LSI چیست و مزایای استفاده از LSI در محتوا

LSI چیست و مزایای استفاده از LSI در محتوا

اینکه کلمات LSI چه نوع کلماتی هستند و چگونه بازی را به نفع شما برمی‌گردانند، سوالی است که این روزها چالش‌برانگیز شده. درواقع کلمات LSI عبارت‌هایی مرتبط با مفهوم کلی یک مطلب در وب‌سایت هستند که موضوع آن صفحه را در تمام زوایا پوشش می‌دهند. اگر به یاد داشته باشید، در ابتدای ورود سئو، Google و سایر موتورهای جستجو موضوع یک صفحه را براساس کلمات کلیدی که در آن صفحه دیده می‌شد، می‌سنجیدند اما امروزه گوگل به محتوای کلی آن صفحه توجه دارد. به‌همین‌دلیل لازم است تا برای موفقیت بیشتر […]

2 سال 3 14 دقیقه

آنچه در این مطلب خواهید خواند

منظور از کلمات کلیدی LSI چیست؟
آیا کلمات کلیدی LSI، کلمات مترادف هستند؟
روش های پیدا کردن کلمات کلیدی LSI چیست؟
مزایای استفاده از کلمات کلیدی LSI در محتوا
بهترین کلمات کلیدی LSI چه کلماتی هستند؟
چگونه از کلمات کلیدی LSI استفاده کنیم؟
کلمات LSI؛ انسجام مطالب و رمز موفقیت وب سایت
مشاهده بیشتر

اینکه کلمات LSI چه نوع کلماتی هستند و چگونه بازی را به نفع شما برمی‌گردانند، سوالی است که این روزها چالش‌برانگیز شده. درواقع کلمات LSI عبارت‌هایی مرتبط با مفهوم کلی یک مطلب در وب‌سایت هستند که موضوع آن صفحه را در تمام زوایا پوشش می‌دهند. اگر به یاد داشته باشید، در ابتدای ورود سئو، Google و سایر موتورهای جستجو موضوع یک صفحه را براساس کلمات کلیدی که در آن صفحه دیده می‌شد، می‌سنجیدند اما امروزه گوگل به محتوای کلی آن صفحه توجه دارد. به‌همین‌دلیل لازم است تا برای موفقیت بیشتر در این حوزه همگام با تغییرات الگوریتم‌ های گوگل دانش خود را به‌روز کنیم. بنابراین اگر علاقه‌مند به یادگیری مباحث روز سئو هستید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله آموزش سئو را مطالعه کنید. همچنین اگر علاقه‌مند به آشنایی کامل با کلمات کلیدی LSI هستید، در این مطلب به این سوال که LSI چیست و چه کمکی به محتوای ما می‌کند، پاسخ خواهیم داد.

کلمات LSI عبارت‌هایی مرتبط با مفهوم کلی یک مطلب در وب‌سایت هستند.

منظور از کلمات کلیدی LSI چیست؟

اگر بخواهیم به صورت دقیق‌تری به سوال LSI چیست پاسخ بدهیم، بهتر است با یک مثال ساده آغاز کنیم. فرض کنید که شما در حوزه ارز دیجیتال فعالیت می‌کنید و دوست شما درباره فعالیت در این حوزه از شما سوالاتی می‌پرسد، شما هم در جواب سوالات او تمام جزئیات خرید ارز دیجیتال و چگونگی فعالیت در این حوزه را به او توضیح می‌دهید. در گفتگوی شما یک سری کلمات کلیدی به کار می‌روند که عبارت‌اند از:

  • چگونگی خرید ارز دیجیتال
  • مشخصات ارز دیجیتال
  • مزایای ارز دیجیتال
  • قیمت خرید ارزهای دیجیتال
  • ویژگی‌های یک ارز دیجیتال خوب

این کلمات دقیقا همان کلمات LSI برای عبارت کلی‌ “خرید ارز دیجیتال” هستند. حالا اگر این مطلب را وارد دنیای سئو و گوگل کنید چطور؟ در این‌جا کلمات کلیدی LSI چیست؟ بار دیگر فرض می‌کنیم که می‌خواهید درباره “ارز دیجیتال” مقاله‌ای بنویسید، در این صورت کلمات LSI شما این گونه خواهد بود:

  • انواع ارز دیجیتال
  • مزایای ارز دیجیتال
  • معضلات خرید ارز دیجیتال
  • تاریخچه ارز دیجیتال
  • مشکلات داشتن ارز دیجیتال در ایران

حالا اگر گوگل به مطلب شما سر بزند، متوجه خواهد شد که مطلب شما حول محور خرید ارز دیجیتال است. از این‌رو اگر کاربران با عبارت‌های مختلفی درباره ارز دیجیتال سرچ کنند، گوگل متوجه می‌شود که مطلب شما به سرچ و هدف کاربر مرتبط است، به همین اعتبار بیشتری به آن صفحه خواهد داد.

LSI چیست

آیا کلمات کلیدی LSI، کلمات مترادف هستند؟

اکثر افراد تصور می‌کنند که کلمات کلیدی LSI، همان کلمات مترادف هستند، اما واقعیت این است که LSIها کلماتی فراتر از هم‌معنی با کلیدواژه اصلی هستند. در واقع زمانی که شما چند کلمه LSI که مرتبط با کلیدواژه هستند را به‌کار ببرید، شانس قرار گرفتن سایت شما در صفحه اول گوگل بالاتر خواهد رفت.

روش های پیدا کردن کلمات کلیدی LSI چیست؟

تا به این‌جای مطلب به صورت کامل متوجه شدیم که کلمات کلیدی LSI چیست و چه تاثیری در دیده شدن بهتر محتوای ما توسط گوگل دارند. اما شاید برای‌تان این سوال پیش بیاید که چگونه و از کجا می‌توان این کلمات را پیدا کرد؟ برای پیدا کردن این نوع کلمات شما می‌توانید به دو صورت دست به کار شوید. راه اول این است که به سراغ سرچ‌های مختلف کاربران در گوگل بروید و راه دیگر این است که از ابزارها کمک بگیرید؛ که ما در ادامه شما را با هر دو روش آشنا می‌کنیم.

  • بررسی سرچ های کاربران در گوگل

یکی از ساده‌ترین راه‌هایی که می‌توانید از آن برای پیدا کردن کلمات کلیدی LSI استفاده کنید، جستجو کردن کلیدواژه اصلی در گوگل است. با این کار گوگل واژه‌های مناسب و مرتبط دیگری که توسط کابران درباره این موضوع سرچ می‌شود را به شما پیشنهاد می‌دهد. پس از آن شما می‌توانید از آن کلمات در مقاله خود استفاده کنید و اعتبار بیشتری در چشم گوگل برای مطلب خود کسب کنید. برای مثال ما در گوگل کلمه سئو را سرچ کردیم و همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، گوگل پیشنهادهای مختلفی را از سرچ کاربران به ما نمایش داد.

سرچ کلمه سئو

  • استفاده از Related searches

Related searches گوگل یکی از بخش‌های کمک‌کننده گوگل است. اگر شما عبارتی را در گوگل سرچ کنید در انتهای صفحه و پس از 10 نتیجه، بخشی به اسم Related Searches می‌بینید که در چند باکس مختلف به شما پیشنهاد‌های مرتبط با کلمه کلیدی که سرچ کرده‌اید، می‌دهد. این عبارت توسط کاربران در موضوع موردنظر شما سرچ داشته است و استفاده از آن‌ها در محتوای شما می‌تواند ارزش آفرین باشد.

Related searches

  • استفاده از People Also Ask 

People Also Ask یکی دیگر از امدادرسانی‌های جذاب گوگل است و به معنای این می‌باشد که مردم چه سوالاتی می‌پرسند. با کمک این بخش هم می‌توانید چند قدم جلوتر از رقبا حرکت کنید.

People Also Ask

  • استفاده از Google Image Tag

بخش کاربردی و جذاب دیگری که از چشم خیلی‌ها دور مانده، تگ‌هایی است که در قسمت بالایی صفحه تصاویر گوگل وجود دارد. این قسمت نیز گاها می‌تواند پیشنهاد‌های خوبی به شما بدهد.

استفاده از Google Image Tag، یکی از روش های پیدا کردن کلمات کلیدی LSI است.

 

  • استفاده از Google keyword Planner

گوگل کیوورد پلنر که زیرمجموعه گوگل ادز است، یکی از ابزار‌های کاربردی در حوزه کیوورد ریسرچ و پیدا کردن کلمه کلیدی است. بنابراین برای استفاده از این سرویس ابتدا باید یک اکانت در Google AdWords برای خود بسازید. پس از این که به اکانت خود وارد شدید، باید وب‌سایت خودتان را از نظر محتوا در یکی از دسته‌بندی‌ها قرار دهید. پس از آن می‌توانید کلمات کلیدی موردنظر خودتان را تایپ کنید و از نتایج آن استفاده کنید.

استفاده از Google keyword Planner، یکی از روش های پیدا کردن کلمات کلیدی LSI است.

  • استفاده از LSI Keyword Generator

یکی دیگر از روش‌های یافتن کلمات کلیدی LSI، استفاده از ابزار keyword generator است که استفاده از آن بسیار آسان است. کافی است کلمه کلیدی مورد نظرتان را در بخش مخصوص جستجو تایپ کنید و از نتایج بدست‌آمده استفاده کنید.

برای پیدا کردن کلمات کلیدی LSI، می‌توان از ابزار LSI Keyword Generator استفاده کرد.

  • استفاده از Keyword tool

Keyword tool یکی دیگر از ابزارهایی است که به شما برای پیدا کردن کلمات کلیدی LSI کمک می‌کند. روش استفاده از این ابزار بسیار ساده است به این صورت که شما کلمه کلیدی اصلی خود را وارد می‌کنید و این ابزار به شما لیستی از کلمات مرتبط را نمایش می‌دهد.

ابزار Keyword tool برای پیدا کردن کلمات کلیدی LSI کمک می‌کند.

مزایای استفاده از کلمات کلیدی LSI در محتوا

نخستین مزیت استفاده از کلمات کلیدی LSI این است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید رتبه وب‌سایت خود را در گوگل افزایش دهید. هنگامی که از کلمات LSI استفاده می‌کنید، این امکان را به موتورهای جستجوگر می‌دهید که موضوع صفحه شما را بهتر درک کنند و رتبه بندی آن را افزایش دهند. مزایای دیگر این کلمات عبارتند از:

  1. گوگل به شما اعتبار بیشتری می‌دهد: استفاده درست و طبیعی از کلمات کلیدی LSI این اطمینان را به موتور جستجوگر می‌دهد که شما تنها به دنبال کسب جایگاه در یک عبارت نبوده‌اید و محتوای خود را با کلمه‌ی کلیدی اصلی خفه نکرده‌اید.
  2. باعث افزایش مخاطبان سایت می‌شود: یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای استفاده از کلمات LSI این است که باعث‌ می‌شود تا کاربران تجربه کاربری بهتری از سایت شما داشته باشند. این موضوع باعث می‌شود تا زمان صرف شده توسط کاربر در سایت شما افزایش یابد و نرخ پرش کاهش پیدا کند.
  3. یک شمای کلی از کسب‌وکارتان به گوگل می‌دهد: هنگامی که گوگل به هویت کسب و کار اینترنتی شما پی ببرد، خیلی بهتر از آن در جستجوهای خود استفاده می‌کند. در واقع با استفاده از کلمات LSI به هویت پیدا کردن وب‌سایت خود نزد گوگل کمک می‌کنید.
  4. مخاطبان به شما اعتماد می‌کنند: اگر شما همیشه محتواهای با کیفیت در اختیار کاربران بگذارید، اعتماد به سایت شما افزایش پیدا می‌کند و این موضوع باعث افزایش نرخ کلیک می‌شود.
  5. به دست آوردن جایگاه بهتر در نتایج جستجو: اگر صفحات سایت شما همیشه در صفحه اول نتایج دیده شود، به این معناست که شما در چشم گوگل فاکتورهای یک سایت خوب را رعایت کرده و توانسته‌اید با گرفتن اعتبار در صفحه اول نتایج جایگاه خوبی داشته باشید. این موضوع همچین می‌تواند برای شما سودآور باشد چرا که افراد خرید رپورتاژ را برای سایت خود از بین سایت‌های انتخاب می‌کنند که اعتبار و جایگاه خوبی دارند.

بهترین کلمات کلیدی LSI چه کلماتی هستند؟

تصور کنید برای یک مطلب، تعداد زیادی کلمه LSI پیدا کرده‌اید و نمی‌خواهید از تمامی آن‌ها استفاده کنید. در این شرایط، چگونه می‌‍‌توانید بهترین کلمات LSI را از میان آن‌ها انتخاب کنید؟ بهترین راه برای یافتن بهترین کلمات کلیدی LSI، این است که بفهمیم، کاربران فضای مجازی، با چه انگیزه‌هایی و به چه علت این کلمات را جستجو می‌کنند. براساس تحقیقات کلمات کلیدی، معمولا کاربران فضای مجازی، با یکی از این 3 دلیل زیر ، کلمات کلیدی را جستجو می‌کنند:

  • کسب اطلاعات درباره یک چیز (مزایای داشتن لپتاپ چیست؟)
  • کسب اطلاعاتی خاص درباره یک چیز (مثلا بهترین نوع لپتاپ چیست؟)
  • پیدا کردن روشی برای خرید یک چیز (مثلا از کدام سایت می توانم  لپتاپ بخرم؟)

برای درک بهتر این موضوع باید بگوییم، کلمات LSI باید به محتوا و سبک کلی سایت شما مربوط باشند. برای مثال اگر سایت شما، یک سایت خرید و فروش لپ تاپ است و تعمیرات لپ تاپ را انجام نمی‌دهید، لزومی ندارد کلمات LSI مطالب شما مرتبط با اصطلاحات تعمیر لپ تاپ باشند؛ بلکه بهتر است بر همان موضوع خرید و فروش لپ تاپ متمرکز باشید.

چگونه از کلمات کلیدی LSI استفاده کنیم؟

استفاده از کلمات کلیدی LSI به‌طور کلی باعث بهبود موقعیت صفحه شما از نظر الگوریتم‌های رتبه‌بندی گوگل و موتورهای جستجو دیگر می‌شود. اما به‌یاد داشته باشید که برخی موقعیت‌ها ارجحیت دارند. این موقعیت‌ها را با هم مرور می‌کنیم.

استفاده از کلمات LSI

  • محتوا

کلمات LSI باعث خوانایی بهتر مطالب می‌شوند. این کلمات باعث می‌شوند شما بتوانید یک موضوع را از جوانب گوناگون بررسی و تشریح کنید. پیشنهاد ما این است که از این کلمات در پاراگراف‌های اول و آخر محتوای متنی خود نیز استفاده کنید؛ زیرا این کار باعث می‌شود، شروعی پخته و پایان‌بندی متمرکزی داشته باشید و هسته کلام نیز تقویت شود.

  • تگ عنوان و تگ‌ های هدینگ

استفاده از این کلمات در تگ عنوان و تگ‌های هدینگ بسیار کمک کننده است؛ چرا که تگ‌ها و هدینگ‌ها از جمله بخش‌های مهم در محتوا هستند و گوگل نیز توجه ویژه‌ای به آن‌ها دارد.

  • تصویر

متن جایگزین تصاویر نیز یکی از آن مواردی است که عموما تولیدکنندگان محتوای وب‌سایت از آن غافل می‌شوند. استفاده از کلمات LSI برای متن جایگزین تصاویر بسیار مفید است.

  • توضیحات متا

هر کلیدواژه‌ای را که در موتور جستجوی گوگل سرچ می‌کنید، زیر عنوان صفحه سایت، توضیحی در حدود دو خط می‌بینید که ممکن است در متن اصلی نباشد. این جملات، همان توضیحات متا یا شرح خلاصه‌ای از موضوع اصلی صفحه هستند. استفاده از کلمات LSI در کنار کلمه کلیدی اصلی در توضیحات متا باعث می‌شود که کاربر و گوگل درک و تجربه بهتری از سایت شما داشته باشند.

  • پست‌های قدیمی وبلاگ

بعد از مدت زمانی طولانی، ممکن است کلمات کلیدی LSI مرتبط با کلیدواژه کانونی هر مطلبی تغییر کند که دلیل این اتفاق، تغییر الگوهای جستجوی کاربران در گذر زمان است. بنابراین شما می‌توانید هرازگاهی به مطالب قدیمی در وب‌سایت خود برگردید و کلمات کلیدی جدیدی را به آن‌ها اضافه کنید.

کلمات LSI؛ انسجام مطالب و رمز موفقیت وب سایت

در این مطلب سعی کردیم تا به سوالات LSI چیست ، کلمات کلیدی LSI چه نوع کلماتی هستند و چه نقشی در قرار گرفتن وب‌سایت در صفحه نخست گوگل دارند و حتی اینکه چگونه این کلمات را پیدا و از آن‌ها استفاده کنیم، پاسخ دهیم.

همچنین به‌خاطر داشته باشید که گوگل بیشتر از آن‌چه شما فکرش را می‌کنید هوشمند است. به این معنا که اگر وب‌سایت شما در مورد عکس و هنر عکاسی است، اگر یک مطلب بسیار عالی در مورد ارزهای دیجیتال هم بارگذاری کنید و از نظر سئو هم مشکلی نداشته باشد، باز هم آن را در صفحات اول نشان نخواهد داد.

همان‌طور که گفتیم، گوگل در چند سال اخیر به هویت کلی و شِمای کلی وب‌سایت نگاه می‌کند و اگر مطلبی مغایر با پست‌های دیگر آپلود کنید، شانس قرار گرفتن در صفحه اول را از دست خواهید داد. پس سعی کنید مطالب خود را در یک Category قرار دهید و به اصطلاح منسجم‌تر از قبل، مطالب را بارگذاری کنید. برای راهنمایی‌های بیشتر و دریافت خدمات تبلیغاتی سئو می‌توانید به سایت تسمینو، پلتفرم تبلیغاتی خدمات سئو و دیجیتال مارکتینگ رجوع کنید.

علیرضا بابایی
علیرضا بابایی

آینده متعلق به کساییه که به زیبایی رویاهای خودشون ایمان دارن.

دیدگاه ها

2021/07/18

سلام مقاله lsi خیلی جالب بود مخصوصا عکس که بعنوان مثال ارزی دیجیتال گذاشته بودید خیلی راحت میشد متوجه lsi شد و عمق مطلب درک کرد

    2021/07/18

    خیلی ممنون علی جان

2022/08/06

کلا یکی از فاکتورهای سئو داخلی حس میکنم Lsi باشه .
کم دیدم در موردش صبحت بشه.