برند منشن و تاثیر آن در سئو سایت

برند منشن و تاثیر آن در سئو سایت

یکی از روش‌های مهم و موثر تبلیغاتی در دنیای برندینگ و دیجیتال مارکتینگ، برند منشن (Brand Mention) است. این تکنیک به صاحبان کسب‌وکارها کمک می‌کند که سهم آگاهی از برند (Brand Awareness) خود را در بین مخاطبان هدف افزایش دهند و سود بیشتری کسب کنند. تاثیر برند منشن در جذب ترافیک هدفمند باعث محبوبیت بالای این تکنیک در بین متخصصان سئو و مدیران وبسایت‌ها شده است. ما در این مقاله از تسمینو به بررسی برند منشن، تاثیر برند منشن در سئو سایت، کاربردهای آن و تمام نکاتی که باید برای […]

9 ماه 2 8 دقیقه

آنچه در این مطلب خواهید خواند

برند منشن چیست؟
انواع برند منشن
چطور برند منشن بر سئو وب سایت اثر می‌گذارد؟
کاربردهای برند منشن در سئو
روش‌های برند منشن
ابزارهای اندازه‌گیری و سنجش برند منشن
سخن پایانی در مورد اهمیت و تاثیر برند منشن
مشاهده بیشتر

یکی از روش‌های مهم و موثر تبلیغاتی در دنیای برندینگ و دیجیتال مارکتینگ، برند منشن (Brand Mention) است. این تکنیک به صاحبان کسب‌وکارها کمک می‌کند که سهم آگاهی از برند (Brand Awareness) خود را در بین مخاطبان هدف افزایش دهند و سود بیشتری کسب کنند.

تاثیر برند منشن در جذب ترافیک هدفمند باعث محبوبیت بالای این تکنیک در بین متخصصان سئو و مدیران وبسایت‌ها شده است. ما در این مقاله از تسمینو به بررسی برند منشن، تاثیر برند منشن در سئو سایت، کاربردهای آن و تمام نکاتی که باید برای استفاده از این تکنیک بدانید، می‌پردازیم.

برند منشن چیست؟

همان‌طور که می‌توان از نام آن حدس زد، برند منشن به هر نوع ذکری از نام برند در شبکه‌های اجتماعی، صفحات وب‌سایت‌های دیگر و سایر جایگاه‌های مشابه گفته می‌شود. اهمیتی ندارد که شما چطور به نام برند اشاره می‌کنید، اما به هر شکلی منشن کردن آن را برند منشن می‌نامیم. جالب است بدانید که در این‌جا تفاوت چندانی ندارد که نام بردن از برند، به دلیل تعریف و تمجید از آن بوده یا با ذکر زوایای منفی همراه باشد! به هر ترتیب همین که از برند نام برده می‌شود، تاثیرگذاری مثبت خود بر نتایج سئو را خواهد داشت. در حقیقت حتی نام بردن از برند با وجه منفی نیز اثرگذاری مثبت در سئو خواهد داشت.

نکته: لازم به توضیح است که برند منشن بدون لینک بوده و لینکی به مقصد صفحه برند داده نمی‌شود. در حقیقت این نوعی بازاریابی کاملا درونگرا و غیرمستقیم بوده و در عین حال مزایای زیادی به نفع وب‌‍سایت و برند خواهد داشت.

انواع برند منشن

انواع برند منشن، می‌تواند شبیه به الگوهای زیر باشد:

  • اشاره به آدرس صفحه بدون لینک در صورتی که شامل نام برند باشد.
  • نام بردن مستقیم از برند با دیکته فارسی یا انگلیسی
  • نام بردن از یک محصول یا سرویس خدمات شامل نام برند
  • نام برند در کنار یک کلمه‌کلیدی

تسمینو - برند منشن

چطور برند منشن بر سئو وب سایت اثر می‌گذارد؟

در زمانی که وب‌سایت‌های دیگر به نام برند شما به هر شکلی اشاره کنند، این باعث خواهد شد تا تعاملات بیشتری با این نام برند شکل گرفته و از دیدگاه ربات‌های گوگل نیز اعتبار بیشتری به برند بخشیده شود. در حقیقت بارها و بارها در سرنخ‌های رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها که از سوی مدیران ارشد گوگل مطرح شده است؛ دیدیم که برند منشن چطور می‌تواند ربات‌های گوگل را در خصوص اعتباربخشی به برند، قانع کند.

کاربردهای برند منشن در سئو

از جمله کاربردهای برند منشن در سئو، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تثبیت جایگاه برند در موتور جستجوی گوگل

با برند منشن، برند شما در موتور جستجوی گوگل، تثبیت شده و تکرار آن، باعث می‌شود تا گوگل بپذیرد که این یک برند شناخته شده و معتبر است.

  • بازاریابی درونگرا موفق با برند منشن

برند منشن نوعی بازاریابی درونگرا یا اینباند بسیار موفق است. از این روی در صورتی که بارها و بارها از برند شما نام برده شود، افراد و کاربران بیشتری با آن مواجهه داشته و این شنیده شدن، خواندن یا به هر شکلی دیده شدن نام برند، باعث ارتقای سطح اعتبار آن خواهد شد. این شکل از برند منشن بسیار موثر و موفق از بازاریابی درونگرا بوده و باعث می‌شود تا بتوانید بهترین برداشت از برندینگ را داشته باشید.

  • تبلیغات ارزان

شما چه روش تبلیغاتی دیگری را می‌شناسید که تا این اندازه ارزان بوده و بتواند به برندسازی نام تجاری شما کمک کند؟ برند منشن در حقیقت یکی از روش‌های تبلیغاتی بسیار ارزان و کاربردی بوده که از طریق آن، می‌توانید به بهترین شکل، برند خود را تبلیغ کرده و مشتریان جدیدی به دست بیاورید. در صورتی که پس از آن بتوانید به درستی مشتریان خود را نگاه داشته، کالا یا خدمات موثر و مثبتی به آن‌ها ارائه دهید، این مشتریان تازه به مشتریان وفادار و همیشگی شما تبدیل خواهند شد.

  • منبع نظرسنجی دقیق و بی طرفانه

یکی از بهترین منابع برای دریافت نظرسنجی دقیق و بی‌طرفانه، همین نظرسنجی از طریق برندمنشن است. در حقیقت اگر چه شما به صورت مستقیم نظرسنجی انجام نمی‌دهید، اما نام بردن از برند شما، باعث می‌شود که رفته رفته نظرات مختلفی از کاربران دریافت کنید و از آن جایی که این کاربران به صورت داوطلبانه نظرات خود را ثبت می‌کنند، این نظرات کاملا قابل اتکا و صادقانه است.

روش‌های برند منشن

برند منشن را می‌توانید از روش‌های مختلفی انجام دهید که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برند منشن از طریق ثبت رپورتاژ آگهی

همان‌طور که اشاره کردیم برند منشن، می‌تواند به مدل‌های مختلف و در جایگاه‌های متفاوتی اتفاق بیفتد. شما ممکن است از برند منشن در فضای اینستاگرام بهره ببرید، اما به لحاظ دریافت اعتبار در موتورجستجوی گوگل، یکی از بهترین روش‌های بهره‌مندی از برند منشن، خرید رپورتاژ است. در این الگو، رپورتاژ آگهی، بدون هیچ‌گونه لینکی به مقصد وب‌سایت شما منتشر شده و تنها در آن به برند شما اشاره خواهد شد. این بدون لینک بودن مطلب منتشر شده، اگر چه در ظاهر بی فایده به نظر می‌رسد؛ اما نام بردن از برند شما، به بهترین شکل برای برندسازی موثر خواهد بود.

در واقع نبود هیچ‌گونه لینکی به مقصد صفحات وب‌سایت شما، موجب اعتباربخشی بیشتر به مطلب منتشر شده رپورتاژ می‌شود و نام بردن از برند در چنین مطلبی به مراتب موثرتر خواهد بود.

  • برند منشن از طریق شبکه‌های اجتماعی

برای انجام برند منشن از طریق شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید از طریق کپشن‌نویسی و حتی کامنت‌گذاری در پیج دیگر افراد، به نام برند خود اشاره کنید.

  • برند منشن با ثبت نظر

یکی از روش‌های کاملا بدون هزینه و بسیار تاثیرگذار برای برند منشن، اشاره به نام برند در ثبت نظر صفحات وب‌سایت‌های دیگر است. البته باید توجه داشته باشید که این ثبت نظر کاملا مرتبط بوده و نام بردن از برند، بی‌ارتباط با موضوع نباشد.

ابزارهای اندازه‌گیری و سنجش برند منشن

اما ببینیم چطور می‌توان از ابزارهای مختلف برای اندازه‌گیری و سنجش برند منشن استفاده کرد.

  • گوگل آلرتز Google Alerts

یکی از بهترین ابزارها برای سنجش برندمنشن، استفاده از ابزار ساده و رایگان گوگل آلرتز است. به این شکل شما می‌توانید به راحتی متوجه شوید که چه وب‌سایت‌هایی از برند شما در صفحات و مطالب خود نام برده‌اند. البته در نظر داشته باشید که گوگل آلرتز تنها زمانی این وب‌سایت‌ها را اعلام می‌کند که در 10 نتیجه برتر گوگل قرار داشته باشند.

گوگل آلرتز Google Alerts - برند منشن

  • ابزار تاک واکر آلرتز Talk walker Alerts

از طریق این ابزار می‌توانید به راحتی تمام برند منشن‌های وب‌سایت خود را به صورت تفکیک شده، مشاهده کرده و گزارش کاملی از آن‌ها در اختیار داشته باشید.

  • ابزار آواریو Awario

این ابزار البته پولی بوده و تنها می‌توانید تا 14 روز، از آن به صورت رایگان استفاده کنید. شما می‌توانید از طریق Awario، به راحتی از برند منشن‌های برند خود مطلع شده و نظرات کاربران را نیز به همین شکل دنبال کنید.

سخن پایانی در مورد اهمیت و تاثیر برند منشن

یکی از موثر‌ترین روش‌های تبلیغات آنلاین و بازاریابی درون‌گرا (Inbound marketing)، برای بالا بردن اعتبار برند (Authoritativeness) و کسب رتبه‌های برتر در نتایج جستجو گوگل یا همان serp، برند منشن است. امروزه متخصصین بازاریابی، دیجیتال مارکتینگ و سئو زیادی از تاثیر برند منشن در جذب مخاطب باخبرند و از این روش در استراتژی مدیریت برند خود استفاده می‌کنند.

فراموش نکنید که هر چقدر نام برندتان بیشتر شنیده شود، کاربران بیشتری به آن اعتماد می‌کنند و گوگل هم اعتبار بیشتری به آن اختصاص می‌دهد.

برند منشن (Brand Mention) کاربران هدف را جذب برندتان می‌کند؛ اما این شما هستید که باید آن‌ها را به خریداران وفادار و ثابت تبدیل کنید. آیا تا به‌حال تجربه استفاده از برند منشن را داشتید؟ این تکنیک چه تاثیری در توسعه برندتان داشته است؟ حتما تجربیات خود را در قسمت نظرات با ما و دیگر همراهان تسمینو به اشتراک بگذارید.

دیدگاه ها

2021/12/05

روز عالی تون بخیر

من واقعا هیچی دیدی به Brand Mention نداشتم قبل این که بخوام این بلاگ رو بخونم.
حس میکنم با یادگرفتن برند منشن میتونم تاثیر زیادی روی سئو سایت خودم بزارم.

خسته نباشید و ممنون بابت بلاگ خوبتون .

2021/12/19

مقاله خیلی خوبی بود
خسته نباشید