وظایف سئوکار چیست؟ چک لیست وظایف اصلی سئو مستر !

وظایف سئوکار چیست؟ چک لیست وظایف اصلی سئو مستر !

اگر شما مدیر یک کسب و کار اینترنتی باشید و بخواهید به موفقیت برسید، حتما باید با یک متخصص سئو همکاری داشته باشید. هدف شما از همکاری با یک سئوکار این خواهدبود که اطمینان حاصل کنید که محتوای سایت‌تان برای موتورهای جستجو و کاربران مناسب بوده و در جهت افزایش سودآوری کسب و کارتان بهینه شده است. کسب رتبه برتر در نتایج گوگل سخت است زیرا  الگوریتم‌ های گوگل از  فهرستی در حال تغییر استفاده می‌کند تا بهترین نتایج را برای نشان دادن کاربران خود پیدا کند. وقتی مسئولیت بهینه‌سازی […]

2 سال 2 17 دقیقه

آنچه در این مطلب خواهید خواند

برخی از شرح وظایف سئوکار عبارت‌اند از :
انتشار رپورتاژ آگهی
برخی از مزایای رپورتاژ آگهی عبارتند از:
کارشناس سئو کیست؟
ابزارها و مهارت‌های مورد نیاز یک سئوکار چیست؟
چک لیست وظایف سئو کار 2022
نکات مهم لینک سازی | از مهم‌ترین وظایف سئوکار
انتخاب تسمینو توسط سئوکارهای حرفه‌ای
مشاهده بیشتر

اگر شما مدیر یک کسب و کار اینترنتی باشید و بخواهید به موفقیت برسید، حتما باید با یک متخصص سئو همکاری داشته باشید. هدف شما از همکاری با یک سئوکار این خواهدبود که اطمینان حاصل کنید که محتوای سایت‌تان برای موتورهای جستجو و کاربران مناسب بوده و در جهت افزایش سودآوری کسب و کارتان بهینه شده است. کسب رتبه برتر در نتایج گوگل سخت است زیرا  الگوریتم‌ های گوگل از  فهرستی در حال تغییر استفاده می‌کند تا بهترین نتایج را برای نشان دادن کاربران خود پیدا کند. وقتی مسئولیت بهینه‌سازی سایت خود را به سئوکاران می‌سپارید، افراد مختلفی با تخصص‌ها و ردیف‌های شغلی متفاوت روی سایت و محتوای سایت شما کار می‌کنند. در واقع اقدامات سئو نتیجه فعالیت یک تیم است. اگرچه گاهی برخی از این فعالیت‌ها توسط افراد کمتری و با تجمیع وظایف شغلی انجام می‌شود. در ادامه با تسمینو همراه باشید تا به شما بگوییم شرح وظایف سئوکار چیست و چه افراد و تخصص‌‌هایی برای سئو لازم است.

برخی از شرح وظایف سئوکار عبارت‌اند از :

  • تحلیلگر سئو (SEO Analyst)

SEO Analyst-تحلیل گر سئو

یک تحلیلگر سئو در درجه اول مسئول حفظ موفقیت و ارتباط وب‌سایت شرکت است. هدف از کار تحلیلگر سئو این است که اطمینان حاصل شود محتوای وب‌سایت برای کاربران مفید است، به راحتی می‌تواند در دسترس همه افراد قرار بگیرد و در نتایج جستجو رتبه بالایی کسب می‌کند. تحلیلگر سئو، موفقیت اقداماتی که در جهت بهبود سئو سایت انجام می‌شود را با داده‌های عملکرد مرتبط اندازه‌گیری می‌کنند.

  • استراتژیست سئو (SEO Strategist)

استراتژیست سئو، مسئول توسعه استراتژی کلی سئو برای یک کسب و کار آنلاین است. او باید استراتژی کلی بازاریابی و اهداف وب‌سایت را درک کرده و یک استراتژی SEO را برای رسیدن به اهداف کلیدی و دستیابی به مخاطبان هدف تنظیم کند. استراتژیست‌های سئو باید در تحقیق کلمات کلیدی مناسب برای هر پروژه مهارت داشته باشند و باید همواره اطلاعات به‌روز درباره ترندهای جستجو و تغییرات الگوریتم‌‌های موتورهای جستجو داشته باشند.

  • متخصص سئو (SEO Specialist)

متخصص سئو، محتوای وب سایت را برای شناسایی (توسط موتورهای جستجو) و اضافه کردن کلمات کلیدی و عبارات جستجوی مرتبط بهینه می‌کند تا صفحات سایت در نتایج جستجو در گوگل و موتورهای جستجوی مشابه، در رتبه‌های بالاتر ظاهر شوند. متخصص سئو یکی از رایج‌ترین عناوین شغلی سئو است و می‌تواند برای کارکنان داخلی، فریلنسرها و کارکنان آژانس‌های دیجیتال‌مارکتینگ استفاده شود. یک متخصص سئو معمولا عضوی از تیم بازاریابی دیجیتال و تنها کارمند اختصاصی سئو است. بنابراین متخصص سئو می‌تواند نقشی کاملاً کلی باشد که همه حوزه‌های سئو را در بر می‌گیرد. متخصص سئو همچنین می‌تواند یک نقش اولیه سئو باشد. اگرچه برخی از شرکت‌ها، نقش‌های متخصص ارشد سئو را نیز به این فرد ارائه می‌دهند.

  • مشاور سئو (SEO Consultant)

مشاوران سئو برای کمک به سازمان‌ها جهت بهبود تلاش‌های سئو و توسعه استراتژی‌ها، توصیه‌ها و راهنمایی‌های تخصصی ارائه می‌کنند. آن‌ها محتوای فعلی وب‌سایت و عملکرد سئو سازمان را تجزیه و تحلیل کرده، فرصت‌ها را شناسایی می‌کنند و برای کمک به بهبود عملکرد سئو، گام‌های بعدی را توصیه می‌کنند. آن‌ها برای بهبود وب‌سایت و محتوای فعلی کار خواهند کرد و همچنین می‌توانند توصیههایی برای توسعه محتوا ارائه دهند تا سازمان‌ها را در مسیر درست بازاریابی دیجیتال و استراتژی‌های کپی رایتینگ هدایت کنند. در برخی موارد، مشاوران سئو طراحی مجدد وب‌سایت و حضور آنلاین مشتری را توصیه می‌کنند. مشاور سئو یک نقش همه کاره است که می‌تواند تأثیر زیادی بر فروش و برندسازی یک کسب و کار آنلاین داشته باشد.

مشاوران سئو می‌توانند برای یک شرکت مشاوره یا آژانس سئو یا حتی برای خودشان کار کنند! اگر به دنبال شغلی در زمینه سئو هستید که به شما امکان دهد به صورت آزاد کار کنید یا کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید، مشاوره سئو نقش بسیار خوبی برای شما است.

  • اکانت منیجر سئو (SEO Account Manager)

استراتژیست سئو

اکانت منیجر سئو، بر استراتژی و عملیات سئو برای چندین اکانت مشتری نظارت می‌کنند. مدیران اکانت سئو باید درک بالا و خوبی از سئو و مهارت‌های فنی داشته باشند و در عین حال از مهارت‌های افراد تیم به بهترین نحو استفاده کنند. آن‌ها باید در حین کار با مشتریان، خدمات قوی و باکیفیتی را به مشتریان ارائه دهند. مدیر اکانت سئو اغلب واسطه بین مشتری و تیم فنی است، بنابراین باید به مهارت‌های نرم نیز تسلط داشته باشد و بتواند با هر دو ارتباط خوبی برقرار کند.

این نقش بیشتر مورد تقاضای آژانس‌های سئو یا مارکتینگ است. کار در یک آژانس به جای کار ریموت از خانه، به شما این امکان را می‌دهد که روی پروژه‌های متنوع‌تری کار کنید و با متدها و شیوه‌های SEO برای صنایع، شرکت‌ها و انواع محتوا آشنا شوید. اگر در زمینه فروش، روابط با مشتری یا مدیریت اکانت سابقه دارید و می‌خواهید وارد حوزه سئو شوید، اکانت منیجر سئو می‌تواند نقطه خوبی برای شروع کارتان باشد. خدمات سئو می‌تواند مانند هر محصول یا خدمات دیگری فروخته شود، بنابراین مهارت‌ها کاملا قابل انتقال هستند.

  • مدیر سئو (SEO Manager)

مدیر سئو فردیست که نقش بسیار مهمی در سئو دارد و تلاش‌های سئو سایت را رهبری می‌کند. سئو منیجر بر تحقیقات SEO و شناسایی کلمات کلیدی نظارت می‌کند تا به تیم بازاریابی دیجیتال کمک کند کمپینهای موثری را اجرا کرده و وب‌سایت شرکت، صفحات رسانه‌های اجتماعی و سایر محتواهای منتشر شده آنلاین را بهینه کنند. مدیر سئو ممکن است بر کارکنان بخش سئو، نویسندگان، طراحان، دستیاران رسانه‌های اجتماعی یا سایر نقش‌های توسعه محتوا نظارت داشته باشد تا اطمینان حاصل کند که تمامی محتوای آنلاین شرکت، با استراتژی و اهداف سئو هماهنگ است. اگرچه برخی از نقش‌های مدیر سئو این موارد را پوشش نمی‌دهند؛ چراکه این به اندازه و ساختار شرکت بستگی دارد. 

موقعیت مدیر سئو معمولا در شرکت‌های بزرگی دیده می‌شود که بخش اصلی جریان درآمد آن‌ها از فعالیت‌های آنلاین تامین می‌شود. مانند خدمات تحویل آنلاین، شرکت‌های فروش نرم افزار یا خدمات پخش.

  • نویسنده محتوا (Content Writer)

Content Writer- نویسنده محتوا

نویسندگان محتوا از SEO برای ارائه محتوا به کارفرما یا مشتری خود استفاده می‌کنند. محتوایی که بر اساس اصول سئو نوشته شده و یونیک باشد، به سایت‌ها کمک می‌کند در بالای نتایج جستجو قرار گیرند. داشتن درک یا پیشینه در سئو به شما کمک می‌کند به عنوان یک نویسنده یا ویراستار بتوانید موفقیت خوبی به‌دست آورید. نویسندگان یا ویراستاران محتوا اطمینان حاصل می‌کنند که مقالات و عناوین حاوی کلمات کلیدی مناسب برای بهبود دیده شدن وبلاگ، صفحه وب‌سایت یا مقاله هستند.

  • لینک سازی (Link Builder)

لینک سازها در واقع متخصص و کارشناس سئو هستند که بر روی ساخت بک لینک تمرکز می‌کنند. آن‌ها با یافتن سایت‌های مفید و پست‌های باکیفیت که می‌توانند به صفحه شما لینک دهند، ترافیک صفحه شما را افزایش می‌دهند. لینک سازها با سایر سایت‌ها همکاری می‌کنند و از طریق روش‌های مختلف از جمله ایجاد کمپین‌های ایمیلی، تماس با دایرکتوری‌‌های منابع یا مقالات، شبکه‌سازی با وبلاگ‌نویسان با نفوذ و صاحبان سایت، ارسال محتوا در انجمن‌ها و ساخت رپورتاژ آگهی، بک لینک ایجاد می‌کنند. برای موفقیت به عنوان یک لینک‌ساز باید یک ارتباط‌دهنده قوی، یک محقق کامل، مداوم، متقاعدکننده و ماهر در ایجاد رابطه باشید. لینک‌سازها می‌توانند در خانه، برای آژانس یا به صورت مستقل کار کنند.

انتشار رپورتاژ آگهی

یکی از بهترین روش‌های گرفتن بک لینک و جذب مخاطبان از بیرون سایت، خرید رپورتاژ است. رپورتاژ آگهی یک گزارش، خبر و یا محتوای متنی مفید و آگاهی‌رسان است که در قالب تبلیغات متنی در سایت‌های پربازدید منتشر می‌شود و از طریق بک‌لینک، کاربران حاضر در این سایت‌ها را به سایت شما فرا می‌خواند. ایجاد و انتشار این نوع از محتوا از وظایف یک سئوکار حرفه‌ای است.

رپورتاژ آگهی و بک‌ لینکهایی که از این طریق کسب می‌شوند، تاثیر قابل توجهی روی افزایش بازدید کنندگان سایت دارند. در واقع ایجاد و انتشار رپورتاژ، یک متد کاربردی برای افزایش مخاطبان در کوتاه‌مدت است. رپورتاژ می‌تواند متمرکز بر یک محصول، یک خدمت، فضای کلی کسب ‌و کار یا اخبار فعالیت‌های یک کسب و کار آنلاین باشد.

وظایف-سئوکار.png

برخی از مزایای رپورتاژ آگهی عبارتند از:

  • فراگیر بودن: رپورتاژها را می‌توانید در طیف وسیعی از رسانه‌های آنلاین و آفلاین منتشر کنید.
  • فراهم کردن بازدیدکنندگان بیشتر: کانال‌های بسیاری برای نشر رپورتاژ وجود دارد؛ بنابراین می‌توانید بازدیدکنندگان بسیاری از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی گوناگون جذب کنید.
  • مناسب برای انواع کسب ‌و کار: کسب‌ و کارهای گوناگون بر هر مقیاسی می‌توانند از رپورتاژ آگهی استفاده کنند و از مزایای آن بهره‌مند شوند.
  • کمک به برندسازی: رپورتاژ عاملی موثر در معرفی برند و افزایش اعتبار برند است.
  • هزینه مناسب: نشر رپورتاژ آگهی نسبت به بسیاری از شیوه‌های تبلیغ، هزینه کمتری دارد.
  • بهبود سئو: رپورتاژ راهی مناسب برای کسب بک‌ لینک و بهبود سئو خارجی سایت است.

تسمینو - سئوکار

کارشناس سئو کیست؟

ارزش بهینه سازی موتور جستجو در طول سال‌ها افزایش یافته است. این روزها کسب و کارهای اینترنتی هزینه‌های زیادی را به متخصصان سئو پرداخت می‌کنند تا نسبت به رقبایشان رتبه بهتری در نتایج جستجو به‌دست آورند و کاربران بیشتری را به سایت خود هدایت کنند. نحوه هدایت ترافیک اینترنتی به وب‌سایت شرکت یک مهارت کلیدی است که افراد سئوکار آن را انجام می‌دهند. تسلط بر مهارت‌های سئو می‌تواند توانایی‌های بسیار ارزشمندی را در اختیار شما قرار دهد که به شما در موفقیت در مشاغل مختلف کمک می‌کند. در ادامه، برخی از مهم‌ترین مهارت‌های مورد نیاز یک سئوکار را به شما معرفی می‌کنیم.

وظایف سئوکار - تسمینو

ابزارها و مهارت‌های مورد نیاز یک سئوکار چیست؟

  • تسلط به قوانین سئو.
  • آشنایی با بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) جهت مدیریت کمپینهای تبلیغات کلیکی (PPC) در مورتورهای جستجوی گوگل، یاهو و بینگ.
  • درک کامل پرفورمنس مارکتینگ، تبدیل و جذب مشتری آنلاین.
  • آشنایی با ابزارهای تحلیل وب سایت به عنوان مثال، Google Analytics، NetInsight، Omniture، Web Trends.
  • توانایی ایجاد گزارش‌ها با استفاده از ابزارهای تحلیل سئو.
  • آشنایی با A/B تست و تست‌های چند متغیره.
  • آشنایی با توسعه و محدودیت‌های HTML، CSS  و JavaScript.
  • آشنایی با فاکتورهای رتبه بندی و الگوریتم‌های گوگل.
  • آشنایی با جدیدترین ترندها و بهترین شیوه‌ها در SEO و  SEM.
  • تولید و انتشار رپورتاژ آگهی.
  • توانایی لینک بیلدینگ.

سئوکار

چک لیست وظایف سئو کار 2022

  • برنامه‌ریزی، توسعه و اجرای استراتژی‌های سئو موفق.
  • مدیریت تیم متخصصان سئو.
  • انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای هدایت تیم‌های محتوا.
  • بررسی مسائل فنی سئو و رفع مشکلات آن.
  • بهینه‌سازی محتوای وب‌سایت، صفحات لندینگ و کپی رایتینگ.
  • انجام متدهای سئو خارجی و سئو داخلی (به عنوان مثال لینک‌سازی)
  • رصد ریدایرکت‌ها، نرخ کلیک، نرخ پرش و سایر KPIها.
  • جمع آوری داده‌ها و گزارش در مورد ترافیک، رتبه‌بندی و سایر جنبه‌های سئو.
  • ایجاد یکپارچگی بین جریان سئو و روندهای بازاریابی.
  • همکاری با توسعه دهندگان وب و تیم بازاریابی.

تسمینو - وظایف سئوکار

نکات مهم لینک سازی | از مهم‌ترین وظایف سئوکار

لینک‌ سازی (لینک بیلدینگ “Link Building”) مجموعه فعالیت‌هایی است که باعث بالا بردن تعداد و کیفیت‌های ورودی و افزایش ارتباط بین صفحات سایت می‌شود. لینک‌سازی هم با سئو داخلی در ارتباط است و هم با سئو خارجی. برای مثال در بخش سئو خارجی، انجام فعالیت‌هایی در شبکه‌های اجتماعی مانند: لینکدین، توئیتر، فیسبوک، تلگرام و اینستاگرام باعث بهینه‌سازی سایت می‌شود. برخی از اقدامات و نکات مهم در لینک‌ سازی داخلی به این شرح است:

  • ایجاد لینک به مهم‌‌ترین مطالب در صفحه اصلی سایت
  • توجه به تعداد مطالب باکیفیت برای افزایش لینک‌ها و بازدید بیشتر
  • بهبود لینک‌ سازی متنی
  • پرهیز از افراط و تفریط در لینک ‌سازی
  • بهبود اعتبار صفحات با بهره‌گیری صحیح از لینک‌ها
  • ایجاد لینک‌‌هایی که باعث بهبود خزش موتورهای جستجو و افزایش سرعت ایندکس مطالب می‌شوند.
  • ایجاد لینک‌هایی از صفحات محبوب به صفحات دیگر
  • تمرکز بر روی کیفیت نسبت به کمیت
  • ایجاد یک چرخه طبیعی در صفحات سایت و توزیع مناسب بازدید
  • ایجاد انکر تکست‌های مناسب
  • توجه به رنگ در برجسته‌ ساختن لینک‌ها
  • توجه به لینک‌ نوفالو (Nofollow) و فالو (Follow)

مهم‌ترین وظایف سئوکار

انتخاب تسمینو توسط سئوکارهای حرفه‌ای

ما در این مقاله به شما گفتیم که شرح وظایف سئوکار چیست و دانستیم که یکی از مهم‌ترین وظایف وی، لینک سازی و انتشار رپورتاژ آگهی است. ایجاد و نشر رپورتاژ یکی از موثرترین راه‌های بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو و از جمله وظایف یک سئوکار حرفه‌ای به‌شمار می‌رود. نکته مهم اینجاست که محل انتشار رپورتاژ و هزینه نشر آن اهمیت زیادی برای یک مدیر سئو دارد. به همین دلیل ما پلتفرم تسمینو را به متخصصان سئو پیشنهاد می‌دهیم.

تسمینو یک پلتفرم قدرتمند برای ارتباط با رسانه‌های پربازدید و معتبر است که می‌تواند بهترین مکان‌ها برای انتشار رپورتاژ اگهی را به شما پیشنهاد دهد. شما از طریق این پلتفرم می‌توانید اخبار کسب و کار خود و رپورتاژهای مورد نظر را در مشهورترین رسانه‌های فارسی منتشر کنید. از دیگر مزایای تسمینو امکان نشر رپورتاژ با کمترین قیمت و افزایش اعتبار برند و افزایش رتبه سایت شما در موتورهای جستجو است. امیدوار هستیم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و بتوانید به خوبی از چک لیست وظایف سئوکار استفاده کنید.

در تسمینو بخوانید :

علیرضا بابایی
علیرضا بابایی

آینده متعلق به کساییه که به زیبایی رویاهای خودشون ایمان دارن.

دیدگاه ها

2022/01/20

سلام خسته نباشید
واقعا ممنون بابت محتوا خوبتون اصلا خسته نشدم از خوندش خیلی قشنگ توضیح داده بود.
و واقعا چک لیست عالی از وظایف سئوکار است.
من خودم تازه شروع کردم و واقعا لذت برم از خوندن این محتوا.
چند سایت مختلف در مورد وظایف سئوکار خوندم،اما اونا صرفا صفحه رو پر کرده بودن و واقعا سخت بود درک مطالب.
مرسی تسمینو بابت محتوا بهینه و آپدیت شده ات .
خسته نباشید

2022/05/30

سلام وقت بخیر ممنون برای محتوا خوبتون خیلی جامع بود.
خودم میخواستم یک چک لیست از وظایف سئوکار درست کنم دنبال همچین محتوایی بودم.