سطح بالایی در نظر بگیرید.

در حقیقت باید همیشه این مورد را در نظر داشته باشید که بلاگری در حوزه سلامت، مسئولیت زیادی داشته و در صورتی که قصد دارید به این حوزه وارد شوید؛ حتما باید اطلاعات مستند و متکی بر پایه علمی داشته و در ارائه این اطلاعات نیز دقت عمل به خرج دهید.

  • بلاگر خانوادگی (family blogger)

اگر پدر یا مادر هستید، می‌توانید از تجربه‌های خود با دیگران صحبت کنید. باور کنید که تجربه‌های عملی زندگی، خصوصا در زمینه تربیت کودک و بزرگ کردن او، بیش از هر کتاب دیگری به افراد کمک خواهد کرد! بسیاری از والدین تازه‌کار و آن‌هایی که قصد دارند در آینده نزدیک فرزندی به دنیا بیاورند، به دنبال تکنیک‌های تربیت کودکان و به‌طورکلی هر چیز ریز و درشتی درباره آن‌ها هستند که شاید حتی بی‌اهمیت به نظر برسد. این یک حوزه بسیار جذاب است که اتفاقا دنبال‌کنندگان بسیاری داشته و در صورتی که بتوانید در آن قوی وارد شوید، برداشت خوبی را تجربه خواهید کرد.

  • بلاگر کودک (kid blogger)

جالب است بدانید که کودکان نیز در حوزه بلاگری موفق ظاهر شده‌اند. در این بازار بزرگ، کودکانی را داریم که اغلب دارای سن زیر 10 سال هستند و به واسطه چهره خاص یا استعداد هنری و یا رشته ورزشی که دارند تواستند مخاطب‌های زیادی را همراه خود داشته باشند و از این طریق تجربیات کودکانه خود را با مخاطب‌هایشان به اشتراک می‌گذارند.

تصویربرداری و فیلم‌برداری از کودکان و روابط سرگرم کننده و بازی‌های جذاب آن‌ها، همگی فوق العاده هستند. استفاده از تکنیک‌های فیلمبرداری ویژه و بهره‌برداری بهینه از خلق صحنه‌های زیبا و چشمگیر از کودکان، کمک خواهد کرد که بلاگری کودک، به بهترین شکل نتیجه بخش باشد.

اینستاگرام

چرا اینستاگرام را انتخاب کنیم؟

هنوز وب‌سایت‌ها اولین گزینه برای انتشار مطالب هستند، چرا که امکانات و گستردگی بیشتری دارند. اما شبکه‌‌های‌مجازی هم با گسترش و پیشرفتی که طی سال‌های گذشته داشتند، می‌توانند بستر مناسبی برای بلاگینگ شما باشند.

اینکه کدام شبکه و فضا را برای شروع فعالیت خود انتخاب کنید تا حد زیادی به حوزه کاری و زمینه‌ای که خواهان فعالیت در آن هستید، بستگی دارد. باید به دنبال مخاطبان خودتان باشید! کسانی که احتمالا مورد توجه و  مطابق سلیقه‌شان باشید را کجا پیدا می‌کنید؟ به عنوان مثال: گرفتن یک آمار از رده سنی کاربران می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. در حقیقت شما باید پیش از هر چیزی با تعیین کردن زمینه فعالیت خود، پرسونای مخاطبان خود را شناسایی کنید.

اینستاگرام یکی از محیط‌هایی است که علاوه بر تکامل و بهبود امکانات درون برنامه‌ای، هر روزه بر تعداد کاربران آن افزوده می‌شود. از حضور برندهای معروفی چون سامسونگ و یا افراد مشهوری از جمله بازیگران و خوانندگان محبوب می‌توان به صحت این موضوع پی‌برد.

معنی بلاگر در اینستاگرام چیست؟

بلاگر به چه کسی می‌گویند؟ بلاگری در اینستاگرام تفاوت زیادی با بلاگرهای وبلاگ نویس ندارد. تنها با این تفاوت که در اینستاگرام، بیش از آن که بر محتوای متنی متمرکز باشیم، تصویر و ویدیو روش عالی برای پرزنت کردن خواهد بود و باید در مسیری تا حدودی سخت‌تر و متفاوت‌تر پیش برود. با این حساب اگر بپرسید که منظور از بلاگر چیست، نشان دادن بلاگرهای اینستاگرامی یک روش عالی برای شناسایی نوع فعالیت این افراد خواهد بود.

معنی بلاگر

چند نکته برای تبدیل شدن به یک بلاگر حرفه‌ای 

اگر می‌خواهید به یک بلاگر حرفه‌ای تبدیل شوید، حتما این نکات را در نظر داشته باشید:

  • سواد رسانه‌ای خود را بالا ببرید!

در جریان ارتباط همواره فرستنده پیامی را از طریق رسانه به گیرنده ارسال می‌کند. اگر پیام به درستی ارسال شود، گیرنده از فرستنده بازخورد دریافت خواهد کرد. انتشار مطلوب تجربیات و باورها، نیازمند مهارت، اطلاعات کافی و توانایی ایجاد پیام رسانه‌ای است.

محتوایی قدرتمند و نافذ است که از اصول علمی پیروی کند. بنابراین یادگیری علمی ایجاد پیام و استفاده از رسانه برای دریافت بازخوردهای مدنظرتان ضروری است. برخی از این مهارت‌ها می‌تواند: مهارت نویسندگی، هشتگ گذاری، دسته بندی مطالب، توانایی تجزیه و تحلیل مطالب موجود در فضای مجازی باشد.

  • به نرم افزارها تسلط پیدا کنید و بروز باشید!

برای اینکه بتوانید در شبکه مجازی، حضور پررنگ و موفق داشته باشید، باید زیر و بم برنامه‌های کاربردی را بشناسید. هر یک از این نرم‌افزارها امکاناتی برای بهتر دیده شدن شما دارند. پیشنهاد می‌کنیم، استفاده از آن‌ها را آموزش ببینید.

مانند ادیت و تغییر رنگ و نور تصویر در اینستاگرام. البته بسیاری از بلاگرها از نرم‌افزارهای جانبی برای حضور زیباتر و موثرتر در صفحات اینستاگرام استفاده می‌کنند. تسلط داشتن به جوانب دیگر از جمله قفل و امنیت صفحه، نحوه آپلود و دانلود تصاویر، استفاده از شکلک‌های مرتبط و …ضروری است.

  • کیفیت محتوا را جدی بگیرید!

وقتی از انتشار پی در پی پست صحبت می‌کنیم، منظور این نیست که هر چیزی دم دستتان بود را به  اشتراک بگذارید! بلکه محتوای شما از هر نوعی که باشد (متن، عکس، صوت، ویدیو و…)  باید در بالاترین سطح کیفی ممکن تهیه شود. چرا که مخاطب هرگز وقت، انرژی و نگاهش را خرج محتوای بی‌کیفیت نخواهدکرد! به عنوان مثال برای انتشار عکس در اینستاگرام تصور شما این باشد که برای معتبرترین انجمن عکاسی دنیا فعالیت می‌کنید! اصول عکاسی از جمله نور، زاویه دوربین، ژست و… را رعایت کنید. کیفیت لنز دوربین، لوکیشن، گریم و هر چیزی که در تصویر شما وجود دارد را جدی بگیرید.

فراموش نکنید که بلاگرها برای داشتن عکاس ماهر، یافتن لوکیشن خاص و ساختن بک گراند تاثیرگذار، هزینه می‌کنند. شاید فرض کنید داشتن لوکیشن زیبا و مناسب برای یک بلاگر مد و لباس بی‌اهمیت و بی‌ربط باشد! اما باید بگویم شما کاملا در اشتباهید! چرا که یک پس زمینه مناسب می‌تواند باعث جذب یا دفع پیام شما توسط مخاطب شود!

  • از برترین‌ها بیاموزید تا رقیب آن‌ها شوید!

برترین بلاگرهای فعال در حوزه کاری خود را دنبال کنید. مسائلی که امروز برای شما دغدغه و مشکل است، برای آن‌ها حکم خاطره را دارد. می‌توانید از تجربه‌هایشان استفاده کنید. حتی اگر نمی‌توانید با ایشان ارتباط برقرار کنید، دنبال کردن و مشاهده پست‌هایشان، خواندن نوشتارها و تماشای عکس‌ها و دقت در سبک محتواها به شما کمک زیادی خواهد کرد.

حداقل اینکه متوجه خواهید شد سلیقه کاربران و مخاطبان با چه سبک‌هایی سازگاری دارد. بنابراین می‌توانید به جای آزمون و خطا، روش‌های امتحان شده‌ای را به کار ببرید که احتمال موفقیت شما را افزایش دهد.

  •  با طرفداران و دنبال کنندگان صفحه‌تان در ارتباط باشید!

بدون شک مخاطب مهم‌ترین تکیه‌گاه شماست! همیشه دور از دسترس و دست نیافتنی بودن، ملاک جذابیت نیست! گاهی با پاسخ دادن به نظرات و پیام‌های مخاطبان صمیمیت و دوستی متقابل را به ایشان نشان دهید. صحبت کردن و ارسال پیام به کاربران نشان دهنده تواضع شما است و این به جذابیت شما می‌افزاید.

برای اینکه خاص باشید می‌توانید برنامه‌ای ترتیب دهید و طی یک قرار ملاقات دسته جمعی مخاطبانتان را از نزدیک ببینید یا در پست‌های خاصی به سوالاتی که در مورد شما و زندگی شخصی‌تان دارند با خوش‌رویی پاسخ دهید. به هر حال بهتر است مخاطبان احساس کنند شما دوست آن‌ها هستید. این احساس موجب دلگرمی آنان می‌شود و برای افراد خوشایند است.

  • با نظرات منفی درست برخورد کنید!

همیشه عده‌ای هستند که آیه یاس بخوانند و ساز مخالف بنوازند. ممکن است به طور خصوصی برایتان پیام‌های توهین‌آمیز ارسال کنند یا در صفحه شخصی‌تان نظرات منفی ثبت نمایند. هرگز عصبانیت‌تان را از حضور این گونه اشخاص بروز ندهید. صرف انرژی برای پاسخ دادن و مقابله به مثل با نظرات منفی هم شما و هم مخاطبان را خسته کرده و اثر مخرب دارد. باید بپذیرید که وجود مخالفان برای بلاگر حرفه‌ای اجتناب ناپذیر است.

به علاوه مورد انتقاد قرار گرفتن نشانه خوبی برای زندگی حرفه‌ای شما است. به قول شاعر که می‌گوید: اگر با دیگرانش بود میلی چرا ظرف مرا بشکست لیلی! منتقدین خود بخشی از مخاطبان شما هستند.

سوم اینکه انتقادها می‌توانند به رشد و تکامل شما کمک کنند. پس بهتر است به جای پرخاش و بروز رفتارهای غیر حرفه‌ای، سعی کنید نقدهای سازنده و مفید را استخراج و استفاده کنید.

  • امانت دار باشید!

اعتماد مخاطبان بزرگ‌ترین سرمایه شماست! حتی اگر کسب درآمد برای شما بزرگ‌ترین انگیزه باشد. باز هم نباید نظری که در مورد یک محصول یا پدیده ارائه می‌کنید، خلاف حقیقت باشد. نظرات یک جانبه و تعریف و تمجید از محصول به درخواست بازرگانان اینترنتی و فروشندگان و… از جذابیت شما کاسته و اعتماد مخاطبان را نسبت به شما خدشه‌دار می‌کند. بنابراین همواره در تلاش باشید پاسخ شایسته‌ای به اعتماد مردم بدهید.

  • از ابزار مناسب و حرفه‌ای استفاده کنید

به طور مثال شما نیاز به محیط مناسبی دارید که عکس و فیلم‌ها را در آن تهیه کرده و حتما برای صحبت کردن از میکروفن و نورپردازی متناسب بهره ببرید. در غیر این صورت تهیه تصاویر و ویدیوهای بی‌کیفیت به‌هیچ‌‎‌وجه کارآمد نبوده و بدتر وضعیت کار شما را زیر سوال خواهد برد. به طور نمونه شما به دوربین، سه پایه، میکروفن، رینگ لایت و … نیاز خواهید داشت.

مدل‌های کسب درآمد بلاگرها

بلاگرها از روش‌های مختلفی برای کسب درآمد استفاده می‌کنند که از جمله آن‌ها، می‌توان به الگوهای زیر اشاره کرد:

  • دریافت تبلیغات

یکی از روش‌های بسیار ساده و البته پردرآمد بلاگری، دریافت تبلیغات اینترنتی است. برخی از بلاگرها تنها محتوای تبلیغاتی شما را دریافت کرده و آن را منتشر می‌کنند. اما برخی دیگر با قبول ایجاد محتوای تبلیغاتی برای مشتریان خود، بسته‌های گران قیمت‌تری را عرضه کرده و درآمدزایی بیشتری دارند. به طور مثال در صورتی که بخواهید فروشگاه کفش خود را در پیج یک بلاگر تبلیغ کنید؛ ممکن است که شما یک محتوای ویدیویی تبلیغاتی آماده کرده و تنها بلاگر قرار باشد آن را منتشر کند. به جز این در شرایطی دیگر شما از بلاگر می‌خواهید که خود محتوای ویدیویی تبلیغاتی‌تان را آماده کرده و آن را منتشر کند که قطعا هزینه بیشتری داشته و برای بلاگر نیز درآمد بالاتری خواهد داشت.

  • معرفی محصولات و فروش

با توجه به اعتماد قابل توجهی که کاربران دنبال کننده یک بلاگر به وی دارند، این محلی فوق العاده برای فروش محصولات خواهد بود. به طور مثال اگر شما محصولات مربوط به خودرو را به فروش می‌رسانید؛ بلاگری خودرو می‌تواند یکی از بهترین روش‌ها برای دستیابی به فروش بالا باشد.

  • فروش و بازاریابی آموزش

همین‌طور برای افرادی که در حوزه آموزش، تصمیم به فروش آنلاین دارند، وارد شدن به بلاگری تخصصی، می‌تواند فوق‌العاده کارآمد باشد. زمانی که اعتماد مخاطبان خود را از این طریق به دست بیاورید؛ پس از آن رسیدن به اعداد فروش نجومی کار چندان پیچیده‌ای نخواهد بود. تنها کافی است که کانال اعتماد و جذب مخاطب شکل بگیرد.

  • فروش و بازاریابی خدمات

به همین شکل فروش و بازاریابی خدمات نیز در حوزه بلاگری کاملا جا افتاده و اتفاقا موفقیت‌های قابل توجهی نیز داشته است. به طور نمونه اگر بخواهید در حوزه خدمات آرایشگری به جذب مشتری بپردازید؛ بلاگری آرایشی در دنیای امروزی، بهترین پاسخگویی را خواهد داشت.

در نظر داشته باشید که در یک سبک کار حرفه‌ای، می‌توانید چند مدل از این درآمدزایی‌ها را داشته و لزوما به یکی از آن‌ها محدود نخواهید بود.

بلاگرهای معروف ایرانی

در اینجا به 3 بلاگر مشهور ایرانی که شهرت و محبوبیت زیادی دارند، اشاره خواهیم کرد:

  • صدف بیوتی، بلاگر مد و آرایشی

صدف بیوتی از مشهورترین بلاگرهای ایرانی است که در حوزه آرایشی، مد و همین طور سفر و سبک زندگی فعالیت کرده و توانسته کاربران زیادی را به دست بیاورد. وی با موفقیت‌های خود رفته‌رفته در حوزه آرایشی به یک برند قوی تبدیل شده است. صدف بیوتی بیش از 4M فالوور دارد و ویدیوهای وی در اینستاگرام، همیشه بازدیدهای بالایی به خود اختصاص می‌دهند.

sadaf_beauty

  • پوریا مظفریان، بلاگر انگیزشی

این جوان موفق در حوزه مطالب انگیزشی و مسیر رسیدن به موفقیت فعال کرده و مخاطبان پر و پاقرص زیادی دارد. این بلاگر معروف از سال 1395 شروع به فعالیت کرده و متولد سال 1373 است. پوریا مظفریان نزدیک به 1.9M فالوور دارد و از موفق‌ترین بلاگرها در حوزه انگیزشی به حساب می‌آید.

پوریا مظفریان بلاگر

  • اهورا نیازی، بلاگر تکنولوژی

این اینستاگرامر و بلاگر معروف، در حوزه تکنولوژی فعالیت کرده و همیشه می‌توانید درباره محصولات جدید دنیای الکترونیک در صفحه وی بخوانید. او در حال حاضر بیش از 687K دنبال کننده داشته و مطالب به روز و جدیدی را در صفحه خود منتشر می‌کند.

اهورا نیازی بلاگر

یک شبه راه صد ساله، برویم یا نرویم؟

شاید با وجود سختی‌هایی که در مسیر مشهور شدن بلاگر قرار دارد، به فکر خریدن صفحات پر بازدید و اکانت‌های آماده با آمار دنبال کننده‌های چند هزارتایی افتاده باشید! اما نکته مهم این است که در این روش‌ها به دست آوردن شهرت راحت است! اما حفظ و ماندگار کردن آن کار دشواری خواهد بود. بنابراین مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد!

اکنون که هفت‌خان و شاید هفتادخان بلاگر شدن را با هم بررسی کردیم، شاید پذیرش این نکته برایتان راحت‌تر باشد که بلاگر نفوذ بالایی بر روی مخاطبان خود دارد. در واقع بلاگر تمام تلاش خود را جهت نمایش بهترین‌ها به مخاطبان به کار می‌برد و کاملا طبیعی است که پس از مدتی افراد به انتخاب و سلیقه او اطمینان کامل پیدا کنند.

امیدوارم روزی شما را به عنوان یکی از بلاگرهای معروف دنیا معرفی کنیم!

علیرضا بابایی
علیرضا بابایی

آینده متعلق به کساییه که به زیبایی رویاهای خودشون ایمان دارن.

دیدگاه ها

2020/01/01

تمام مقالتون یک طرف که فوق العاده وعالی بود این جمله اخرتون جداگانه کلی بهم انرژی داد.ممنون ازتون واز صمیم قلب میخام که یک روز به عنوان یک بلاگر موفق ازمن نام ببرید

    2020/01/01

    امیدواریم در تمامی مراحل زندگی خود موفق باشید دوست عزیز

      2020/06/22

      انشاءا…

      2020/12/02

      سلام من میخوام یک بلاگر باشم چیکار کنم موفق شم از کجا باید شروع کنم که فالووورام زیاد بشه!؟

        2020/12/02

        سلام درود بر شما
        در ابتدا باید حوزه فعالیت خود را مشخص نمایید در بلاگری و پس از آن به دنبال شیوه های جدید جذب فالوور باشید تا دیگران اشتیاق به فالوو کردن و دنبال کردنتان داشته باشند و سپس تلاش و تلاش …

    2020/06/22

    برترینها بین بندگان خدا ، معصومین علیهم السلام هستند بخواست خدای بزرگ

      2020/09/21

      همه چیزو ب مذهب ربط ندین هر موقع با خود خدا همکلام شدی بعد نسخه بپیچ

      2021/01/06

      سلام من هرچی پیج میسازم مسدودمیشم آخه چجوری فالوراموافزایش بدم و بلاگربشم؟

        2021/01/07

        سلام
        چه کار هایی انجام میدین که مسدودتون میکنه ؟

      2021/01/22

      من دوتاپیج دارم ک فالور زیاد دارم چجور میتونم بلاگری کنم ممنون

    2020/07/01

    من همه ی مقاله رو خوندم مطالب مفیدی بود 👌🏼 و خیلی چیزا یاد گرفتم 🌸💕

      2020/08/28

      سلام
      امیدوارم براتون کاربردی باشه مقاله بلاگر چیست و خودتون یکی از بلاگر های خوب بشین

        2021/04/11

        سلام من حوزه کاریم رو انتخاب کردم و عاشقشم ولی نمیدونم از کجا بلاگری رو شروع کنم لطفا راهنمایی کنید

2020/01/28

بسیار خوب و کاربردی

    2020/06/22

    هر جا واجد شرایط باشد ، انشاءا… خوب و کاربردی میتواند باشد .

    2020/06/22

    هر جا واجد شرایط باشد ، انشاءا… خوب و کاربردی میتواند باشد .

2020/09/26

مقالتون خیلی خوب و مفید بود و همچین خیلی امیدبخش بود و با حرفای شما فهمیدم هنوز هم برای شروع دیر نیست.

    2020/09/27

    سلام سینای عزیز
    هیچوقت برای شروع دیر نیست و میتونین بلاگر بشین و همیشه میتونین موفق باشین بستگی به پشت کارتون داره
    موفق باشین

2020/10/18

ممنون بابت مقاله خوبتون
با خوندن این مقاله با مفهوم بلاگر چیست آشنا شدم

    2020/10/18

    خوشحالیم که براتون مفید بوده

2020/11/19

عااااالی بود مرررسی 🌹😊

2020/12/22

خیلی خوب بود مطالبتان ولی اگه بیشتر بود این اطلاعات خیلی بهتر از این میشد ..ممنون از شما

2021/02/11

سلام،من علاقه زیادی به بلاگر شدن دارم.
میشه کمکم کنید،شروع به کار کنم.ممنون میشم.

    2021/04/10

    سلام خسته نباشید موفق شدید
    البته جهت اطلاع پرسیدم

2021/02/18

سلام من هم میخوام یک بلاگر موفق بشم اما با توجه به تحقیقاتی که تو این زمینه داشتم نمیدونم از کجا شروع کنم میخوام در مورد تجربه هام و روزمرگی یک خانم خانه دار و هم
دغدغه های یک مادر رو انتخاب کنم آیا میتونم کسب درآمد هم داشته باشم ؟؟

2021/04/29

سلام من اول یک مادرم وبعد یک خانم خانه دار خیلی دوست دارم بلاگر بشم 40 سالمه وکمو بیش یه هنرهایی دارم لطفا کمکم کنید. ممنونم

2021/04/29

سلام من اول یک مادرم وبعد یک خانم خانه دار خیلی دوست دارم بلاگر بشم 40 سالمه وکمو بیش یه هنرهایی دارم لطفا کمکم کنید. ممنونم

    2021/05/25

    سلام مریم جان شما میتوانید در فضای اینستاگرام تجربیات و هنر هایی که دارید و فکرمیکنید که برای بقیه خانم های خانه دار جذاب و کاربردی هست را به اشتراک بگذارید

2021/05/17

سلام خوبید

چجوری فالورام رو زیاد کنم میشه راهنمایی

کنید ؟
⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩

    2021/05/25

    سلام ثنا جان .اولین قدم موفقیت در فضای اینستاگرام داشتن ایده های جذاب و خلاق و همچنین داشتن محتوای یونیک و کاربر پسند میباشد همچنین استمرار در تولید محتوا در نتیجه سبب افزایش فالوور برای شما میشود.

2021/06/06

سلام وقتتون بخیر
من در زمینه نوشتن نامه های اداری فوق العاده هستم
در مقطع کارشناسی بعنوان مشاور .. طبق نظر استاد راهنمای خودم… دوستامو راهنمایی می کردم و کلا به نوشتن علاقه خاصی دارم..
بعضی از تجربه های شخصی خودمو هم نوشتاری کردم و گذاشتم توی فروشگاه اینت
رنتی…
محبت می کنین منو راهنمایی بفرمایین..
همسرم علاقه ای به حضور من توی اینستاگرام نداره…

2021/07/18

ممنون از مقاله خوبتون فقط من یک سوالی داشتم بنظرتون در زمینه آموزشی میتوان بعنوان بلاگری فعالیت کرد؟

    2021/07/18

    بله قطعا همانطور که در مقاله هم به موضوع بلاگری اشاره شد شامل مسایل زیادی میباشد که مشاوره آموزشی یکی از پرکاربردترین قسمت های بلاگری هست.

2021/12/05

وقت بخیر
میخوام بگم این همه مطلب خوندم هیچ کدوم به اندازه این بلاگ ارزش نداشت .
اینقدر مفید بود که واقعا مسیر خودم رو پیدا کردم همیشه سوالم این بود که بلاگر چیست یا بلاگر شدم چطور بلاگر موفقی باشم؟!
تنها چیزی که میتونم بگم مرسی تسمینو بابت بلاگ مفیدت .

2022/05/09

ممنون بابت محتوا خوبتون ! کاش همه محتوا ها مثل همین بلاگر چیست باشه!
خیلی از سایت ها رو خوندم اما اون چیزی نبودن که به ذهنم بشینه!
در کل خسته نباشید