الگوریتم تازگی محتوا (Freshness Algorithm) چیست؟

الگوریتم تازگی محتوا (Freshness Algorithm) چیست؟

الگوریتم تازگی محتوا یا Freshness Algorithm گوگل، به آپدیت بودن منظم صفحات مختلف سایت شما اهمیت می‌دهد، اگر وب سایت فعالی داشته باشید و همیشه به فکر به روز کردن محتوای منتشر شده در بخش‌های مختلف سایت‌ تان باشید، این الگوریتم دوست وب سایت شما خواهد بود و بهبود رتبه در موتورهای جستجو را برای شما رقم خواهد زد. برای اینکه به خوبی با راز و رمزهای تاثیرات Freshness Algorithm در سئو آشنا شوید و از آن به بهترین شکل برای رشد سئو وب سایت‌ تان استفاده کنید، نکات مطرح شده […]

2 سال 3 9 دقیقه

آنچه در این مطلب خواهید خواند

الگوریتم تازگی محتوا چیست؟ (لطفا آپدیت باشید!)
ترفندهای آپدیت محتوا برای دوستی با Freshness Algorithm !
3 راز مهم برای بردن بیشترین بهره‌وری از Freshness Algorithm !
سخن پایانی در مورد الگوریتم تازگی محتوا (Freshness Algorithm)
مشاهده بیشتر

الگوریتم تازگی محتوا یا Freshness Algorithm گوگل، به آپدیت بودن منظم صفحات مختلف سایت شما اهمیت می‌دهد، اگر وب سایت فعالی داشته باشید و همیشه به فکر به روز کردن محتوای منتشر شده در بخش‌های مختلف سایت‌ تان باشید، این الگوریتم دوست وب سایت شما خواهد بود و بهبود رتبه در موتورهای جستجو را برای شما رقم خواهد زد.

برای اینکه به خوبی با راز و رمزهای تاثیرات Freshness Algorithm در سئو آشنا شوید و از آن به بهترین شکل برای رشد سئو وب سایت‌ تان استفاده کنید، نکات مطرح شده در این مقاله را با دقت مطالعه کنید و در مسیر آپدیت محتوای وب سایت‌ تان به کار ببندید تا از تماشای تاثیر معجزه آسای الگوریتم تازگی محتوا در سایت‌تان لذت ببرید.

الگوریتم تازگی محتوا چیست؟ (لطفا آپدیت باشید!)

جان کلام الگوریتم تازگی محتوا (Freshness Algorithm) این است که همیشه تلاش کنید جدیدترین محتواهای کاربردی را در وب سایت‌ تان منتشر کنید و بر در صورت نیاز سعی کنید دستی بر سروروی سایر محتواهای وب سایت‌ تان بکشید و آن‌ها را آپدیت کنید!

الگوریتم تازگی محتوا نسبت به سایر الگوریتم‌ های گوگل همچون الگوریتم پنگوئن، الگوریتم مرغ مگس‌ خوار، الگوریتم سندباکس , الگوریتم کبوتر و یا …. قصد جریمه هیچ وب سایتی را ندارد، تنها تلاش می‌کند با گشتن بین وب سایت‌ های مختلف و آنالیز آن‌ ها جدیدترین محتوای کاربردی را به کاربران گوگل، نمایش دهد.

روش کار الگوریتم تازگی محتوا چگونه است؟ (گوگل به سایت شما مخفیانه سر می‌زند!)

گوگل برای کمک گرفتن از Freshness Algorithm جهت پیدا کردن وب سایت‌ های به‌ روز، از معیارهای مشخص و ساده‌ ای در ساختار محتوای وب سایت، کمک می‌گیرد، در ادامه با مهم‌ترین مواردی که خزنده‌های گوگل در وب سایت شما جهت شناسایی تازگی محتوا کمک می‌گیرند آشنا شوید!

زمان انتشار محتوا

تاریخ انتشار محتوا را برای نمایش به کاربران و خزنده‌ های گوگل باز بگذارید، ارتباط زمانی انتشار محتوا و آپدیت مجدد آن، می‌ تواند برگ برنده شما در مسیر آپدیت و به‌روزرسانی وب سایت‌ تان باشد.

میزان تولید محتوای جدید

یکی از مهم‌ ترین رازهای بهره مندی از الگوریتم تازگی محتوا اهمیت دادن به تولید محتواهای جدید و کاربردی در سایت است، تلاش کنید با داشتن یک تحقیق کلمه کلیدی حرفه‌ای هدف‌ مند همیشه برنامه منظمی جهت تولید و انتشار محتوا در بازه‌ های زمانی مشخص داشته باشید.

تعداد بک لینک‌ ها

لینک‌ های دریافتی وب سایت‌تان نیز در شناسایی وب سایت شما نزد گوگل به عنوان یک مرجع به‌روز، از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است؛ مسیر لینک سازی خارجی وب سایت‌ تان را هدف‌ مند ترسیم کنید و تلاش کنید همیشه از وب سایت‌ های قوی و خوش سابقه نزد گوگل، بک لینک دریافت کنید.

بک لینک و تازگی محتوا

سایت‌ های ارجاع دهنده

گوگل برای درک میزان به روز بودن محتوای وب سایت شما و تصمیم برای افت یا بهبود رتبه، وب سایت‌هایی که به شما لینک داده‌اند را نیز بررسی می‌کند!

یعنی هرچقدر وب سایت شما از وب سایت‌ هایی بک لینک دریافت کرده باشد که بیشتر به الگوریتم تازگی محتوا اهمیت داده و مطالب جدید و به روزتری منتشر می‌کنند شانس سایت شما نیز برای بهره مندی بیشتر از مزایای Freshness Algorithm جهت دیده شدن در موتورهای جستجو افزایش پیدا خواهد کرد.

ترفندهای آپدیت محتوا برای دوستی با Freshness Algorithm !

دوستی با الگوریتم تازگی محتوای گوگل، کار سختی نیست! فقط کافی است که نکته‌ های ساده و کاربردی را در مسیر به‌ روزرسانی محتوای وب سایت‌ تان به کار ببندید تا به سادگی از رشد معجزه آسای سایت‌ تان پس از آپدیت و به‌روزرسانی مقالات، لذت ببرید!

الگوریتم تازگی محتوا

تغییرات هدف‌ مند محتوای متنی

در قدم اول برای آپدیت محتوا باید تغییراتی در ساختار محتوای متنی صفحات مختلف ایجاد کنید، این کار به موضوع وب سایت شما نیز بستگی دارد، اگر یک سایت فروشگاهی دارید، تغییرات قیمت و اخبار جدید محصولات، برای شما مفید است.

اگر موضوع وب سایت شما، آموزشی و مقاله محور است، ارائه تکنیک‌ های جدید و به روزرسانی آموزش‌ های قبلی برای شما مفید خواهد بود، مهم‌ ترین نکته در مسیر آپدیت محتوای متنی برای جلب توجه الگوریتم تازگی محتوا توجه به نیاز کاربران از محتوای موردنظر و هم‌سو کردن محتوا با دغدغه آن‌ها است.

قرار دادن ویدئو، صوت یا عکس

زمان آپدیت محتوای وب سایت‌ تان تنها به اعمال تغییرات در محتوای متنی بسنده نکنید و تلاش کنید با کمک دیگر رسانه‌ ها از جمله ویدئو، صوت یا عکس، جذابیت محتوای وب سایت را برای کاربران گوگل، افزایش دهید.

زمان به روزرسانی به فکر خلق بهترین و کامل‌ ترین محتوا در موضوع مدنظرتان باشید، قرار دادن محتواهای چند رسانه‌ای مثل ویدئو، موشن گرافی، پادکست، در قلب محتوای شما زمان به روزرسانی آن، می‌تواند برای رتبه محتوای وب سایت شما معجزه ساز باشد!

کمک گرفت از کامنت‌ ها

بسیاری از متخصصین سئو از اهمیت بالای کامنت‌ ها در ساختار وب سایت، غافل می‌شوند! شما می‎توانید با قرار دادن یک CTA مناسب در پایان هر محتوا از کاربران وب سایت‎‌تان درخواست انتشار کامنت کنید و با این کار، به صورت رایگان و بدون هیچ دردسری محتوای سایت‌ تان را همیشه به روز نگه‌دارید.

البته خودتان نیز می‌توانید با تغییر نام و قرار دادن ایمیل فیک، در بخش کامنت‌ های وب سایت‌ تان فعال باشید و کلمات کلیدی اصلی و لانگ‌ تیل‌ های هدف‌تان را در بخش کامنت‌ های صفحات مهم وب سایت‌ تان قرار دهید.

لینک‌ های داخلی فراموش نشود!

چنانکه به فکر دوستی با Freshness Algorithm هستید، سرزدن به ساختار لینک‌ های داخلی وب سایت‌تان را فراموش نکنید، زمان به روزرسانی محتوا، با انکر تکست‌ های مرتبط به محتواهای قبلی لینک داخلی ایجاد کنید، خزنده‌ ها و کابران گوگل، عاشق پیوندهای داخلی هدف‌ مندی هستند که آن‌هارا به صفحات مفید ارجاع می‌دهد!

در شبکه‌ های اجتماعی فعال باشید!

احتمالا با سوشال سیگنال و اهمیت فوق العاده بالای آن بر سئو وب سایت َآشنا هستید، بهتر است گاهی اوقات لینک محتواهای مختلف وب سایت‌ تان را در شبکه‌ های اجتماعی مختلف منتشر کنید و از کاربران درخواست انجام یک اقدام مثل لایک کردن، کامنت گذاشتن یا سرزدن به محتوای اصلی را داشته باشید.

سوشال سیگنال‌ های ایجاد شده برای یک محتوا، یکی از مواردی است که در Freshness Algorithm به آن توجه می‌شود و می‌تواند تاثیر فوق العاده‌ای در روند رشد سایت شما داشته باشد.

3 راز مهم برای بردن بیشترین بهره‌وری از Freshness Algorithm !

کمک گرفتن از الگوریتم تازگی محتوا به سبک حرفه‌ای ها لازمه دانستن 3 راز مهم در مسیر به‌روزرسانی محتوای وب سایت است، با کمک سه نکته زیر، شما نیز مثل حرفه‌ای‌ترین متخصصین از الگوریتم تازگی محتوا در جهت رشد سایت‌ تان کمک بگیرید!

  • محتواهایی که در صفحه اول گوگل هستند را دریابید!

برای آپدیت و به روزرسانی، اول به سراغ محتواهایی از وب سایت‌ تان بروید که در صفحه اول گوگل هستند اما رتبه‌های خوبی ندارند و دوست دارید به لینک 1 برسند، برای پیدا کردن این دسته از محتواها سری به سرچ کنسول بزنید و با پیدا کردن URL هایی که ایمپرشن بالا و کلیک کمی دارند به سادگی این دسته از صفحات را پیدا کنید.

  • مخاطبین وب سایت خودتان را دقیقا بشناسید

راز برنده بودن در آپدیت محتوای وب سایت، این است که به‌روزرسانی اعمال شده توسط شما به مذاق کاربران وب سایت‌ تان خوش بیاید، برای عملی شدن این مورد، باید دقیقا پرسونا مخاطبین وب‌ سایت‌ تان را بشناسید و بر اساس نیاز و سلیقه آن‌ها به روزرسانی کنید.

  • گوش به زنگ ترندها باشید

همیشه در هر حوزه‌ای اخباری هستند که سروصدای زیادی بین مردم به پا می‌کنند، این دسته از اخبار، ترند نام دارند، تلاش کنید که همیشه به اخبار جدید حوزه فعالیت‌ تان دقت کنید و در صورت امکان، محتوای مرتبط با ترندها را در وب سایت‌ تان نشر دهید.

سخن پایانی در مورد الگوریتم تازگی محتوا (Freshness Algorithm)

الگوریتم تازگی محتوا روش کار خیلی ساده‌ ای دارد و شما می‌توانید تنها با به روزرسانی مداوم و منظم وب سایت‌ تان و آپدیت حرفه‌آن با کمک ترفندهایی که در این مقاله ذکر شد، به سادگی از مزایای الگوریتم تازگی محتوا استفاه کنید و به بهترین نتایج موتور های جستجو صعود کنید.

اگر در زمینه سئو و بهینه سازی وب سایت، مشغول فعالیت هستید در کنار تمرکز بر موارد پیچیده و پردردسری مثل سئو تکنیکال، سئو خارجی و … همیشه به فکر بروز رسانی وب سایت‌ تان باشید تا خیلی ساده، رشد وب سایت‌ تان را رقم بزنید و از تماشای روند صعود نمودار سرچ کنسول سایت‌ تان لذت ببرید.

علیرضا بابایی
علیرضا بابایی

آینده متعلق به کساییه که به زیبایی رویاهای خودشون ایمان دارن.

دیدگاه ها

2021/12/27

خسته نباشید ویژه به تیم تسمینو
واقعا لذت بردم از خواندن محتوا،هم مفید هم خیلی ساده توضیح داده بودید که منی تجربه خاصی ندارم راحت متوجه شدم
موفق باشید

2022/01/03

سلام تسمینو عزیز
من حالا الگوریتم تازگی محتوا ندیده بودم خیلی جالب بود .

2022/01/23

سلام وقت بخیر
به نظر من یکی از بهترین الگوریتم هایی که گوگل داده ! الگوریتم تازگی محتوا !
باعث شده سایت ها تولید محتواهای جدید و کاربردی بزارن و اسپم نکنن محتوایی رو .