رپورتاژ آگهی چیست؟ بررسی تاثیر رپورتاژ خبری بر سئو سایت

رپورتاژ آگهی چیست؟ بررسی تاثیر رپورتاژ خبری بر سئو سایت

کسب‌و‌کار‌ها همواره برای به دست آوردن مشتریان جدید، آشنایی مخاطبان با برند (Brand awareness) و بهبود سئو خارجی، از رپرتاژ (Reportage) استفاده می‌کنند. رپورتاژ آگهی از قدیم با انتشار مقالات تبلیغاتی در مجلات، روزنامه‌ها و به تدریج در رادیو و تلویزیون رواج داشته است. امروزه و با گسترش بیزینس‌های آنلاین، این نوع از تبلیغات به سمت اینترنت و انتشار رپورتاژ خبری در وب‌سایت‌های خبری و بزرگ رفته است. در این مطلب قصد داریم تا به شکل کامل شما را با مفهوم ریپورتاژ آگهی آشنا کرده و به سوالات اساسی در […]

5 ماه 21 21 دقیقه

آنچه در این مطلب خواهید خواند

رپورتاژ خبری یا رپورتاژ آگهی چیست؟
تاریخچه ریپورتاژ آگهی
مزایای رپورتاژ آگهی چیست؟
انواع مختلف رپورتاژ خبری
بهترین نوع ریپورتاژ آگهی
رپورتاژ آگهی در چه پلتفرم‌هایی منتشر می‌شود؟
نوشتن رپورتاژ را از کجا شروع کنیم؟
فرق رپورتاژ آگهی و بک لینک چیست؟
راهنمای خرید رپورتاژ آگهی
آیا رپورتاژ آگهی رایگان اثربخشی کافی دارد؟
2 نمونه رپورتاژ آگهی منتشر شده
تاثیر رپورتاژ آگهی روی لینک‌سازی
از چه سایت‌هایی رپورتاژ آگهی بخریم؟
چقدر لازم است تا برای رپورتاژ هزینه کنیم؟
با تسمینو کمپین رپرتاژ آگهی رویایی‌تان را خلق کنید!
مشاهده بیشتر

کسب‌و‌کار‌ها همواره برای به دست آوردن مشتریان جدید، آشنایی مخاطبان با برند (Brand awareness) و بهبود سئو خارجی، از رپرتاژ (Reportage) استفاده می‌کنند. رپورتاژ آگهی از قدیم با انتشار مقالات تبلیغاتی در مجلات، روزنامه‌ها و به تدریج در رادیو و تلویزیون رواج داشته است. امروزه و با گسترش بیزینس‌های آنلاین، این نوع از تبلیغات به سمت اینترنت و انتشار رپورتاژ خبری در وب‌سایت‌های خبری و بزرگ رفته است.

در این مطلب قصد داریم تا به شکل کامل شما را با مفهوم ریپورتاژ آگهی آشنا کرده و به سوالات اساسی در این مورد پاسخ دهیم؛ با تسمینو همراه باشید.

رپورتاژ خبری یا رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی (Reportage) به معنای انتشار محتوایی تبلیغاتی اما کاربردی در سایت‌ها و رسانه‌ها با هدف اطلاع رسانی، رفع نیاز کاربران، معرفی محصول یا خدمات و همچنین دریافت لینک دائمی است که باعث افزایش آگاهی از برند و بهبود رتبه‌های سایتتان می‌شود. رپورتاژ آگهی درواقع از زبان فرانسوی گرفته شده و به معنای گزارش تبلیغاتی است. این کلمه در زبان انگلیسی با عنوان (Advertorial) نیز شناخته می‌شود.

در این محتوا شما باید خدماتی که برندتان ارائه می‌دهد را به بهترین شکل برجسته کنید تا در کاربر احساس نیاز برای دریافت این خدمات ایجاد شود؛ با قراردادن لینک در محتوای ریپورتاژ می‌توانید کاربران زیادی را به سمت سایت خود روانه و از دید گوگل نیز به اعتبار بیشتری دست پیدا کنید. با یک مثال شروع می‌کنیم: شما مالک یک فروشگاه اینترنتی هستید که به تازگی فعالیتتان را در بستر وب آغاز کرده‌اید و قصد دارید تا در حوزه کاری خودتان به رتبه‌های برتر گوگل برسید. بدین منظور رپورتاژ خبری خودتان را در یک سایت با اعتبار دامنه بالا منتشر می‌کنید.

گوگل از فاکتورهای مختلفی برای رتبه‌بندی صفحه نتایج استفاده می‌کند؛ یکی از این فاکتورها که اهمیت زیادی دارد اعتبار دامنه سایت است. حال شما از یک سایت با اعتبار دامنه بالا لینک گرفته‌اید. این لینک به واسطه درج رپورتاژ شما در آن سایت دریافت شده است. این موضوع به گوگل می‌گوید که یک سایت با اعتبار دامنه بالا شما را تایید کرده و به سایتتان لینک داده است. بنابراین از نظر گوگل سایتتان یکی از فاکتورهای مهم را دارد. در نتیجه وب‌سایت شما به رتبه‌های برتر گوگل خواهد رسید.

نظم در انتشار محتوا و دریافت لینک‌های قدرتمند از رسانه‌های معتبر منجربه افزایش اعتبار دامنه سایت می‌شود. بهترین روش برای دریافت لینک به صورت طبیعی از سایت‌های مختلف خرید رپورتاژ آگهی است. پس از دریافت لینک از رسانه‌های مختلف، گوگل به این نتیجه می‌رسد که سایتتان در زمینه مدنظر می‌تواند مرجع مطمئنی باشد و به همین دلیل رتبه شما را در صفحه نتایج بهبود می‌بخشد.

استفاده و خرید رپورتاژ آگهی یا رپرتاژ خبری موجب رشد سریع‌تر سایت در موتور‌های جستجو و بهبود سئو آن می‌شود. برای این منظور می‌توانید از خدمات تسمینو استفاده کنید.

به‌طور کلی، خرید و انتشار رپورتاژ آگهی (Advertorial) برای کسب‌وکارها مزایایی فراوانی همچون افزایش آگاهی از برند (Brand awareness)، افزایش فروش و افزایش ترافیک برای وب‌سایت هدف را دارد؛ علاوه بر این، انتشار رپرتاژ در رسانه‌های معتبر منجر‌به بهبود رتبه‌بندی سایت سفارش‌دهنده در موتور‌های جستجو می‌شود.

تاریخچه ریپورتاژ آگهی

آغاز رپرتاژ آگهی از  سال 1700 بوده است. اولین آگهی روزنامه در سال 1704 در ایالات متحده منتشر شد. سپس در اوایل دهه 1800 بیلبوردها به‌وجود آمدند و برندها شروع به استفاده از آن‌ها برای بیان ارزش‌های پیشنهادی خود کردند. سال‌های 1900 تا 2000 دوران طلایی رپرتاژ بود. زمانی که ایستگاه‌های رادیویی و تلویزیونی وارد بازی شدند، تبلیغات چرخشی کاملا جدید پیدا کرد و در آغاز قرن بیستم بیش از 30 درصد از جمعیت جهان از آن‌ها استفاده کردند.

تبلیغات رادیویی در سال 1922 راه‌اندازی شد که موفقیت بزرگی داشت و به کسب‌وکارها این امکان را می‌داد تا پیشنهادات ویژه خود را مستقیما به مصرف‌کنندگان منتقل کنند. سپس تبلیغات رادیویی با تبلیغات تلویزیونی همراه شد و اولین تبلیغات تلویزیونی در سال 1941 روی کار آمدند.

 

استفاده گسترده از ریپورتاژ آگهی (رپورتاژ خبری) بیش از 3 دهه است که رواج دارد که شامل رپرتاژ‌های آفلاین و آنلاین است.

شرکت Bulova Watch اولین آگهی تلویزیونی را پخش کرد که مدت زمان آن ده ثانیه بود و توسط 4000 نفر در نیویورک دیده شد. با وجود محبوبیت گسترده تلویزیون و رادیو، تبلیغ‌کنندگان همچنان از تبلیغات آفلاین در روزنامه‌ها و بیلبوردها استفاده می‌کردند. سپس اینترنت آمد و راه‌های بیشتری برای اجرای استراتژی‌های تبلیغاتی ارائه داد. اولین تبلیغ آنلاین در سال 1994 ایجاد شد؛ زمانی که تبلیغ‌کنندگان یک آگهی بنری ساختند تا مشتریان را به صفحات فرود وب‌سایت هدایت کنند.

مزایای رپورتاژ آگهی چیست؟

مزایای رپورتاژ آگهی جنبه‌های مختلفی از کسب‌وکار را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد؛ از آگاهی‌رسانی تا جذب مشتری و امکان درآمدزایی. به‌طور دقیق این مزایا شامل:

  1. ایجاد آگاهی از برند
  2. قیمت مناسب نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی
  3. بهبود رتبه‌های سایت
  4. بهبود و افزایش نرخ تبدیل
  5. امکان کسب درآمد برای سایت‌های ناشر
  6. دائمی بودن این نوع از تبلیغات

همانطور که اشاره شد، انتشار رپرتاژ آگهی هم برای ناشر و هم برای سفارش‌دهنده، مزیت‌های قابل توجهی دارد. در ادامه، هر یک از این مزایا را به تفصیل مورد بررسی قرار می‌دهیم.

از مزایای انتشار رپرتاژ آگهی می‌توان به افزایش ترافیک سایت، برندسازی و بهبود سئو سایت اشاره کرد.

مزیت برتر رپورتاژ آگهی، آگاهی از برند

Brand Awareness اولین مزیت رپرتاژ آگهی است. رپرتاژ در قالب یک مقاله یا محتوای تصویری، برند شما را به مخاطبان معرفی می‌کند. با تداوم این کار و انتشار چندین رپرتاژ در یک یا چند رسانه، برندتان را به مخاطبان یادآور می‌شوید و به این شکل خودتان را در ذهن آن‌ها ماندگار می‌کنید. همچنین Reportage توسط برجسته کردن مزایای محصولات و خدمات، اعتبار برند را در ذهن مخاطبان برجسته می‌سازد.

مزیت رقابتی رپورتاژ خبری؛ قیمت پایین

انتشار رپرتاژ در وب‌سایت‌ها هزینه بسیار کمتری نسبت به تبلیغات بیلبورد و آگهی در رادیو و تلویزیون دارد. هزینه انتشار رپرتاژ آگهی تنها شامل نوشتن متن یا ساخت تصاویر و دستمزد رسانه می‌شود که به مراتب هزینه بسیار کمتری نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی به‌دنبال دارد.

بهبود رتبه سایت

انتشار ریپورتاژ منجر‌به بهبود رتبه کلمات کلیدی در گوگل می‌شود. اگر متن رپورتاژتان مفید باشد و نکات سئو محتوا را در آن رعایت کنید به‌سرعت مخاطبان زیادی به سمت سایتتان سرازیر می‌شوند. همچنین از آنجایی‌که از یک سایت معتبر و پر بازدید لینک گرفته‌اید رتبه سایتتان نیز افزایش می‌یابد؛ زیرا گوگل به سایت‌هایی که مخاطبان زیادی دارند اعتبار بیشتری می‌دهد. رسانه موردنظر با درج لینک سایتتان به گوگل می‌گوید که سایتتان نیز اعتبار بالایی دارد.

نرخ تبدیل بالا

زمانی که شما محتوای وب‌سایتتان را در قالب آگهی در یک سایت خبری منتشر می‌کنید، چنانچه متن خوب و مفیدی نوشته باشید، احتمال تبدیل شدن کاربران سایت میزبان به مشتریان دائمی کسب‌وکار شما به‌شدت بالا است. همچنین این کار مزیت‌های دیگری همچون ایجاد حس اعتماد، احتمال بالای خرید کاربران و آشنایی بیشتر آن‌ها با جزئیات خدمات و محصولات را به دنبال دارد.

امکان درآمدزایی

پس از آنکه سایتتان بر سر زبان‌ها افتاد و اعتبار آن نزد گوگل بالا رفت می‌توانید با درج ریپورتاژ و ارائه بک‌لینک درآمد داشته باشید. معمولا سایت‌های پر مخاطب و معتبر از طریق انتشار رپورتاژ و درج بک‌لینک درآمدهای بسیاری کسب می‌کنند. علاوه‌بر این موضوع، با انتشار رپورتاژ آگهی و افزایش آگاهی از برند، کاربران جدیدی را جذب کسب‌و‌کار خود می‌کنید که بسیاری از آن‌ها به مخاطبین وفادار شما تبدیل خواهند شد.

ماندگاری دائمی

رپورتاژ شما در هر سایتی که منتشر شود به‌طور دائم در آن باقی می‌ماند. این موضوع می‌تواند به نفع شما باشد؛ زیرا مخاطبان پلتفرم به‌صورت دائمی به محتوای شما دسترسی دارند. همچنین می‌توانید در آینده کاربران دیگر را به رپورتاژتان ارجاع دهید و از این طریق آمار بازدیدش را بالا ببرید. بنابراین هر کسب‌و‌کار آنلاین می‌تواند به‌صورت دائم از لینک دریافتی بهره ببرد.

انواع مختلف رپورتاژ خبری

رپرتاژ در تلویزیون و رادیو همچنان محبوب است؛ با این حال امروزه کسب‌وکارهای آنلاین مایلند آگاهی از برندشان را از طریق تبلیغات آنلاین به ثمر برسانند. رشد فزاینده کاربران اینترنت در سال‌های اخیر بسیاری از صاحبان کسب‌وکارها را مجاب به استفاده از انواع مختلف رپرتاژ آگهی ساخته است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

رپرتاژ متنی

متداول‌ترین شیوه تبلیغات و رپرتاژنویسی، نوع متنی است که از دیرباز در روزنامه‌ها و مجلات یافت می‌شد. با گسترش اینترنت رپورتاژ متنی جزو گزینه‌های ارزان و متنوع به شمار رفت و در سال‌های اخیر تعداد رپورتاژهای متنی بیش از انواع دیگر رپورتاژ آگهی بوده است.

رپرتاژ تصویری

این نوع رپرتاژ از یک تصویر که شامل متن و المان‌های تصویری است تشکیل می‌شود. معمولا گرافیست‌ها و یا تیم‌های تصویربرداری، ریپورتاژ تصویری را می‌سازند و از تصاویر ثابت (عکس) یا تصاویر متحرک (ویدیو) استفاده می‌کنند. انتشار رپرتاژ ویدیویی در تلویزیون یکی از شیوه‌های رایج است؛ اما نشر همین رپورتاژ در رسانه‌های آنلاین نیز طرفداران بسیاری دارد. رپرتاژ تصویری به‌طور همزمان به ارائه اطلاعات مفید و تبلیغ برند می‌پردازد.

رپرتاژ اینترنتی

رپرتاژ اینترنتی از نوع متنی یا تصویری یا تلفیقی از هر دو است که در رسانه‌های اینترنتی مختلف منتشر می‌شود. این شکل دارای دو مزیت است؛ اول آنکه سازنده رپورتاژ آگهی می‌تواند به مخاطبان زیادی دسترسی پیدا کند؛ مزیت دوم برای صاحب سایت است که با انتشار یک محتوای مفید به افزایش آگاهی مخاطبان خود کمک و از تبلیغ‌کننده نیز هزینه دریافت کرده است.

بهترین نوع ریپورتاژ آگهی

در میان انواع رپورتاژ تصویری، ویدیویی و متنی، نوع متنی یکی از بهترین ریپورتاژها است. چنانچه استراتژی درست را با توجه به اهداف کسب‌وکارتان بچینید می‌توانید به بیشترین بازده از انتشار رپورتاژ دست یابید. این نوع بهترین انتخاب برای معرفی محصولات و خدمات است؛ به‌ویژه محصولات و خدمات گران و آن‌هایی که پیچیدگی‌های زیادی دارند.

رپورتاژ آگهی در چه پلتفرم‌هایی منتشر می‌شود؟

روش‌های توزیع محتوای رپورتاژ بسته به نوع آن مشخص می‌شود؛ بنابراین می‌توان پلتفرم‌های متفاوتی را برای انتشار رپرتاژ آگهی در نظر گرفت. اگر ریپورتاژ شما از نوع متنی و خبری است، رسانه‌های اینترنتی که رپورتاژ منتشر می‌کنند، می‌توانند میزبان مقاله شما باشند. اگر رپرتاژ از نوع تصویری و ویدیویی است، رسانه‌های صوتی و تصویری (رادیو و تلویزیون) بهترین پلتفرم انتشاردهنده هستند.

نوشتن رپورتاژ را از کجا شروع کنیم؟

نوشتن رپورتاژ آگهی نیازمند تسلط بر سئو محتوا و شیوه‌های بازاریابی است. همچنین باید نسبت‌به موضوع مدنظرتان شناخت کافی داشته باشید تا بتوانید مفیدترین و کاربردی‌ترین محتوا را بنویسید. بنابراین نقطه شروع نوشتن رپرتاژ تسلط بر موضوع، سئو محتوا و بازاریابی است. هدف از نوشتن رپورتاژ این است که مخاطبان خودمان را آگاه کنیم. حال این آگاه‌سازی چگونه انجام می‌شود؟ طبیعتا اولین و بهترین راه، درک چالش‌ها و نیازهای آنان است. پس از شناسایی چالش‌های افراد باید راه‌حل مناسب را پیشنهاد و تیتر رپرتاژتان را به آن اختصاص دهید. این کار اطمینان می‌دهد که مخاطبان زیادی روی مقاله کلیک خواهند کرد. حال باید از خودتان بپرسید که نتیجه این راه‌حل چیست؟ قطعا به‌دنبال ارائه ارزش و فروش از طریق محصولات و خدماتتان هستید؛ بنابراین باید متن را به سمت معرفی محصولات و خدمات سوق دهید؛ اما روی مزیت‌ها تمرکز کنید نه ویژگی‌ها. مزیت در‌واقع دستاوردها و نتایجی است که مخاطب با استفاده از خدمات شما به دست خواهد آورد. پس از طی‌کردن این مراحل نوبت به تبلیغ می‌رسد. موسسه CXL پیشنهاد می‌کند که 70% رپورتاژ را محتوای آموزنده و 30% آن را تبلیغات تشکیل دهد. البته این توزیع بسته به هدف تبلیغ‌دهنده متفاوت است؛ به‌طور مثال اگر هدف او آگاهی‌رسانی باشد، متن رپورتاژ خبری باید روی جنبه آموزنده‌بودن تمرکز کند و چنانچه هدفش تبلیغ و ایجاد سرنخ باشد، درصد بیشتر رپورتاژ آگهی را باید تبلیغات محصول یا خدمات تشکیل دهد. در طول این فرآیند باید مراقب یکسان بودن لحن رپرتاژ با لحن رسانه باشید. در انتها از کاربر بخواهید اقدامی را انجام دهد و به اصطلاح از CTA استفاده کنید. CTA یا Call To Action بهتر است به‌صورت مستقیم کاربر را به انجام اقدامی دعوت کند؛ مثلا «برای خرید کلیک کنید» می‌تواند یک CTA کوتاه و مستقیم باشد.

فرق رپورتاژ آگهی و بک لینک چیست؟

بک لینک‌ها در واقع لینک‌هایی هستند که کاربر را به وب‌سایت شما ارجاع می‌دهند؛ اما رپورتاژ آگهی یک محتوای جامع و غنی است که حاوی لینک‌هایی به سایت شما نیز خواهد بود. یعنی می‌توان این‌گونه گفت که رپرتاژ آگهی یک بستر خوب برای قراردادن بک‌لینک را برای شما فراهم می‌کند. برای درک فرق رپورتاژ آگهی و بک لینک باید این بخش را به تعریف هر یک اختصاص دهیم. رپرتاژ معمولا محتوای متنی است که در سایت‌های پر‌بازدید قرار می‌گیرد. این محتوا برای آگاهی‌رسانی کاربر و حل مشکلات و چالش‌های او نوشته می‌شود و در عین حال به معرفی محصولات و خدمات می‌پردازد. هر کسب‌وکاری برای افزایش بازدید از وب‌سایت یا فروش می‌تواند از رپرتاژ آگهی استفاده کند. بدین شکل که با تدوین استراتژی سئو صفحات مهم را مشخص کرده و برای هر یک محتوای کاربردی و مفید می‌نویسد. سپس توسط پلتفرم‌های ثالث اقدام به خرید رپورتاژ آگهی می‌کند. پس از طی‌کردن این فرآیند، رپورتاژ که حال یک مقاله جامع و مفید است، در رسانه مقصد منتشر می‌شود و در معرض دید کاربران بسیاری قرار می‌گیرد.

خرید بک‌لینک، نوشتن انکرتکست و هدایت کاربر به سایت مقصد است. انکرتکست شامل کلمه، عبارت یا متنی می‌شود که با کلیک روی آن به سایت، صفحه جدید یا شبکه‌های اجتماعی هدایت می‌شوید. این انکرتکست عموما کلمه یا عباراتی را در بر می‌گیرد که مایلیم در آن کلمات رتبه بالایی بگیریم. ساخت بک‌لینک درست مانند رپورتاژ آگهی باید با استراتژی انجام شود و هدف آن مشخص باشد. هر رپرتاژ شامل یک یا چند بک لینک می‌شود.

انواع انکرتکست در لینک سازی رپورتاژ خبری شامل: عمومی، هم خانواده،تصویر، کلمه کلیدی اصلی، اسم برند و یا قسمتی از کلمه کلیدی اصلی است.

فرق رپرتاژ و بک لینک در چند مورد خلاصه می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها را بیان خواهیم کرد. اولین تفاوت این دو توسط فرمتشان مشخص می‌شود. رپورتاژ یک محتوای متنی بین 600 الی 1500 کلمه است که در آن به حل مشکل مخاطبان و تبلیغات می‌پردازیم؛ در‌حالی که بک لینک الزاما همراه محتوا نیست و تنها یک کلمه، عبارت یا جمله را در بر می‌گیرد که با کلیک روی آن به سایت مقصد هدایت می‌شویم. دومین تفاوت آن‌ها به فرآیند انتشار مربوط است؛ انتشار بک‌لینک از آنجایی‌که به صرف وقت برای پیداکردن سایت‌های معتبر و نیروی خبره جهت انجام کار نیاز دارد، زمان زیادی را می‌طلبد؛ در‌حالی‌که نوشتن ریپورتاژ آگهی و انتشار آن چنین دردسرهایی را ندارد.

راهنمای خرید رپورتاژ آگهی

برای خرید رپورتاژ آگهی باید برخی فاکتورها را مدنظر قرار دهید. از جمله آن‌ها می‌توان به اعتبار دامنه رسانه منتشرکننده، ارتباط موضوعی رسانه با کسب‌وکار شما، بررسی اسپم اسکور و عمر دامنه اشاره کرد. اعتبار دامنه و اعتبار صفحه دو فاکتور مهم هستند که از طرف MOZ معرفی شدند؛ هرچه اعتبار دامنه بالاتر باشد تاثیر رپرتاژ بیشتر شده و در نتیجه جذب مخاطب بالا خواهد رفت. همچنین یکی دیگر از فاکتورهای مهم که همچنان توسط MOZ ارائه شد اسپم اسکور است. Spam Score به میزان خطا‌های یک سایت در زمینه سئو اشاره دارد. هرچه این مقدار کمتر باشد اعتبار سایت بیشتر است.

برای خرید رپورتاژ فاکتور مهم دیگری که باید مد‌نظر قرار دهید حوزه کاری رسانه است. حوزه کاری رسانه منتشرکننده آگهی باید با حوزه کاری شما یکسان یا حداقل به آن نزدیک باشد. از این‌رو اعتبار لینک نزد گوگل بالاتر خواهد رفت که این موضوع منجر به افزایش رتبه سایتتان در این موتور جست‌وجو خواهد شد. عمر دامنه فاکتور مهم دیگر جهت خرید رپرتاژ است که هرچه عدد بیشتری داشته باشد، نشان می‌دهد که رسانه مورد نظر برای درج رپورتاژ مناسب‌تر است. معمولا عمر دامنه یکی از فاکتورهای مهم سئو نزد گوگل محسوب می‌شود و نشان‌دهنده میزان فعالیت سایت است.

آیا رپورتاژ آگهی رایگان اثربخشی کافی دارد؟

انتشار رپورتاژ رایگان می‌تواند به بهبود رتبه سایتتان کمک کند و آن را افزایش دهد. به‌عبارتی دیگر با انتشار رپورتاژ رایگان شاهد افزایش رتبه نسبت‌به هفته‌ها و ماه‌های قبل خواهید بود؛ بنابراین امتحان‌کردن این روش خالی از لطف نیست. به علاوه که رپرتاژ رایگان هزینه‌ای را به شما و کسب‌وکارتان تحمیل نمی‌کند. علاوه بر این گوگل و ربات‌های آن نگرش مثبتی به رپرتاژ رایگان دارند. برخی از متخصصان معتقدند که رپورتاژ آگهی رایگان منجر به افت رتبه می‌شود؛ در‌حالی‌که هر رپورتاژ آگهی یک متن است و هیچ متنی از نظر گوگل تفاوتی با سایر متن‌ها ندارد. تنها نکاتی که باید هنگام انتشار رپرتاژ رایگان رعایت کنید توجه به اسپم اسکور سایت، عمر دامنه و میزان اعتبار آن است. رپرتاژ رایگان شامل پست مهمان نیز می‌شود. در این روش شما یک محتوای کوتاه یا نسبتا کوتاه می‌نویسید، کلمات کلیدی که مایلید در آن‌ها رتبه بگیرید را به انکرتکست تبدیل کرده و در محتوا قرار می‌دهید و آن را در سایت‌های معتبر با اعتبار دامنه بالا به رایگان منتشر می‌کنید. برای مشاهده رسانه‌های رایگان برای درج رپرتاژ به مقاله «لیست رپورتاژ آگهی رایگان که نباید از دست داد» مراجعه کنید.

2 نمونه رپورتاژ آگهی منتشر شده

پیش‌تر در مقاله‌ای تحت عنوان «14 نمونه رپورتاژ آگهی موفق» به بررسی نمونه رپرتاژهای زیادی پرداخته‌ایم. در این قسمت دو نمونه رپرتاژ تسمینو که در خبرگزاری آنلاین مهر و وب‌سایت ویرگول منتشر شده‌اند را مشاهده خواهید کرد. هر کدام از این ریپورتاژها قصد دارند در کلمه «خرید رپورتاژ» رتبه بگیرند؛ بنابراین از این انکرتکست در ابتدای هر متن استفاده شده است.

نمونه رپورتاژ اول تسمینو

عکس زیر نمونه رپورتاژ آگهی بوده که سایت تسمینو در یک خبرگزاری آن را منتشر نموده است. داده‌های به دست‌آمده از نتایج سرچ کنسول نشان می‌دهد که رپرتاژ آگهی زیر به وب‌سایت ما کمک کرده تا در بلندمدت رتبه بهتری در انکرتکست‌های درج‌شده به دست‌آورده و کاربران بیشتری را نیز جذب کند. همین‌طور اعتبار دامنه یا همان Domain Authority سایت ما، در پی انتشار چندین رپورتاژ آگهی در وب‌سایت‌های دارای اعتبار دامنه بالا، بهبود پیدا کرده است.

نمونه محتوای رپرتاژ منتشر شده در خبرگزاری مهر نیوز

نمونه رپورتاژ دوم تسمینو

این رپورتاژ خبری در سایت ویرگول منتشر شده است. همانطور که می‌بینید هم از برند تسمینو نام برده شده که در سئو به آن برند منشن می‌گویند و هم از انکرتکست خرید رپورتاژ استفاده شده است. دلیل این کار آن است که مایلیم در کلمه «خرید رپورتاژ» در گوگل رتبه بالایی بگیریم.

نمونه رپورتاژ خبری منتشر شده در سایت ویرگول

تاثیر رپورتاژ آگهی روی لینک‌سازی

تاثیر انتشار رپرتاژ روی لینک‌سازی گسترده است که مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر می‌شود.

  1. بهبود رتبه در موتورهای جست‌وجو
  2. رتبه‌گیری آسان‌تر در کلمات کلیدی هدف
  3. اثرگذاری سریع برای افزایش رتبه
  4. افزایش اعتبار سایت نزد گوگل
  5. ایجاد برندینگ برای سایت

همانطور که مشاهده می‌کنید، انتشار رپرتاژ آگهی بر تمام جنبه‌های مارکتینگ، دیجیتال مارکتینگ و سئو کسب‌و‌کار شما می‌تواند اثرات مثبت فراوانی داشته باشد.

از چه سایت‌هایی رپورتاژ آگهی بخریم؟

برای انتخاب رسانه انتشاردهنده رپورتاژ باید چندین فاکتور را در نظر داشته باشید. سن دامنه به‌عنوان اولین فاکتور مهم، هرچه بیشتر باشد بهتر است. سن دامنه بیشتر فعالیت و مخاطبان بیشتر را نشان می‌دهد که این موضوع برای گوگل اهمیت زیادی دارد. فاکتور مهم دیگر اعتبار دامنه و اعتبار صفحه است. این دو فاکتور توسط شرکت MOZ ارائه شد. هرچه اعتبار دامنه و صفحه بالاتر باشد، اعتبار لینک دریافتی از رسانه نیز بیشتر می‌شود. فاکتور مهم دیگر ارتباط موضوعی رسانه با کسب‌وکار شما است. گوگل ترجیح می‌دهد از رسانه‌هایی که در یک زمینه مشغول فعالیت هستید، لینک دریافت کنید. اما اگر قصد انتشار رپرتاژ در سایت خبری را دارید، بهتر است دسته‌بندی دقیقی را انتخاب کنید.

چقدر لازم است تا برای رپورتاژ هزینه کنیم؟

ریپورتاژ آگهی یکی از مهم‌ترین روش‌های تبلیغاتی است که در حال حاضر از تاثیر فراوانی نیز برخوردار است. تاثیرگذاری رپرتاژ آگهی در مقایسه با سایر روش‌های تبلیغاتی و همین‌طور هزینه مناسب آن در قیاس با این روش‌ها، می‌تواند ثبت رپرتاژ آگهی را به‌عنوان یکی از بهترین تکنیک‌های تبلیغات و جذب مخاطب قرار دهد.

برای انتشار رپورتاژ آگهی و یا خبری باید از پلتفرم‌های معتبر استفاده کنید

البته توجه داشته باشید که برخی از سایت‌ها و کمپین‌ها وجود دارند که اقدام به درج رپورتاژ آگهی رایگان می‌کنند. شما می‌توانید از این خدمات هم استفاده کنید. اگر واقعا به دنبال رشد کسب‌و‌کار یا خدمات خود هستید، حتما باید بودجه مناسبی را به رپرتاژ آگهی اختصاص دهید.

هزینه رپرتاژ آگهی کاملا بستگی به سختی و پر‌رقابت بودن حوزه مورد‌نظر شما و میزان هزینه‌ای که می‌توانید صرف کنید، دارد. با داشتن یک استراتژی سئو خارجی درست می‌توانید با هزینه بهینه بهترین نتیجه را از کمپین ریپورتاژ آگهی خود بگیرید.

با تسمینو کمپین رپرتاژ آگهی رویایی‌تان را خلق کنید!

در این مطلب، تلاش کردیم پاسخ کاملی برای پرسش رپورتاژ آگهی چیست را خدمت شما همراهان گرامی تسمینو ارائه دهیم. پیشنهاد می‌کنیم برای به دست آوردن رشد بهتر در فضای وب و دستیابی به مشتریان و سود بیشتر، خرید رپرتاژ آگهی به روش درست را در اولویت کارتان قرار دهید. همچنین تسمینو با ارائه رسانه‌‌های حرفه‌ای معتبر جهت انتشار رپورتاژ خبری در خدمت شما است، اگر به فکر راه‌اندازی یک کمپین موثر و کارآمد رپورتاژ جهت رسیدن به نتایج عالی در سایتتان هستید، روی کمک تسمینو جهت خریداری بهترین ریپورتاژها حساب باز کنید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

خوشحال می‌شویم اگر نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. همکاران ما در بخش پشتیبانی پاسخگوی تمامی سوالات شما در این زمینه و ارائه مشاوره کارآمد هستند. 

دیدگاه ها

2021/04/12

تفسیر خیلی خوبی کردید از واژه رپورتاژ آگهی و مقاله خیلی خوبی بود
میخواستم بپرسم مجموعه تسمینو تا چه ساعتی در روز پاسخگو مشاوره های تلفنی میباشند جهت مشاوره در زمینه خرید رپورتاژ آگهی از مجموعه تسمینو و همچنین دریافت لیست رسانه هایی که متناسب با سایت بنده هستند برای خرید رپورتاژ

    2021/04/12

    ممنونیم از شما علیرضا جان پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی تسمینو 9 تا 5 بعد از ظهر بصورت تلفنی پاسخگو میباشد و همچنین بعد این تایم میتونین از طریق پشتیبانی تلگرام با ما در ارتباط باشید

2021/04/28

سلام وقت بخیر
اگر متن یک ریپورتاژ آگهی را بدون هیچ تغییری در چندین سایت قرار بدیم ، آیا ممکنه اون لینکهایی که داخل ریپورتاژ هستند پنالتی بشن؟

    2021/06/14

    این عمل بستگی استراتژی سئو شما دارد در کل سیستم گوگل از محتوا تکراری بیزار هست و بدنبال محتوای سبز و یونیک میباشد تا برای کاربر های جذابیت داشته باشد و محتوا تکراری جلوی این جذابیت میگیرد بنابراین گوگل با این موارد برخورد می کند که پنالتی سایت جز مهمی از ان میباشد.

2021/05/26

سلام ممنونم از مقاله بسیار خوب و آموزنده رپورتاژ چیست …
برای خرید رپورتاژ آگهی از تسمینو تخفیف هم میدین ؟؟

2021/05/27

ممنونم از مقاله بسیار مفیدتون واقعا مقاله عالی و یونیکی بود درباره رپورتاژ آگهی چیست

    2021/10/21

    با خوندن این مقاله دیگه نیازی به مشورت با یه سئو کار نیست
    من خودم سئو کار هستم ولی انقدر این مطلب کامل و روان نگارش شده که کامل میشه به نتیجه درست رسید
    قطعا ریپورتاژ اما درصورتی که یه بودجه کافی داشته باشی و کانتنت مارکتیگ هم بلد باشی که غیر مستقیم با محتوات بفروشی که خودتون کامل دربارش حرف زدید.
    ممنون از تسمینو

2021/12/05

درود
رپورتاژ آگهی از وقتی یاد گرفتم و نکات طلایی رو رعایت کردم. واقعا حس میکنم چند پله از قبلم بالاتر رفتم.
مرسی تسمینو بابت بلاگ خوبت و خسته نباشی.

2021/12/14

ممنون از مقاله خیلی خوبتون
من تازه با مبحث رپورتاژ آگهی آشنا شدم
بنظرتون بعد از چه مدتی میتونم رپورتاژ بخرم برای سایتم

2022/01/11

سلام ممنون از مقاله عالی و کاملتون، یه سوالی داشتم: تو معجون خوشمزه سئو خارجی تون، پسته هم وجود داره؟

2022/04/24

من همیشه درگیر این دو مسئله بودم که که فرق این دو تا چیه
واقعااا کاربردی بود.
آخه کسی که تازه شروع کرده، نمیدونه خو!! که رپورتاژ و رپورتاژآگهی با هم فرق دارن یا نه.

2022/07/26

ممنون خوب بود، محتوایی در مورد انواع رپورتاژ آگهی هم دارید؟

2022/11/10

ممنون از مقاله بسیار خوبتون
برای خرید رپورتاژ آگهی پلتفرم رپورتاژ آگهی تسمینو آیا به ما پکیج های پیشنهادی هم میده ؟
من میخواستم رپورتاژ بخرم دیدم قیمت رپورتاژتون از بقیه جاها کمتره

    2022/11/10

    سلام بله امین جان ; میتونید با پشتیبانی در ارتباط باشین

2022/12/18

با سلام و احترام
یه سوال داشتم اینکه در متن رپورتاژ اگهی میتونیم آخر متن شماره تلفن هم بگذاریم؟

    2022/12/19

    جناب فراهانی عزیز
    امکان پذیر هست ولی باید از قبل استعلام گرفته بشه ممکنه برخی از رسانه های موافق نباشند.

2023/12/11

چطور بفهمم رپورتاژی که رفتم تاثیری داشته یا نه؟

    2023/12/13

    جناب جمالی عزیز معمولا نمیشه به‌طور مستقیم رشد یا عدم رشد یک صفحه رو به رپورتاژی که خریداری و منتشر شده صرفا ارتباط داد و عوامل مختلفی در این تغییرات نقش دارند ولی بطور تقریبی چیزی حدود 2 تا 3 هفته بعد از انتشار رپورتاژ می‌تونید تاثیرش رو ببینید

2023/12/30

ممنونم مقاله ی خیلی کاملی بود متوجه فرق بک لینک و رپورتاژ شدم
پیشنهاد شما برای شروع لینک سازی خارجی خرید بک لینک هست یا رپورتاژ؟

    2024/01/10

    سلام خانم غزال عزیز
    شما میتونید با تعدادی بک لینک رایگان شروع به لینک سازی خارجی کنید و سپس تعدادی رپورتاژ از رسانه های مرتبط در زمان بندی های مختلف بخرید. این روش برای شروع میتونه بسیار اثربخش باشه.