آموزش سئو سایت فروشگاهی + ( چک لیست کامل 2024 )

آموزش سئو سایت فروشگاهی + ( چک لیست کامل 2024 )

آموزش سئو سایت فروشگاهی یکی از دغدغه‌های مدیرانی است که قصد دارند در چالش سخت گرفتن جایگاه خوب در صفحه اول سرچ گوگل، از رقبای خود پیشی بگیرند. امروزه مردم برای خرید محصولات مختلف از فروشگاه‌های اینترنتی، ابتدا به گوگل مراجعه کرده و سپس محصول مورد نیازشان را جستجو می‌کنند. پس از نمایش نتایج جستجو، هر فروشگاهی که رتبه بالاتری در صفحه اول نتایج جست‌‌وجو داشته باشد، شانس بیشتری برای جذب مشتری خواهد داشت. شرط جذب مشتری‌هدف از طریق گوگل در فروشگاه اینترنتی، داشتن ساختار سئو سایت فروشگاهی به سبک […]

2 سال 2 26 دقیقه

آنچه در این مطلب خواهید خواند

چک لیست جامع سئو سایت فروشگاهی سال 2023
آیا سئو سایت فروشگاهی وردپرسی و غیر وردپرسی متفاوت است؟
افزایش فروش با انجام تکنیک‌های سایت فروشگاهی در سال 2023
مشاهده بیشتر

آموزش سئو سایت فروشگاهی یکی از دغدغه‌های مدیرانی است که قصد دارند در چالش سخت گرفتن جایگاه خوب در صفحه اول سرچ گوگل، از رقبای خود پیشی بگیرند. امروزه مردم برای خرید محصولات مختلف از فروشگاه‌های اینترنتی، ابتدا به گوگل مراجعه کرده و سپس محصول مورد نیازشان را جستجو می‌کنند. پس از نمایش نتایج جستجو، هر فروشگاهی که رتبه بالاتری در صفحه اول نتایج جست‌‌وجو داشته باشد، شانس بیشتری برای جذب مشتری خواهد داشت. شرط جذب مشتری‌هدف از طریق گوگل در فروشگاه اینترنتی، داشتن ساختار سئو سایت فروشگاهی به سبک حرفه‌ای‌ها است. 

در این مقاله، به صورت کامل، فرایند سئو سایت فروشگاهی + (چک لیست جامع سئو سایت فروشگاهی) ذکر شده است. چنان‌که قصد دارید با اجرای درست ترفندهای سئو سایت، تمامی کیووردهای هدف یک سایت فروشگاهی را به لینک ۱ گوگل برسانید و دریایی از مشتریان پول‌ساز را به سمت سایت فروشگاه خود جذب کنید، در ادامه این مقاله با تسمینو همراه باشید.

چک لیست جامع سئو سایت فروشگاهی سال 2023

اگر فکر می‌کنید رشد کسب و کار آنلاین شما راکد شده است و فروش آن افزایش نمی‌یابد، احتمالاً علت آن اثر دومینویی از ترافیک کم در فروشگاه اینترنتی شما است. از خود بپرسید آیا استراتژی سئوی سایت فروشگاهی خود را به‌خوبی انجام داده‌اید؟

اما اگر نمی‌خواهید فرصت ترافیک ورودی از گوگل به فروشگاه اینترنتی خود را از دست بدهید، حتماً در ادامه با نکات آموزش سئو سایت فروشگاهی همراه ما باشید.

چک لیست سئو سایت فروشگاهی

  1. آموزش سئو سایت فروشگاهی: انجام تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی اولین قدم مهم برای بهبود رتبه‌بندی جستجوی ارگانیک شما است. ما تحقیقات کلمات کلیدی را انجام می‌دهیم تا کلمات کلیدی و اصطلاحات مرتبط با موضوعات خاص را که کاربران درباره آن‌ها بیشترین جستجو را انجام می‌دهند، کشف کنیم.

شما می‌توانید از نتایج تحقیق کلمات کلیدی برای درک کوئری‌های جستجو و گنجاندن کلمات کلیدی محبوب در وب‌سایت فروشگاهی خود استفاده کنید. در نتیجه، محتوای بهینه شده شما در دسترس افراد بیشتری قرار خواهد گرفت.

برخی از نکات مهمی که باید در حین انجام تحقیقات کلمات کلیدی خود به خاطر بسپارید، موارد زیر هستند:

  • حجم جستجوی کلمه کلیدی
  • دشواری رتبه‌بندی کلمات کلیدی (KD) / رقابت کلمات کلیدی
  • هدف جستجوی کلمه کلیدی

سعی کنید همیشه به خصوص در شروع کار به دنبال کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا و درجه سختی یا رقابت کم باشید. شما باید یک کلمه کلیدی هدف برای یک صفحه خاص و چندین کلمه کلیدی مرتبط طولانی‌تر را انتخاب کنید. مطمئن شوید که کلمات انتخابی شما با هدف صفحه وب‌سایت فروشگاهتان که می‌خواهید رتبه‌بندی کنید مطابقت دارد و از استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی خودداری کنید.

برای مثال اگر صاحب یک فروشگاه لوازم آرایشی و زیبایی هستید و می‌خواهید ریمل بفروشید، هدف قرار دادن کلمه کلیدی «ریمل» کار عاقلانه‌ای نیست. در عوض، می‌توانید کلیدواژه‌هایی مانند «ریمل وگان» یا «بهترین ریمل بدون حجم‌دهنده و پرپشت‌کننده» را که رقابت کمتر و حجم جستجوی ماهانه بالایی دارند را هدف قرار دهید.

محبوب‌ترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای سایت‌های فروشگاهی عبارتند از:

تحقیق کلمات کلیدی بخش مهمی از سئو سایت فروشگاهی است.

  1. آموزش سئو سایت فروشگاهی: استفاده از عناوین منحصر به ‌فرد

هر صفحه از سایت فروشگاهی شما باید عنوان منحصربه‌فردی داشته‌باشد. علاوه‌براین، عبارت دقیقی که کاربران جستجو می‌کنند، باید در عنوان شما وجود داشته باشد.

وقتی کاربران روی لینک‌های شما کلیک می‌کنند، باید به صفحات خاصی از وب‌سایت هدایت شوند که شامل محصولات/خدماتی است که در ابتدا جستجو کرده‌اند.

به‌عنوان مثال، تگ H1 عنوان شما باید چیزی شبیه به این باشد:

کلیدواژه اصلی، کلیدواژه ثانویه | نام برند شما

به‌طورکلی، عنوان مرتبط می‌تواند میزان بازدید وب‌سایت شما را در نتایج جستجوی ارگانیک افزایش دهد.

  1. آموزش سئو سایت فروشگاهی: کلمات کلیدی در عنوان و URL 

بهینه‌سازی عنوان H1 و URL برای موتور جستجو تضمین می‌کند که هر صفحه از وب‌سایت شما منحصر به فرد و متناسب با موضوع صفحه است. به همین دلیل است که عنوان H1 صفحه وب سایت شما، بیشترین اولویت را برای موتور جستجو دارد. همچنین می‌توانید کلمه کلیدی را در عنوان H2 خود نیز قرار دهید.

به طور مشابه، آدرس URL باید به گوگل کمک کند تا موضوع صفحه شما را درک کند. بنابراین، کلمه کلیدی اصلی صفحه را در آدرس  URL خود قرار دهید و مطمئن شوید که خواندن آن آسان است. از آنجایی که URL اولین چیزی است که گوگل می‌بیند، این استراتژی باعث تاثیر مثبت بر سئوی وب سایت فروشگاهی شما می‌شود و در جستجوی ارگانیک رتبه بالاتری کسب خواهید کرد.

همچنین، مطمئن شوید که همه URLهای شما منحصر به فرد هستند و یک کلمه کلیدی را برای دو صفحه هدف قرار نمی‌دهید. این کار ممکن است گوگل را در مورد اینکه کدام صفحه با یک کلمه کلیدی خاص، مرتبط‌تر است گیج کند. به همین ترتیب، از استفاده از کلمات اضافی و پارامترها در URL که ارزشی را اضافه نمی‌کنند، خودداری کنید.

  1. آموزش سئو سایت فروشگاهی: بهینه سازی متن alt و نام فایل تصویر

برای اینکه گوگل بتواند موضوع تصاویری را که در صفحه وب‌سایت فروشگاهی خود استفاده می‌کنید را درک کند، باید تصاویر خود را با نوشتن متن alt آن‌ها بهینه کنید تا برای Google و همچنین برای مشتریان بالقوه‌ای که دارای اختلال بینایی هستند، قابل درک و فهم باشند.

استفاده از متن alt همچنین بین توضیحات محصول و تصاویر محصول ارتباط ایجاد می‌کند و همه چیز را با هم مرتبط می‌کند. به یاد داشته باشید، نوشتن متن جایگزین تصاویر، یک عنصر بسیار مهم در چک لیست سئو وب‌سایت فروشگاهی شما است.

همچنین مهم است که هنگام کار با فایل‌های تصویری از استفاده از نام فایل‌های پیش فرض خودداری کنید و در عوض از نام‌های مرتبط و مناسبی استفاده کنید که توصیفی هستند. این روش نام‌گذاری، برای رتبه بندی سئو مفید خواهد بود. 

بهینه سازی متن alt و نام فایل تصویر در سئو سایت فروشگاهی موثر است.

  1. آموزش سئو سایت فروشگاهی: عدم استفاده از محتوای تکراری

گوگل به محتوای منحصربه‌فرد، تازه، کامل و با کیفیت پاداش می‌دهد. با در نظر گرفتن این موضوع، اگر محتوایی را کپی یا تکراری کنید، گوگل به سرعت آن را تشخیص داده و جریمه می‌کند.

حال دو نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

سرقت ادبی می‌تواند به صورت کپی کردن عنوان محصول و توضیحات محصول از فروشگاه آنلاین دیگری، اتفاق بیفتد. توصیه می‌کنیم از این کار اکیدا خودداری کنید. مورد دیگری به نام محتوای تکراری در وب‌سایت فروشگاهی وجود دارد. محتوای تکراری معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که از دو صفحه محصول متفاوت برای یک محصول استفاده می‌کنید که در رنگ یا اندازه‌های متفاوتی وجود دارند. به عنوان مثال، یک تی‌شرت آبی و یک تی‌شرت قرمز در دو صفحه محصول، متفاوت و یکسان حساب نمی‌شود و این یک کار اشتباه است!

راه حل چیست؟ محصولات در رنگ و سایزهای مختلف را گروه‌بندی کنید و آن‌ها را در یک صفحه محصول نمایش دهید تا وب‌سایت فروشگاهی شما مفیدتر و کاربر پسندتر شود. با گروه‌بندی رنگ‌ها و اندازه‌ها در یک صفحه محصول، رسیدن شما به هدف راحت‌تر خواهد شد.

جلوگیری از ایجاد محتوای تکراری در سایت های فروشگاهی امری ضروری‌ست.

  1. آموزش سئو سایت فروشگاهی: ارائه محتوای کامل

محتواهای کوتاه و کم‌ارزش خود را بهبود ببخشید یا آن‌ها را به طور کامل حذف کنید. این موضوع بستگی به این دارد که محتوا در مورد چیست و در صورت وجود، چه کاربرد و تاثیری بر سئوی سایت فروشگاهی شما خواهد گذاشت. محتوای کوتاه معمولا محتوای کم‌ارزشی برای گوگل است؛ چراکه اطلاعات ارزشمندی به کاربران نمی‌دهد. ممکن است در فروشگاه شما صفحه محصولی وجود داشته باشد که فاقد تصویر محصول، توضیحات، مشخصات، یا هر اطلاعات دیگری ارزشمند و مهم برای تبدیل مشتریان بالقوه شما باشد. چنین صفحه‌ای یا باید حذف یا بهبود داده شود.

  1. آموزش سئو سایت فروشگاهی: بهبود Featured Snippet و نقشه سایت

Featured Snippet یا پاسخ برجسته بهترین توضیحاتی است که در نتایج جستجوی گوگل نشان داده می‌شود. بهینه‌سازی Featured Snippet باید یک عنصر مهم در چک لیست سئو سایت فروشگاه آنلاین شما باشد. اما چرا؟ صرفاً به این دلیل که ظاهر شدن در Featured Snippet محصولاتی که می‌فروشید، می‌تواند در افزایش فروش آنلاین شما تاثیر شگرفی ایجاد کند. علاوه بر این، بر برندسازی شما تاثیر مثبتی خواهد داشت. برای تحقق این امر، توضیحات محصول، محتوای صفحه لندینگ یا بلاگ‌ سایت خود را به گونه‌ای بنویسید که برای Featured Snippet مفید بوده و موجب رتبه‌بندی وب‌سایت شما شود. استفاده از کلمات کلیدی طولانی، تمرکز بر کوئری‌هایی که قالب سوالی دارند و محتوای کامل و ساختار یافته می‌تواند تاثیر مثبتی بر حضور شما در Featured Snippet داشته باشد.

توصیه می‌شود حتما نقشه سایت فروشگاهی خودتان را ایجاد کنید و آن را از طریق سرچ کنسول، به سایت‌تان اضافه کنید، این‌کار برای بهبود وضعیت ایندکس و خوانش سایت شما توسط خزنده‌های گوگل، به شدت مفید است.

  1. آموزش سئو سایت فروشگاهی: بهبود زمان بارگذاری صفحه

میانگین زمان بارگذاری بیشتر سایت‌های فروشگاهی 6 ثانیه است. با این حال، بهترین زمان بارگذاری حدود 2-3 ثانیه است.

چند نکته که باعث افزایش سرعت سایت شما می‌شود:

  • تغییر مسیرها (Redirect) را کاهش دهید.
  • تصاویر خود را بهینه‌سازی کنید.
  • سعی کنید ویدئوهای محصولات را روی یک منبع خارجی آپلود کنید.
  • درخواست‌های HTTP را کوچک کنید.
  • منابع کد مانند HTML ،CSS و جاوا اسکریپت را کوچک کنید.
  • پلاگین‌های اضافی را در cms خود کاهش دهید یا در صورت امکان غیرفعال کنید.
  • سعی کنید از سرویس هاست + CDN بهتری استفاده کنید.
  • کش مرورگر را فعال کنید.
  1. آموزش سئو سایت فروشگاهی: نمایه سازی اول موبایل

آیا می‌دانید Mobile-First Indexing یا نمایه سازی اول موبایل گوگل از نسخه موبایلی سایت فروشگاه شما برای ایندکس کردن و رتبه‌بندی آن در نتایج جستجو استفاده می‌کند؟ این بدان معناست که گوگل ابتدا با بررسی محتوای سایت موبایل شما، وب‌سایت شما را رتبه‌بندی می‌کند. به همین دلیل، باید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما برای موبایل بهینه شده است و به اندازه کافی واکنش‌گرا، دقیق و قابل مشاهده است تا خریداران بالقوه را متقاعد به تبدیل کند!

شما باید یک فروشگاه واکنش‌گرا یا ریسپانسیو داشته باشید تا بتوانید به طور موثر این کار را انجام دهید. نکته دیگری که باید از آن مطمئن شوید این است که URL نسخه موبایل وب‌سایت و نسخه دسکتاپ سایت شما یکسان باشد زیرا ابتدا URL نسخه موبایل وب‌سایت شما ایندکس می‌شود.

یکی از قدم‌های مهم در سئو سایت فروشگاهی، بهینه سازی حالت موبایلی است. 

  1. آموزش سئو سایت فروشگاهی: اطمینان از ایندکس و کراول شدن سایت

سئوی سایت فروشگاهی شما تنها زمانی موثر خواهد بود که گوگل بتواند ابتدا آن را کراول کرده و سپس ایندکس کند. در غیر این صورت، گوگل وب‌سایت شما را برای کلمات کلیدی مورد نظرتان رتبه‌بندی نمی‌کند.

به همین دلیل است که باید اطمینان حاصل کنید که محتوا، سرعت، نشانه‌گذاری اسکیما، کاربرپسندی، کراول و ایندکس وب‌سایت فروشگاه شما همگی در شرایط خوبی قرار دارند. برای اطمینان از ایندکس و کراول شدن سایت خود می‌توانید از گوگل سرچ کنسول کمک بگیرید.

  1. آموزش سئو سایت فروشگاهی: ساده سازی ساختار سایت

سایتی که بر اساس یک ساختار مشخص ساخته شده است، تجربه کاربری خوبی را ارائه می‌دهد. ارائه یک تجربه کاربری خوب، به بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو در یافتن اطلاعات مرتبط کمک می‌کند. علاوه بر این، لینک سازی داخلی محصولات مرتبط و سایر صفحات فروشگاه شما به ایندکس آسان صفحات سایت شما کمک می‌کند. وب‌سایت‌هایی با ساختار مناسب به خزنده‌های موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا صفحات سایت شما را پیدا کنند.

بردکرامب نیز به کاربر جهت درک مسیر طی شده در سایت، کمک می‌‌کند، استفاده از بردکرامب در سایت فروشگاهی، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

  1. آموزش سئو سایت فروشگاهی: استفاده از HTTPs

فروشگاه‌های آنلاین معمولاً دارای درگاه‌های پرداخت متصل به سیستم سبد خرید هستند. HTTPs تمام داده‌هایی را که بین سرور و وب سایت منتقل می‌شود رمزگذاری می‌کند و از این طریق امنیت پرداخت را ارتقا می‌دهد. امروزه، خریداران در سایت‌هایی که از HTTPs برای انتقال داده استفاده نمی‌کنند، پولی پرداخت نخواهند کرد. برای استفاده از HTTPs در وب‌سایت فروشگاه خود، باید گواهی SSL را نصب کنید. بسیاری از ارائه‌دهندگان خدمات میزبانی وب، این قابلیت را به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

  1. آموزش سئو سایت فروشگاهی: رفع خطاهای 4XX

اغلب به دلیل وجود لینک‌ شکسته یا نامعتبر، ربات‌های خزنده گوگل قادر به کراول کردن یا خزیدن وب‌سایت شما نیستند. خطاهای 4XX علت این مشکل هستند. دلیل خطاهای 4XX می‌تواند خرابی یا خاموش شدن موقت سرور، قدیمی بودن نقشه سایت، حذف شدن یا جابجا شدن یک صفحه بدون تنظیم تغییر مسیر و غیره باشد.

اما، نگران نباشید برای رفع خطاهای 4XX می‌توانید مراحل مختلفی را انجام دهید. ابتدا باید از بخش Coverage سرچ کنسول گوگل برای شناسایی و یافتن و صفحاتی که این خطا را ارائه می‌دهند، استفاده کنید. 

متدهای رفع خطاهای 4XX 

  • املای URL را بررسی کنید، آیا آن را اشتباه تایپ کرده‌اید؟ اگر آدرس سایت اشتباه نوشته شده باشد، خطای 404 Not Found را برمی‌گرداند.
  • کوکی‌ها و کش خود را پاک کنید. ممکن است مرورگر وب شما سعی در استفاده از کوکی‌های نامعتبر یا منقضی شده داشته باشد. این امکان وجود دارد که مرورگر شما یک نسخه خراب از صفحه وبی را که می‌خواهید به آن دسترسی پیدا کنید را در حافظه پنهان ذخیره کرده است و در نتیجه یک درخواست 400 بد برگردانده می‌شود.
  • ممکن است مشکل از سرور دریافت کننده باشد. برخی از سرورها برای بازگرداندن پیام‌های مفیدتر پیکربندی نشده‌اند. به عنوان مثال، فرض کنید یک فایل را در یک وب‌سایت آپلود کرده‌اید اما فایل خیلی بزرگ است. سرور به جای نشان دادن درخواستی مبنی بر اینکه فایلی بزرگتر از حداکثر اندازه فایل آپلود شده است، یک خطای HTTP 400 ارسال می‌کند.
  • صفحه را رفرش کنید. رفرش کردن، کاری شبیه به خاموش کردن و دوباره روشن کردن چیزی است. البته همیشه مشکل را برطرف نمی‌کند، اما ارزش یک بار امتحان کردن را دارد. تنها کافی‌ست کلید “F5” روی صفحه کلید را فشار دهید و مرورگر وب شما صفحه را دوباره بارگیری کند. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، کامپیوتر خود را ری‌استارت کنید.
  • جستجوی سایت را امتحان کنید. اگر در یک URL اشتباه تایپ شده از اعداد و نمادها استفاده شده باشد، ممکن است همیشه به راحتی قابل تشخیص نباشد. اگر در مرورگر خود عبارت “site: “keyword” را تایپ کنید، نتایج جستجو باید صفحه مورد نظر شما را بازگرداند. این روش، یک روش مفید برای یافتن صفحاتی است که ممکن است URLهای جدیدی داشته باشند. در نهایت می‌توانید از ریدایرکت کردن به آدرس جدید برای رفع این خطا کمک بگیرید.
  • وب‌سایت‌های دیگر را بررسی کنید. اگر به طور مداوم کد خطای HTTP را دریافت می‌کنید، ممکن است مشکل از رایانه یا تجهیزات شبکه شما باشد. سعی کنید از چند وب‌سایت دیگر بازدید کنید تا ببینید آیا همچنان با خطای HTTP 4XX مواجه هستید یا خیر.
  1. آموزش سئو سایت فروشگاهی: حذف ایندکس برخی صفحات

فراموش نکنید که صفحات حذف شده را که نمی‌خواهید گوگل آن‌ها را بخزد، دوباره بررسی کنید. اینها صفحاتی مانند صفحات سبد خرید هستند که نمی‌خواهید گوگل آن‌ها را ایندکس و رتبه‌بندی کند. برای دادن این دستورالعمل به گوگل، از کدی در فایل robot.txt خود می‌توانید استفاده کنید. اما باید مطمئن شوید که هیچ صفحه ضروری را از ایندکس شدن توسط گوگل مسدود نمی‌کنید.

  1. آموزش سئو سایت فروشگاهی: استفاده از Schema Markup

Schema Markup یا نشانه‌گذاری اسکیما مجموعه‌ای از اطلاعات اصلی و خلاصه از محتوای صفحات سایت است که به موتورهای جستجو نظیر گوگل اطلاعات صفحه را به صورت سریع منتقل می‌کند. نشانه‌گذاری Schema که با عنوان داده‌های ساختاریافته نیز شناخته می‌شود، به درک صفحات سایت فروشگاهی کمک می‌کند و تاثیر به‌سزایی روی سئو خواهد داشت. افزودن نشانه‌گذاری اسکیما به فروشگاه شما بخش مهمی از چک لیست سئوی سایت فروشگاهی شما است. این به این دلیل است که به گوگل کمک می‌کند تا محتوا را به شکلی ساختاریافته نمایش دهد تا در نهایت خواندن آن برای کاربران آسان باشد.

برای این منظور شما باید مجموعه‌ای از تگ‌های HTML را به کد سایت اضافه کنید تا زمانی که مشتریان بالقوه شما در جستجوی آنلاین محصولی را که می‌فروشید هستند، گوگل بتواند اطلاعات و جزئیات محصول شما را درک کرده و در SERP نمایش دهد. این اطلاعات می‌تواند قیمت محصول، رتبه‌بندی، نظرات، در دسترس بودن و موارد دیگر باشد. این کار به محصول شما کمک می‌کند در رتبه اول نتایج جستجو قرار گرفته و برای کاربران و مشتریان، جذاب‌تر به نظر برسد.

اگر از کنسول جستجوی گوگل استفاده می‌کنید، با رفتن به بخش products report، می‌توانید Schema Markup خود را بررسی کنید.

اگر به کدنویسی تسلط ندارید و فروشگاه شما از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کند، می‌توانید برای این منظور از افزونه وردپرس Schema Markup استفاده کنید.

  1. آموزش سئو سایت فروشگاهی: استفاده از تگ‌ های Canonical

تعریف تگ‌ Canonical برای موتورهای جستجو جهت تعریف یک صفحه و اجتناب از در نظر گرفتن تکراری بودن آن صفحه به‌کار می‌رود. برای مثال:

http://www.example.com

https://www.example.com/

http://example.com

http://www.example.com/

http://example.com/

http://www.example.com/index.html

ربات‌های موتورهای جستجو، این صفحات را متفاوت از یکدیگر تشخیص می‌دهند. اما همگی یک صفحه هستند. برای اینکه این موضوع را به موتور جستجو بفهمانید، باید Canonical Tags را قرار دهید و به یک صفحه اشاره کنید.

در نظر داشته باشید که بهترین آدرسی که می‌توانید به آن اشاره کنید، آدرس زیر است:

https://www.example.com/

علامت آخر “/” به موتور جستجو نشان می‌دهد که مسیر URL به پایان رسیده است.

اکثر کاربران 301 Redirects و Canonical Tags را اشتباه می‌گیرند. اما تفاوت تگ‌ کنونیکال و ریدایرکت 301 چیست؟ تگ‌های Canonical برای موتورهای جستجو هستند نه برای کاربران. ریدایرکت‌ها هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو هستند. توصیه می‌شود برای ایمن ماندن از جریمه سئوی گوگل، از تگ‌های Canonical مناسب استفاده کنید.

  1. آموزش سئو سایت فروشگاهی: انجام سئو خارجی

متخصصین سئو معتقد هستند بخش سئو آف پیج در فروشگاه‌های اینترنتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در صورت داشتن یک استراتژی سئو خارجی درست برای سایت فروشگاهی، می‌توان در زمان کوتاه به نتایج و رتبه خیلی خوبی رسید.

برای لینک سازی خارجی سایت فروشگاهی، از شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های مختلف، کمک بگیرید و سعی کنید با برندسازی درست، کاربران به لینک سازی طبیعی‌ برای سایت‌تان، ترغیب کنید.

روند استراتژی سئو خارجی سایت‌های فروشگاهی به صورت زیر است:

  1. رفع اشکالات تکنیکال
  2. انجام امور سئو داخلی
  3. بررسی وضعیت عملکرد رقبا
  4. فعالیت مفید در شبکه‌های اجتماعی
  5. حضور فعال در فروم‌ها
  6. اجرای تکنیک منشن بدون لینک
  7. کمک گرفتن از ترفند امضا محتوا
  8. خرید بک لینک و خرید رپورتاژ  (بدون ارسال سیگنال مشکوک به گوگل)

آموزش سئو سایت فروشگاهی: بهبود زمان بارگذاری صفحه

بالا بودن سرعت لود از تاثیرگذارترین عوامل بهبود رتبه در آپدیت‌های اخیر گوگل به حساب می‌آید. بنابراین اگر چک لیست بالا را اعمال کرده‌اید و هنوز امتیاز بالای پرفورمنس را دریافت نکردید، با احتمال بالایی مشکل از سرعت هاستینگ ناشی می‌شود.
بهترین راه‌کار برای برطرف کردن این مشکل استفاده از سرویس‌های میزبانی بهینه سازی شده برای بهترین عملکرد نرم افزار فروشگاه ساز ووکامرس است. چرا که این سرویس ها از ابتدا به هدف میزبانی وب سایت فروشگاهی طراحی شده‌اند.
به این ترتیب، فرآیندها و درخواست‌های بالایی که در یک وب‌سایت پربازدید فروشگاهی به سرور ارسال می‌شوند با سرعت بسیار بالاتری انجام می‌گیرند. هاست ووکامرس لیموهاست یکی از این گزینه‌های بهینه‌سازی شده است، که علاوه بر ارائه سرویس پرسرعت فروشگاهی خدمات بهینه‌سازی سرعت در راستای بهبود پرفورمنس را نیز شامل می‌شود.

آموزش سئو سایت فروشگاهی: انجام سئو محلی

سئو محلی، به شما کمک می‌کند مشتریان نزدیک (از لحاظ جغرافیایی) به کسب و کارتان را پیدا کنید و شانس بالایی برای فروش محصولات‌ خود به‌دست آورید. تکنیک سئو محلی، با کمک الگوریتم کبوتر، امروزه به کمک کسب و کارهای اینترنتی مختلف آمده است و به خصوص به رشد فروشگاه‌های کوچک کمک شایانی می‌کند.

جهت انجام سئو محلی برای سایت فروشگاهی، اقدامات زیر را انجام دهید:

 

سئو محلی در پیشرفت سئو سایت فروشگاهی بسیار موثر است.

آیا سئو سایت فروشگاهی وردپرسی و غیر وردپرسی متفاوت است؟

تمامی مراحل کار و باید نبایدها در سیستم مدیریت محتوای وردپرس و cmsهای شخصی، یکسان است و تنها در روش اجرایی کردن موارد با توجه به تفاوت ساختار وردپرس با دیگر سیستم‌های مدیریت محتوا مسیر متفاوتی را تجربه خواهید کرد.

به یاد داشته باشید برای ساخت و سئو سایت‌های فروشگاهی وردپرسی با افزونه ووکامرس (woocommerce) سروکار خواهید داشت، این افزونه، بسیاری از دغدغه‌های شما در مسیر سئو سایت فروشگاهی‌تان را برطرف خواهد کرد.

افزایش فروش با انجام تکنیک‌های سایت فروشگاهی در سال 2023

اکنون که چک لیست کامل سئو وب‌سایت فروشگاهی را در اختیار دارید، می‌توانید به راحتی روی تمامی جنبه‌های مهم استراتژی سئوی فروشگاه اینترنتی خود کار کنید.

اطمینان حاصل کنید که نکات چک لیست بهینه‌سازی سئوی فروشگاه با استراتژی کلی شما همگام بوده و با هم مطابقت دارند. داشتن یک استراتژی منسجم به شما کمک می‌کند تا زمانی که مشتریان بالقوه شما نام فروشگاه و محصولاتی که می‌فروشید را جستجو می‌کنند، صفحات وب‌سایت فروشگاه شما در 10 نتیجه جستجوی برتر گوگل رتبه‌بندی شوند! هر سایت فروشگاهی، با داشتن استراتژی سئو مناسب، می‌تواند به سود بی‌ نهایت برسد. چنانکه قصد بهینه سازی سایت یک فروشگاهی اینترنتی را دارید، نکات گفته شده در این مقاله را به کار ببندید و از نتیجه به دست آمده در طولانی مدت، لذت ببرید.

علیرضا بابایی
علیرضا بابایی

آینده متعلق به کساییه که به زیبایی رویاهای خودشون ایمان دارن.

دیدگاه ها

2023/10/16

سلام به شما

یک سوال؟

اینکه قسمتی از url در سایت فروشگاهی حذف بشه رو پیشنهاد میدین؟
مثلا: x.com/blog/category/post-name/ —–> بشود —-> x.com/post-name

    2023/10/21

    سلام
    بله این مدل از url در بعضی شرایط برای صفحه محصول یا pdp یا پست های بلاگ استفاده میشه و مشکلی ندارد