گفتگوی اختصاصی با محسن طاووسی در مورد نکات کلیدی رپورتاژ آگهی

گفتگوی اختصاصی با محسن طاووسی در مورد نکات کلیدی رپورتاژ آگهی

با سلام خدمت همه کاربران عزیز تسمینو تصمیم داریم بخشی را در تسمینو راه اندازی کنیم که در آن به مصاحبه با متخصصین سئوی ایران بپردازیم و از آن ها درباره اینکه رپورتاژ آگهی چیست و چه نکاتی در رپورتاژ استفاده کنیم تا از رپورتاژ بهترین نتیجه را بگیریم راه اندازی نماییم. در اولین مصاحبه به سراغ محسن طاووسی عزیز رفتیم که یکی از برترین سئو کار های ایرانی میباشد که قصد داریم از تجربیات ایشان از رپورتاژ آگهی استفاده کنیم. سلام آقای محسن طاووسی جهت آشنایی بیشتر کاربران با […]

4 سال 7 9 دقیقه

آنچه در این مطلب خواهید خواند

آیا رپورتاژ آگهی در سئو و رتبه سایت ها تاثیر دارد یا خیر ؟
گوگل درباره رپورتاژ آگهی چه نظری دارد ؟
چه فاکتور هایی در رپورتاژ آگهی تاثیر بیشتری دارند ؟
نحوه لینک گذاری در رپورتاژ آگهی چگونه باشد بهتر است ؟
آیا وجود عکس های اختصاصی در رپورتاژ آگهی تاثیر دارد یا خیر ؟
بهترین زمان برای انتشار رپورتاژ آگهی چه زمانی میباشد ؟
معیار انتخاب رسانه برای رپورتاژ آگهی را چه چیزی قرار دهیم ؟
طبق تجربه شما چه نوع سایت هایی بازخورد بهتری در رپورتاژ آگهی دارند ؟
بنظر شما تاثیر رپورتاژ آگهی هنوز مانند گذشته میباشد یا خیر ؟
نظر شما درباره آینده رپورتاژ آگهی چیست ؟ آیا گوگل در اینده تاثیر رپورتاژ اگهی را کم خواهد نمود ؟
مشاهده بیشتر

با سلام خدمت همه کاربران عزیز تسمینو
تصمیم داریم بخشی را در تسمینو راه اندازی کنیم که در آن به مصاحبه با متخصصین سئوی ایران بپردازیم و از آن ها درباره اینکه رپورتاژ آگهی چیست و چه نکاتی در رپورتاژ استفاده کنیم تا از رپورتاژ بهترین نتیجه را بگیریم راه اندازی نماییم.

در اولین مصاحبه به سراغ محسن طاووسی عزیز رفتیم که یکی از برترین سئو کار های ایرانی میباشد که قصد داریم از تجربیات ایشان از رپورتاژ آگهی استفاده کنیم.

امیر حسین برمچ سلام آقای محسن طاووسی
جهت آشنایی بیشتر کاربران با شما خودتان را بیشتر معرفی بفرمایید :

محسن طاووسی هستم.با سابقه هد سئو سرویس اشتراک ویدئو تماشا، نماشا،ورزش سه و چند برند برتر ایران همچون علی بابا و جاباما و مجری و مشاور بیش از 200 پروژه اجرایی SEO و بیش از 1000 مشاوره سئو برند های موفق ایران.

امیر حسین برمچ آیا رپورتاژ آگهی در سئو و رتبه سایت ها تاثیر دارد یا خیر ؟

در حال حاضر موثرترین و در عین حال ایمن ترین روش لینک بیلدینگ، رپورتاژ هست. یعنی بهترین بک لینک ها، بک لینک های وسط متن هستند که فقط در یک صفحه از دامنه لینک دهنده با عنوان و محتوای مرتبط منتشر می شوند.اما در عین حال، رپورتاژ بخشی از استراتژی لینک بیلدینگ ماست.


امیر حسین برمچ گوگل درباره رپورتاژ آگهی چه نظری دارد ؟

از نظر گوگل، نه تنها رپورتاژ بلکه هر گونه تلاشی برای ایجاد بک لینک به قصد ارتقای رتبه گوگل، غیر مجاز هست. مگر اینکه لینک ها نوفالو باشند که در این صورت تاثیر زیادی ندارند. رپورتاژ هم یک لینک پولی هست. اما قرار نیست گوگل به این دلایل سایت ها را پنالتی کند یا منجر به نتیجه معکوس شود. رعایت موارد طبیعی سازی در لینک بیلدینگ بسیار مهم هست.

امیر حسین برمچ چه فاکتور هایی در رپورتاژ آگهی تاثیر بیشتری دارند ؟

اول از هر چیز عنوان رپورتاژ که حاوی کلمه کلیدی باشد اما در رقابت با سایت شما نشود، دوم متن و کلمات دور لینک، سوم لینک های داخلی مرتبط و غیر مرتبط به صفحه رپورتاژ، چهارم Anchor Text که خود بحث مفصلی هست و این نیست که صرفا با کلمه کلیدی هدف به سایت خود لینک دهیم، ششم ترافیک دامنه و خود صفحه رپورتاژ، ششم قدرت دامنه رسانه لینک دهنده که ما برای تخمین آن از DA استفاده می کنیم ,هفتم استفاده از تکنیک های Co-Citation و Co-Occurrence در متن رپورتاژ و در نهایت طبیعی بودن مجموع همه رپورتاژ ها که درباره همه این موارد به طور مفصل در بخش آموزش لینک بیلدینگ در Mohsentavoosi.com به صورت ویدئوی رایگان، به این موضوع پرداختم. این موارد به جز دو مورد اول یعنی عنوان رپورتاژ و متن و کلمات دور لینک، به ترتیب اولویت نبود و اولویت این موارد به سادگی قابل محاسبه نیست. اما همگی کنار هم موثر هستند.

امیر حسین برمچ آیا وجود تگ های  H2  و H3  در زیر تیتر ها تاثیر دارند ؟

در کل ساختار متن موثر هست. بله . اما نه در اثرگذاری مستقیم لینک رپورتاژ . بلکه در درک بهتر گوگل از محتوای رپورتاژ و افزایش کیفیت نگارشی که این موارد، باعث تاثیر گذاری بیشتر لینک موجود در صفحه به سایت شما خواهد شد.

امیر حسین برمچ نحوه لینک گذاری در رپورتاژ آگهی چگونه باشد بهتر است ؟

از تفکر حتما سه لینکه فاصله بگیرید! از استفاده از سه آنکرتکست مختلف به یک URL خودداری کنید که به شدت مصنوعی و در بهترین حالت بی کاربرد و قابل Ignore توسط گوگل هست. رپورتاژ های یک لینکه یا بیش از یک لینک به همراه تکنیک Co-Citation اثرگذاری بهتری دارند.

تصور نکنید اگر حق دارید از سه لینک استفاده کنید، اگر فقط یک لینک به سایت خود دهید، مبلغ رپورتاژ شما هدر رفته است! بلکه کاملا برعکس است! با افزایش تعداد لینک ها، اثرگذاری هر لینک کمتر می شود مگر آنکه صرفا به دلیل Co-Citation لینک های دیگر به دامنه های قدرتمند دیگر باشند.

موضوع مهم دیگر، افزایش Referring Domain هاست. هزینه خود را به جای درج 5 رپورتاژ در یک سایت، صرف 5 رپورتاژ در 5 دامنه مختلف با IP مختلف صرف کنید.مگر اینکه قصد شما بازاریابی، دریافت کلیک و هر چیزی غیر از ارتقای رتبه گوگل باشد.

امیر حسین برمچ آیا وجود عکس های اختصاصی در رپورتاژ آگهی تاثیر دارد یا خیر ؟

بله وجود حداقل یک تصویر، در اثر دهی رپورتاژ موثر هست و بهتر از رپورتاژ بی عکس هست.

امیر حسین برمچ بهترین زمان برای انتشار رپورتاژ آگهی چه زمانی میباشد ؟

بعد از اینکه کیورد تارگتینگ وب سایت و موارد تکنیکال و On-Page و حداقلی از محتوای لندینگ پیج هایی که قصد خرید رپورتاژ برای آنها را داریم، تکمیل شده باشد و به مرحله قابل قبولی رسیده باشد.

امیر حسین برمچ معیار انتخاب رسانه برای رپورتاژ آگهی را چه چیزی قرار دهیم ؟

اول از همه وجود لینک داخلی مرتبط به صفحه رپورتاژ که این موضوع خیلی قابل کنترل نیست. دوم امکان لینک داخلی از صفحه نخست رسانه به صفحه رپورتاژ حداقل تا مدتی و سپس DA و ترافیک کل دامنه و ترافیک رپورتاژ.

امیر حسین برمچ طبق تجربه شما چه نوع سایت هایی بازخورد بهتری در رپورتاژ آگهی دارند ؟

سایت هایی که به چگونگی نوشتن و لینک دهی در رپورتاژ اهمیت می دهند نه صرفا به رپورتاژ دادن با کلمات کلیدی در سایت های قوی!  اگر تصور مشتری از رپورتاژ، لینک دادن در سایت های قوی به صورت فالو با عین کلمه کلیدی با سه لینک، به سایت هست، تصور بسیار ابتدایی و قدیمی است.

امیر حسین برمچ بنظر شما تاثیر رپورتاژ آگهی هنوز مانند گذشته میباشد یا خیر ؟

اگر مواردی که در سوال های قبلی گفتم، رعایت نشود، خیر به شدت تاثیر کمتر و گاها اثر منفی خواهد داشت. در توان ما نیست که اثر تک تک هر رپورتاژ را روی هر سایت بررسی کنیم. اما بدیهی هست که هر سایت، با توجه به چگونگی رپورتاژ دادن و مجموع تاریخچه و بک لینک ها و سایر فاکتورهایش، اثر متفاوتی از رپورتاژ خواهد دید.

امیر حسین برمچ نظر شما درباره آینده رپورتاژ آگهی چیست ؟ آیا گوگل در اینده تاثیر رپورتاژ اگهی را کم خواهد نمود ؟

اگر بخواهیم به آینده نگاه کنیم که گوگل از سال 2009 اعلام کرد که رپورتاژ ها و هرگونه پست هایی که در سایت دیگر با پرداخت پول انجام می شود باید نوفالو شوند وگرنه بر خلاف قوانین گوگل است که شروع این ماجرا حتی از سال 2007 بود که بحث لینک های Nofollow مطرح شد. در قوانین گوگل هم در این لینک اشاره شده است.

الان در 2020 هستیم و 17 سال گذشته است و اثر بک لینک ها ابدا کم نشده. فقط افرادی که اصلا کاری به چگونگی ایجاد بک لینک ها (چگونگی تدوین متن و لینک در رپورتاژ ها) بی اهمیت هستند محکوم به کاهش تاثیرپذیری یا افزایش احتمال ریسک از لینک بیلدینگ خود هستند.

بک لینک های وسط متن در یک صفحه خاص مرتبط که ما نام آن را رپورتاژ گذاشتیم، به دلیل داشتن ماهیت طبیعی، همچنان موثر هستند. اما این تاثیرگذاری و ایمنی آن به شرط رعایت اصول طبیعی هست تا از آینده نگران نباشیم. که در این باره در پاسخ های قبلی و لینک آموزش، بیشتر صحبت کردیم.

امیر حسین برمچ خیلی ممنونم ازتون آقای محسن طاووسی عزیز که تجربیات شخصی خودتان را با ما در میان گذاشتید.ممنون میشم نظرتون را درباره تسمینو بفرمایید و اینکه چه خدماتی اضافه نماییم تا کاربران از رپورتاژ آگهی تاثیر بیشتری دریافت نمایند ؟

اگر ارائه لینک داخلی Sitewide حتی برای مدت کوتاهی از دامنه رپورتاژ دهنده به صفحه رپورتاژ آگهی جزئی از سرویس ها باشد و مشخص باشد که کدام رسانه، از صفحه نخست خود به صفحه رپورتاژ و به چه مدتی، لینک داخلی می دهد، می توانست در افزایش اثربخشی رپورتاژ ها موثر باشد.

مورد دیگر هم قانع کردن و آگاهی بخشی به رسانه ها برای از بین رفتن مقاومت آنها برای لینک دادن به بیش از یک دامنه هست برای اینکه وجود لینک به چند دامنه هم طبیعی هست و هم با موانع کمتری برای اجرای Co-Citation در رپورتاژ ها روبرو می شویم.

سپاس از نظرتون جناب طاووسی عزیز, درحال مذاکره با برخی از رسانه ها میباشیم که بتوانیم آنان را قانع نماییم تا لینک به دامین مختلف در رپورتاژ های آگهی انجام دهند.

بنظر شما در گفتگوی بعدی با چه شخصی گفتگو کنیم و موضوع گفتگو چه چیزی باشد ؟
در قسمت نظرات منتظر پاسخ های شما عزیزان هستیم.

علیرضا بابایی
علیرضا بابایی

آینده متعلق به کساییه که به زیبایی رویاهای خودشون ایمان دارن.

دیدگاه ها

2021/02/21

با سلام
وقت شما بخیر
با تشکر از مصاحبه‌ای که منتشر نمودید، سپاسگزار خواهم شد به عنوان منتشر کننده مطالب مفید پیرامون مطالب دیجیتال مارکتینگ و سئو، در زمینه صحیح نویسی فارسی نیز تمرکز و توجه بفرمایید.
ما “راجع” به خودمان صحبت می‌کنیم
با تشکر

    2021/02/21

    سلام وقتتون بخیر
    ممنون از نظرتون چشم حتما انجام خواهد شد

2021/12/05

مرسی آقای امیرحسین برمچ برای نکات کلیدی رپورتاژ آگهی که نقد کردن،واقعا عالی بود لذت بردیم !
امیدوارم همیشه در هر مرحله از زندگی موفق باشید.

2022/04/24

خوب بود کاش پادکستش رو هم آپلود میکردید.

2022/05/09

ممنون بابت گفتگوی خوبی، که داشتید ای کاش یک دفه دیگه هم این کنفرانس اجرا بشه با سوال های جدید
و فرصتی بشه بتونیم سوال هایی که مد نظرمونه رو بپرسیم 💖

2022/08/15

گفتگوی خیلی خوبی بود.
دقیقا حرفی که من میخواستم بزنم رو داخل کامنت قبلی گفته شده.
کاش فایل صوتی یا تصویریش بود.
و ای کاش در مورد رپورتاژ آگهی رایگان هم صبحت میکردید.

    2022/08/17

    سلام جناب سهرابی، وقت شما بخیر
    شما میتوانید با کلیک روی عبارت رپورتاژ آگهی رایگان به جزئیات بیشتری از آن دست پیدا کنید