تبلیغات همسان چیست – چرا تبلیغات همسان برای کسب و کارها جذابیت دارد؟

تبلیغات همسان چیست – چرا تبلیغات همسان برای کسب و کارها جذابیت دارد؟

چرا من دیده نمی‌شوم؟ چرا گاهی حتی با صرف هزینه‌هایی برای تبلیغات بنری در برخی سایت‌های پربازدید، باز هم دیده نمی‌شویم؟ چرا هرچه تلاش می‌کنیم، مخاطب را با رنگ‌های تند و شاد و جملات فریبنده و جذاب به سایت خود دعوت کنیم، دعوت ما را نمی‌پذیرند؟ چرا هرچه بیشتر تلاش می‌کنیم جلب توجه کنیم، کمتر جواب می‌گیریم؟ برای پاسخ به همه این سوال‌ها باید ابتدا به این سوال که تبلیغات همسان چیست و چه ماهیتی دارد، جواب مناسب و کاملی بدهیم. پس در این مطلب با تسمینو همراه باشید. خواهی […]

3 سال 1 9 دقیقه

آنچه در این مطلب خواهید خواند

چرا من دیده نمی‌شوم؟
خواهی نشوی رسوا؛ همرنگ جماعت شو!
تبلیغات همسان چیست
چالش‌های همسانی تبلیغ و بستر تبلیغ
انواع تبلیغات همسان
تبلیغات همسان را از تسمینو بخواهید
مشاهده بیشتر

چرا من دیده نمی‌شوم؟

چرا گاهی حتی با صرف هزینه‌هایی برای تبلیغات بنری در برخی سایت‌های پربازدید، باز هم دیده نمی‌شویم؟ چرا هرچه تلاش می‌کنیم، مخاطب را با رنگ‌های تند و شاد و جملات فریبنده و جذاب به سایت خود دعوت کنیم، دعوت ما را نمی‌پذیرند؟ چرا هرچه بیشتر تلاش می‌کنیم جلب توجه کنیم، کمتر جواب می‌گیریم؟ برای پاسخ به همه این سوال‌ها باید ابتدا به این سوال که تبلیغات همسان چیست و چه ماهیتی دارد، جواب مناسب و کاملی بدهیم. پس در این مطلب با تسمینو همراه باشید.

خواهی نشوی رسوا؛ همرنگ جماعت شو!

در ده سال اخیر هر بار که کاربری سایتی را باز می‌کند، با ده‌ها بنر تبلیغاتی ریز و درشت با انواع محتوا و کالاهای نامربوط و رنگ‌های مختلف و شعارهای تبلیغاتی رنگارنگ روبرو می‌شود. تعداد این تبلیغات گاهی چنان زیاد است که گویی به یک بازار بسیار شلوغ هفتگی در یکی از شهرهای بزرگ چین رفته‌اید! نتیجه این نوع از هجوم تبلیغاتی به کاربر، ایجاد نوعی حالت تدافعی با ویژگی بی‌تفاوتی و عنوانی است به نام: کوری تبلیغاتی (Advertising Blindness).

به‌طور خلاصه می‌توان گفت: “کوری تبلیغاتی” به یکی از ویژگی‌های سبک زندگی و رفتار کاربران اینترنتی مبدل شده بود تا این‌که “تبلیغات همسان” به‌عنوان یک راهکار نجات‌بخش به یاری انواع کسب‌وکار اینترنتی آمد. تبلیغات همسان، نوعی ایجاد نظم و پرهیز از آشفتگی بصری ناشی از هجوم بی‌رویه و ناهماهنگ انواع تبلیغات به کاربران فضای مجازی است.

در واقع برای اینکه توسط مخاطبین پس زده نشوید و مایل باشند کسب و کار شما را هم ببینند باید با ذائقه آن‌ها و چیزی که به دنبالش هستند آشنا باشید و خود را با علایق مخاطب همراه و همسان کنید.

تبلیغات همسان چیست

تبلیغات همسان چیست

تبلیغات همسان (Native Ads) نوعی از تبلیغات است که در آن، انواع محتوای تبلیغاتی، با بستر تبلیغ هماهنگی دارند. این هماهنگی می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد.

مثلا از نظر ابعاد باکس تبلیغ با ابعاد دیگر باکس‌های محتوایی سایت؛ یا تناسب ترکیب رنگ‌های تبلیغ بنری با رنگ‌های بخش‌های مختلف خود سایت یا تبلیغات بنری نزدیک به آن؛ یا تناسب نوع کالا و خدمات مورد تبلیغ با حال‌وهوای سایت یا موضوع محوری متنی که در آن صفحه از سایت قرار دارد.

چالش‌های همسانی تبلیغ و بستر تبلیغ

تبلیغات همسان، مزایا و معایبی دارد؛ علاوه بر این همچنان چالش‌هایی بر سر راه این نوع از تبلیغات وجود دارد. در بحث مسایل اخلاقی نیز، هرکس نظری دارد و هر تبلیغ‌کننده و هر تبلیغ‌پذیر، سلیقه و ایده‌ای. بی‌شک مهم‌ترین مزیت این نوع از تبلیغات، جلوگیری از هجوم تبلیغات گوناگون، بدون هیچ‌گونه نظم به کاربران است. از مزایای دیگر تبلیغات همسان می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • آرامش ذهنی کاربران اینترنتی و مخاطبان سایت
  • بهتر دیده شدن و افزایش نرخ کلیک
  • افزایش زیبایی و هماهنگی در شکل ظاهری سایت‌های تبلیغ‌پذیر
  • افزایش هماهنگی محتوایی و موضوعی در سایت‌های تبلیغ‌پذیر
  • کپی رایتینگ 

تبلیغات همسان معایب و چالش‌هایی نیز دارد. یکی از معایب آن این است که اگر در میزان هماهنگی تبلیغ و بستر تبلیغ، زیاده‌روی شود، مخاطب ممکن است تفاوت این دو را از هم تشخیص ندهد. آن‌وقت با چالشی روبرو می‌شویم به نام گاهش اعتماد مخاطب به برند و سایت تبلیغ‌پذیر.

چالش دیگر انتخاب یکی از این دو روش است: این که برچسب و علامت تبلیغ، در گوشه و کنار محتوای تبلیغاتی تا چه اندازه واضح باشد. اگر زیاد وضوح داشته باشد، ممکن است نرخ کلیک پایین بیاید و اگر وضوح آن بسیار کم باشد، اعتماد مخاطب به برند کم می‌شود و از طریقی دیگر، آرامش را از او سلب کرده‌ایم و به‌نوعی او را فریب داده‌ایم؛ و این همان مبحث اخلاقی است که در ابتدای این بخش به آن اشاره کردیم.

انواع تبلیغات همسان

خرید ریپورتاژ آگهی را می‌توان یکی از بهترین شیوه‌های تبلیغات همسان و یکی از پرکاربردترین راهکارهای تبلیغات اینترنتی دانست. این شیوه از تبلیغات بر روی تولید محتوا از نوع متنی به‌همراه چند تصویر تمرکز دارد. تصور کنید در یک سایت آموزش سبک زندگی و دکوراسیون داخلی، مانند همیشه در حال خواندن یکی از مطالب سایت درباره انواع مبلمان کلاسیک هستید.

این محتوا درست مانند دیگر محتواهای آگاهی‌رسان سایت است، با این تفاوت که در انتهای آن از یک فروشگاه اینترنتی دکوراسیون داخلی هم نام برده شده است. به‌صورتی که اگر بخواهید می‌توانید با کلیک بر روی نام این فروشگاه به صفحه آن وارد شوید. به این نوع از تبلیغ، رپورتاژ آگهی یا رپرتاژ می‌گویند. برخی انواع دیگر تبلیغات همسان را با هم مرور می‌کنیم:

  • تبلیغ در نتایج جستجو: تصور کنید در کافه بازار در حال جستجوی یک نرم‌افزار پخش ویدئو هستید. کافه بازار در کنار آن نرم‌افزار، چند نرم‌افزار دیگر را در قالب تبلیغ به شما معرفی می‌کند. نوع دیگر این نوع از تبلیغ همسان، همان کمپین سرچ گوگل یا گوگل ادز است که برمبنای کلیدواژه جستجو عمل می‌کند.
  • تبلیغ بنری همسان: همانطور که گفتیم وقتی ویژگی‌های ظاهری و موضوعی تبلیغ بنری با بستر تبلیغ یا سایتی که بنر در آن قرار داده شده است، هماهنگی داشته باشد، با تبلیغ همسان بنری روبه‌رو هستیم.
  • تبلیغ اسپانسری همسان در شبکه‌های اجتماعی: در یک صفحه اینستاگرامی معرفی اشعار مولانا، با پستی روبه‌رو می‌شوید که در آن، چند کتاب درباره زندگی و اشعار مولانا تبلیغ شده است و برای خریداری آن‌ها می‌توانید اقدام کنید. این هم نوع دیگری از تبلیغ همسان است که انواع مختلفی دارد و در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها از آن استفاده می‌شود.
  • نتایج جستجو در خریدهای آنلاین: این نوع از تبلیغات همسان را بسیاری از ما در زمان خرید‌های آنلاین تجربه کرده‌ایم. برای مثال وقتی در صفحه یک فروشگاه اینترنتی تلفن همراه، مدلی از یک تلفن همراه از یک برند را جستجو می‌کنیم و علاوه بر آن، تعدادی تلفن همراه در همان محدوده قیمت یا از همان برند نیز به ما پیشنهاد داده می‌شود.
  • ویجت‌های پیشنهادی: از دیگر اشکال تبلیغات همسان است که هم در سایت‌ها، هم نرم‌افزارها و هم در شبکه‌های اجتماعی دیده می‌شود؛ و آن زمانی است که در کنار نتایج یک جستجو، در انتهای مطلب یا کنار صفحه، محتوایی مشابه به یک ویجت تبلیغاتی، به شما پیشنهاد داده می‌شود.
  • نمونه‌های نوین تبلیغات همسان: حتما شما هم در اینستاگرام یا اسنپ‌چت انواع فیلترهای آنلاین و لایو را امتحان کرده‌اید؛ حالا تصور کنید در ضمن همین فیلترها، مثلا فیلترهای عینک، عینکی مشابه آنچه در فیلتر وجود دارد، برای فروش به شما پیشنهاد می‌شود.

تبلیغات همسان را از تسمینو بخواهید

تبلیغات در دنیای امروز از عناصر اساسی دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی است. از سوی دیگر روش‌های تبلیغات در تمامی پلتفرم‌های تحت وب در حال به‌روزرسانی براساس رفتار و سلیقه مخاطبان است، بنابراین اگر می‌خواهید برند، کالا یا خدمات خود را در فضای اینترنت معرفی کنید، باید با شیوه‌های نوین و کارآمد تبلیغات آشنا باشید. ما در این زمینه، تسمینو را به شما معرفی می‌کنیم.

تسمینو یک پلتفرم پرسابقه و اختصاصی برای تولید، توزیع و انتشار رپورتاژ آگهی و ایجاد بک لینک در فضای گسترده اینترنت است. تیم کارشناسان تسمینو می‌توانند بهترین راهکارهای تبلیغاتی را در این زمینه، متناسب با فضای کسب‌وکار شما در بهترین محیط نشر تبلیغ و رپورتاژ پیشنهاد دهند. با تسمینو حرفه‌ای ترین شیوه نشر رپورتاژ و بک لینک را تجربه کنید.

علیرضا بابایی
علیرضا بابایی

آینده متعلق به کساییه که به زیبایی رویاهای خودشون ایمان دارن.

دیدگاه ها

2021/07/18

سلام ممنون از مقاله خوبتون میشه لطفا یک کتاب خوب در زمینه تبلیغات همسان معرفی کنید ممنون