الگوریتم ونیز گوگل چیست؟(Venice algorithm در سئو محلی)

الگوریتم ونیز گوگل چیست؟(Venice algorithm در سئو محلی)

الگوریتم ونیز گوگل (Google Venice Algorithm) یکی از الگوریتم‌ های گوگل است که در سال 2012 توسعه داده شد. این شرکت همواره در حال توسعه سیستم‌های هوش مصنوعی خود برای نمایش مفیدترین نتایج به کاربران است و الگوریتم‌های قدیمی‌تر را کنار نمی‌گذارد. در ادامه به شما خواهیم گفت که الگوریتم ونیز چیست و چه تاثیری بر سئو محلی دارد. با تسمینو همراه باشید. الگوریتم ونیز چیست؟ معرفی Venice Algorithm قبل از الگوریتم ونیز، گوگل از Google Places به عنوان یک ویژگی برای نشان دادن محتوای بومی‌سازی شده به کاربران در […]

2 سال 1 7 دقیقه

آنچه در این مطلب خواهید خواند

الگوریتم ونیز چیست؟ معرفی Venice Algorithm
تاثیر الگوریتم ونیز بر سئو سایت
سئوی محلی و الگوریتم ونیز
مزایای الگوریتم ونیز چیست؟
تکنیک‌های کلاه سیاه الگوریتم ونیز
علت اهمیت الگوریتم ونیز گوگل چیست؟
مشاهده بیشتر

الگوریتم ونیز گوگل (Google Venice Algorithm) یکی از الگوریتم‌ های گوگل است که در سال 2012 توسعه داده شد. این شرکت همواره در حال توسعه سیستم‌های هوش مصنوعی خود برای نمایش مفیدترین نتایج به کاربران است و الگوریتم‌های قدیمی‌تر را کنار نمی‌گذارد. در ادامه به شما خواهیم گفت که الگوریتم ونیز چیست و چه تاثیری بر سئو محلی دارد. با تسمینو همراه باشید.

الگوریتم ونیز چیست؟ معرفی Venice Algorithm

قبل از الگوریتم ونیز، گوگل از Google Places به عنوان یک ویژگی برای نشان دادن محتوای بومی‌سازی شده به کاربران در نتایج جستجو استفاده می‌کرد. اما با معرفی الگوریتم ونیز، تغییرات اساسی در نتایج جستجو به وجود آمد؛ تغییراتی که بر اهداف محلی تمرکز داشتند. هدف محلی به وضوح با کوئری‌هایی مانند [X در نزدیکی من] یا [X در شهر] تعریف می‌شود. برخی از کوئری‌ها می‌توانند هدف محلی داشته باشند، حتی اگر چندان واضح نباشد. در گذشته، زمانی که کاربران یک عبارت را بدون هدف مشخص جستجو می‌کردند، گوگل نتایج را بر اساس بهینه سازی سئو سایت‌ها برمی‌گرداند. بنابراین کاربران نمی‌توانستند فروشگاه‌ها و مراکز نزدیک به موقعیت جغرافیایی خود را پیدا کنند. برای مثال، هنگامی که کاربر عبارت “نزدیک‌ترین رستوران” را جستجو می‌کرد، هیچ‌کدام از نتایج ارائه شده در نزدیکی او نبودند. ونیز درها را به روی کسب و کارها و برندهای کوچک باز کرد و به آن‌ها این فرصت را داد تا برای عبارات جستجوی کوتاه رتبه‌‌های بالا کسب کنند. امروزه کاربران با جستجوی همان عبارت، بدون اینکه شهر و محله خود را ذکر کنند، می‌توانند نزدیک‌ترین رستوران به مکان خود را پیدا کنند.

الگوریتم ونیز گوگل

تاثیر الگوریتم ونیز بر سئو سایت

از زمان توسعه این الگوریتم تاکنون، به‌روزرسانی‌های زیادی بر روی الگوریتم ونیز انجام شده است. داشتن میکرو سایت‌ها و صفحات لندینگ برای مناطق خاصی که در آن‌ها خدمات خود را ارائه می‌دهید، با به‌روزرسانی ونیز اهمیت بیشتری پیدا کرد و با استفاده از ترکیب‌های صحیح در  عنوان نویسی [مکان] + [کلید کلیدی هدف] (و رعایت سایر فاکتورهای سئو) می‌توانید رتبه بالایی کسب کنید. 

سئوی محلی و الگوریتم ونیز

از زمان به‌روزرسانی ونیز، سئوی محلی به تکامل و انطباق با بهبود کیفیت کاربر و کاهش تاکتیک‌های اسپم ادامه داده است.

Google Plus و Google My Business

Google Plus راه اندازی شد تا به‌طور موثر جایگزین Google Places شود. پس از آن کسب و کارهای بومی به راحتی توانستند در نتایج جستجوی محلی جایگاه خوبی پیدا کنند.

Google Plus Local با فعالیت منظم در صفحه اختصاصی Google Plus آن‌ها و همچنین شرکت در Hangouts، پست کردن رویدادها و تشویق مشتریان به 1+ کردن صفحاتشان، به طور موثری کسب و کارهای محلی را به چالش می‌کشد تا اجتماعی‌تر شوند.

Google My Business سپس Google Places را عرضه (و جایگزین) کرد و به دنبال آن Map Pack را معرفی کرد که از متغیرهای مشابه سئو محلی استفاده می‌کند، اما وزن متفاوتی به معیارهای آن می‌دهد.

اخیرا، گوگل گام‌های بیشتری برای بهبود نتایج نمایش داده شده در Map Pack برای کاربران و همچنین مبارزه با موارد تکراری و اسپم برداشته است.

مزایای الگوریتم ونیز چیست؟

Venice Algorithm-الگوریتم ونیز گوگل

الگوریتم ونیز یک تحول انقلابی در صنعت سئو ایجاد کرد. در واقع پس از معرفی این الگوریتم بود که سئو محلی رونق یافت. از طرفی کاربران تجربه کاربری بهتری را احساس می‌کردند و کسب و کارهای محلی نوپا به کسب رتبه‌های بالا در نتایج جستجو امیدوار شدند. البته این الگوریتم برای شرکت‌های چند ملیتی و شرکت‌هایی که فقط در شهرهای خاصی خدمات ارائه می‌دهند نیز مفید است.

تکنیک‌های کلاه سیاه الگوریتم ونیز

پیش از آپدیت الگوریتم ونیز، تنها کاری که برای بهبود سئو محلی انجام می‌شد، ثبت آدرس کسب‌ و کار شما درGoogle Places بود. برخی از متخصصان سئو کلاه سیاه از همین موضوع استفاده کرده و سعی کردند تا با تکنیک‌‌های کلاه سیاه و ثبت آدرس‌های غیرواقعی، در رسیدن به رتبه‌های برتر موفق شوند.

روش دیگر بدین صورت بود که سایت‌ها در قسمتی خاص از صفحات خود برای معرفی آدرس محل کارشان، نام تمامی شهر‌ها و استان‌ها را قرار می‌دادند تا بدین طریق گوگل را گول زده و توجه مخاطبین بیشتری را به سمت خود جلب کنند.

این روش در ابتدا توسط بسیاری از سایت‌ها مورد استفاده قرار گرفت و توانست به ارتقای رتبه آن‌ها کمک زیادی کند. اما این تکنیک نیز مانند بسیاری دیگر از روش‌های کلاه سیاه، خیلی زود از سوی گوگل شناسایی شد. سایت‌هایی که از این روش استفاده می‌کردند نیز جریمه‌های سنگینی پرداخت کردند و بعضا از نتایج جستجوی گوگل حذف شدند.

پس از برخورد با سایت‌های متخلف، گوگل سعی کرد تا راه‌حلی برای مقابله با این سایت‌ها بیندیشد و عرصه را برای آنان تنگ‌تر کند. گوگل به همین دلیل سرویس کاربردی Google My Business را معرفی کرد و اعلام نمود که کسب ‌و کارهای مختلف باید اطلاعات خود را در گوگل مپ ثبت کنند تا در نتایج جستجو دیده شوند.

علت اهمیت الگوریتم ونیز گوگل چیست؟

ما در این مقاله از تسمینو به شما توضیح دادیم که الگوریتم ونیز چیست. همچنین گفتیم گوگل همواره به سمتی حرکت می‌کند که بهترین تجربه را به کاربران خود منتقل کرده و بتواند نیازهای آن‌ها را رفع کند. در واقع، این موضوع دلیل اصلی به وجود آمدن تمامی الگوریتم‌های گوگل است. الگوریتم ونیز هم برای کسب و کارها و هم برای کاربران مزایای زیادی را به همراه آورد. امروزه رتبه یک گوگل تنها به سایت‌ها و برندهای بزرگ تعلق ندارد. بلکه آن‌ها حتی مجبور هستند با کسب‌ و کارهای کوچک رقابت کنند! در واقع شما با رعایت تکنیک‌های سئو محلی می‌توانید نظر الگوریتم ونیز را به خود جلب کنید. سئو محلی روزبه‌روز با معرفی الگوریتم‌ها و به‌روز‌رسانی‌های مختلف از سوی گوگل در حال ارتقا است و مشاغلی که بتوانند با ارائه خدمات با کیفیت از آن بهره ببرند، به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا خواهند کرد. این یعنی شما باید کاربران را در اولویت قرار دهید تا گوگل هم شما را در اولویت قرار دهد. الگوریتم ونیز آغاز‌کننده داستانی است که تا همیشه ادامه خواهد داشت.

علیرضا بابایی
علیرضا بابایی

آینده متعلق به کساییه که به زیبایی رویاهای خودشون ایمان دارن.

دیدگاه ها

2022/02/01

سلام وقت بخیر
عجیبه من تا حالا در مورد الگوریتم ونیز گوگل جایی نخونده بودم و یا بهتر بگم ندیده بودم
جالب بود در کل مرسی تسمینو