الگوریتم گورخر گوگل چیست؟(مامور مخفی سایت‌ فروشگاهی)🦓

الگوریتم گورخر گوگل چیست؟(مامور مخفی سایت‌ فروشگاهی)🦓

در باغ وحش الگوریتم‌ های گوگل، (Google zebra algorithm) یا همان الگوریتم گورخر گوگل، وظیفه بررسی وب سایت‌های فروشگاهی را دارد؛ این الگوریتم جذاب، با ارائه دستورات و قوانین مختلف، مسیر درست حرکت سئو سایت‌های فروشگاهی برای رسیدن به لینک 1 گوگل را ترسیم کرده است. اگر شما نیز صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید و علاقه مندید با جزئیات الگوریتم گورخر گوگل و تاثیرات آن بر سئو سایت‌ های فروشگاهی آشنا شوید، با این مقاله از تسمینو همراه باشید تا ببینیم الگوریتم گورخر چیست. الگوریتم گورخر چیست؟ پس از رشد وب‌سایت‌‌های […]

2 سال 4 9 دقیقه

آنچه در این مطلب خواهید خواند

الگوریتم گورخر چیست؟
چطور بفهمیم توسط الگوریتم گورخر، جریمه شدیم؟
راه‌های دوست شدن با الگوریتم گورخر گوگل چیست؟
5 نکته بهبود UX سایت فروشگاهی
Zebra algorithm در راه‌های ارتباطی مختلف برای مشتریان
5 نکته، برای بهبود کیفیت ارتباط با مشتریان در سایت فروشگاهی
تولید محتوای غنی برای بخش‌های مختلف فروشگاه
5 روش برای بهبود کیفیت تولید محتوای سایت فروشگاهی
مهم‌ترین نکات برای افزایش امنیت سایت فروشگاهی
سخن پایانی: اگر سایت فروشگاهی دارید، با گورخر گوگل، رفیق باشید!
مشاهده بیشتر

در باغ وحش الگوریتم‌ های گوگل، (Google zebra algorithm) یا همان الگوریتم گورخر گوگل، وظیفه بررسی وب سایت‌های فروشگاهی را دارد؛ این الگوریتم جذاب، با ارائه دستورات و قوانین مختلف، مسیر درست حرکت سئو سایت‌های فروشگاهی برای رسیدن به لینک 1 گوگل را ترسیم کرده است. اگر شما نیز صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید و علاقه مندید با جزئیات الگوریتم گورخر گوگل و تاثیرات آن بر سئو سایت‌ های فروشگاهی آشنا شوید، با این مقاله از تسمینو همراه باشید تا ببینیم الگوریتم گورخر چیست.

الگوریتم گورخر چیست؟

الگوریتم گورخر در سایت فروشگاهی

پس از رشد وب‌سایت‌‌های فروشگاهی اسپم که خدمات بی‌کیفیت به کاربران گوگل ارائه‌ می‌‌کردند، الگوریتم گورخر متولد شد تا فروشگاه‌‌های اینترنتی را بررسی کند و با کمک به ارتقای کیفیت خدمات سایت‌‌های فروشگاهی به کاربرانش، تجربه خرید اینترنتی بهتری را در فضای وب، رقم بزند. از آن جایی که عدد وب‌سایت‌های فروشگاهی بسیار زیاد بوده و کسب و کارهای زیادی که به هر شکلی کالا ارائه می‌کنند، چنین وب‌سایت‌هایی داشته یا در آینده نزدیک راه‌اندازی خواهند کرد؛ به کار بردن این الگوریتم جایگاهی کاملا معنادار در لیست الگوریتم‌های گوگل دارد.

حالا به لطف وجود گورخر دوست داشتنی گوگل و پرسه زدن آن در بین سایت‌های فروشگاهی، خبری از فروشگاه‌های اسپمی که برای مشتریان خود، دردسرساز بودند نیست و یک تحول شیرین به نفع کاربران در فضای فعالیت سایت‌های فروشگاهی، ایجاد شده است. در واقع این الگوریتم به جز این که مانند همیشه در میدان کاربران شمشیر می‌زند، به نفع وب‌سایت‌های فروشگاهی است که می‌خواهند به شکل اصولی و درست و البته مطابق قوانین سئو سفید گوگل، به فعالیت بپردازند.

چطور بفهمیم توسط الگوریتم گورخر، جریمه شدیم؟

متاسفانه الگوریتم گورخر گوگل، خیلی بی سروصدا به سراغ وب‌سایت‌ فروشگاهی شما می‌آید و آن را آنالیز می‌کند و بهتر است از روز اول تولد سایت‌تان به فکر بهبود وضعیت آن و ارائه بهترین خدمات به مشتریانتان باشید. وجود موارد زیر در طول مسیر سئو سایت فروشگاهی، نمایان‌گر این است که عملکرد سایت‌تان به مذاق الگوریتم گورخر، خوش نیامده است:

  1. عدم رشد مناسب در زمان طولانی
  2. رتبه نگرفتن در کلمات کلیدی هدف
  3. افت ناگهانی سرچ کنسول
  4. کاهش ترافیک ارگانیک سایت
  5. کم شدن تعداد خریدها یا مشتریان

راه‌های دوست شدن با الگوریتم گورخر گوگل چیست؟

با توجه به این که فهمیدیم الگوریتم گورخر چیست، نگران نباشید! جلب توجه گورخر گوگل، آن‌قدرها هم که تصور می‌کنید سخت نیست و تنها کافی است کمی مشتری مدار باشید و ارائه بهترین خدمات به کاربران سایت را جدی بگیرید. در ادامه با مهم‌ترین کارهایی که باید در مسیر سئو سایت فروشگاهی جهت جلب نظر الگوریتم گورخر، در نظر داشته باشید، آشنا شوید.

  • وقت مشتری‌‌هایتان را تلف نکنید ! (بهبود سرعت سایت)

یک سایت فروشگاهی که سرعت کند داشته باشد هیچ‌گاه مورد توجه گوگل و کاربرانش نخواهد بود. اگر به فکر بهبود وضعیت سئو سایت فروشگاهی هستید، حتما داشتن سایت پرسرعت را جدی بگیرید. مشتریان اینترنتی، کم حوصله هستند و تنها کافی است کمی بیش از حد آن‌هارا معطل کنید تا سایت شما را ترک کنند. و سرعت پایین سایت، موجب افزایش بانس ریت، خواهد شد و شانس دیده شدن فروشگاه‌اینترنتی‌تان در بهترین رتبه‌های موتورهای جست‌وجو را کاهش خواهش داد.

  • یک فروشگاه اینترنتی ریسپانسیو داشته باشید (واکنشگرا)

سایت‌های ریسپانسیو، در هر نوع دستگاهی (تلفن همراه، تبلت، لب‌ تاپ و ..) بدون اشکال ظاهری نمایش داده می‌شوند. داشتن یک فروشگاهی اینترنتی ریسپانسیو، تجربه کاربری یا همان UX فوق العاده‌ای برای کاربران شما رقم‌ می‌زند و به بهبود وضعیت سئو سایت فروشگاهی شما نیز کمک خواهد کرد.

  • UI و UX را جدی بگیرید!

به زبان ساده، UI به معنای شکل ظاهری بخش‌های مختلف سایت است که می‌توانید با کمک یک متخصص UI و گرافیست حرفه‌ای، به خوبی، آن را طراحی کنید و حس لذت و اعتماد را پس از ورود کاربران به سایت، در ذهن آن‌ها جاری کنید.

به صورت کلی امروزه در دنیای سئو، مباحث مربوط به user experience (تجربه کاربری) در سایت‌های فروشگاهی، اهمیت حیاتی پیدا کرده است و چنانکه به آن توجه نکنید، باید برای همیشه رویای ورود کاربران به سایت‌تان و خرید کردن آن‌ها را فراموش کنید. به یاد داشته باشید که کاربران شما علاقه‌مند به دیدن یک ویترین فروشگاه مجازی حرفه‌ای هستند و اگر این مورد را به درستی رعایت نکرده باشید، درست مانند یک مغازه فروشگاهی حقیقی، برای آن‌ها مایوس کننده خواهد بود.

5 نکته بهبود UX سایت فروشگاهی

از جمله نکاتی که می‌توان برای بهبود UX سایت فروشگاهی از آن‌ها استفاده کرد، موارد زیر قابل توجه هستند:

  • وجود لیست محصولات به صورت منظم
  • ارائه نکات ضروری در قالب محتوا به مشتری
  • سرعت بالا و ریسپانسیو بودن سایت
  • داشتن قابلیت جست‌وجو آسان محصولات
  • فرایند پرداخت آسان و بدون دردسر

Zebra algorithm در راه‌های ارتباطی مختلف برای مشتریان

کاربران شما در سایت فروشگاهی، همچون مشتریان یک مغازه فیزیکی هستند که باید به سرعت، پاسخگوی تمامی سوالات و ابهامات ذهنی آن‌ها باشید، الگوریتم گورخر گوگل، سایت‌های فروشگاهی را که بستر ارتباط آسان با کاربران را فراهم کرده‌اند، دوست می‌دارد.

5 نکته، برای بهبود کیفیت ارتباط با مشتریان در سایت فروشگاهی

اگر می‌خواهید ارتباط با مشتریان در یک سایت فروشگاهی را بهبود ببخشید، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  1. پاسخ دادن سریع به کامنت‌ها
  2. داشتن چت آنلاین
  3. قرار دادن شماره تماس تلفنی
  4. ایجاد بخش پرسش و پاسخ
  5. نوشتن آدرس دقیق و قرار دادن مپ

تولید محتوای غنی برای بخش‌های مختلف فروشگاه

دست به قلم شوید و برای قسمت‌های مختلف سایت فروشگاهی‌تان، محتوای غنی و ارزشمند تولید کنید تا گورخر گوگل بفهمد شما برای کاربرانتان ارزش قائل هستید و مشغول ارائه بهترین خدمات به آن‌ها هستید؛ تولید محتوای سایت فروشگاهی شامل بخش بلاگ و محصولات است.

الگوریتم گورخر در سایت فروشگاهی

5 روش برای بهبود کیفیت تولید محتوای سایت فروشگاهی

راهکارهای بهبود کیفیت تولید محتوای سایت فروشگاهی را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  1. ارائه قسمت بررسی و نقد مفید
  2. نمایش نظرات مثبت و منفی کاربران
  3. استفاده از صوت، تصویر و ویدئو
  4. عدم ارائه اطلاعات دروغ و غیر حقیقی
  5. نمایش بخش مقایسه و …

با کدهای اسکیما، به درک گوگل از فروشگاهتان کمک کنید

استفاده از کدهای اسکیما، می‌تواند به درک بهتر گوگل از المان‌های موجود در سایت شما کمک کند و در نهایت بهبود رتبه را برای فروشگاهی اینترنتی‌تان رقم بزند؛ اصولا با قراردادن کدهای اسکیما در صفحه محصول، کاربران زمان سرچ در صفحه SERP، اطلاعات مفیدی از جمله قیمت، وضعیت موجودی، امتیاز و… محصول، تماشا خواهند کرد که این موضوع می‌تواند به بهبود CTR سایت شما نیز کمک کند.

با برد کرامب، برای مشتریان سایت فروشگاهی‌تان، راهنما ایجاد کنید

برد کرامب یا به اصطلاح خرده نان‌های دنیای سئو، منوهایی هستند که اصولا در قسمت بالای سایت به نمایش در می‌آیند و مسیر طی شده توسط کاربران را نمایش می‌دهند، اصولا کاربران در سایت‌های فروشگاهی، صفحات و دسته‌ بندی‌های مختلفی را باز می‌کنند و وجود برد کرامب، به راحت‌تر پیدا کردن مسیر طی شده توسط کاربر، کمک بسیاری می‌کند.

درب‌های ضد سرقت، برای فروشگاه اینترنتی را فراموش نکنید!

گوگل، اصلا دوست ندارد کاربرانش را به سایتی هدایت کند که امنیت اطلاعات آن‌ها در خطر باشد، الگوریتم گورخر گوگل، به این موضوع، حساسیت زیادی دارد و شما نیز باید برای بهبود وضعیت امنیت کاربران سایت فروشگاهی، موارد زیر را اعمال کنید.

مهم‌ترین نکات برای افزایش امنیت سایت فروشگاهی

از جمله نکات مهم برای افزایش امنیت سایت فروشگاهی، موارد زیر قابل توجه هستند:

  1. داشتن گواهینامه SSL
  2. استفاده از درگاه پرداخت امن جهت خرید محصول
  3. عدم انتشار اطلاعات خصوصی کاربران (ایمیل، آدرس، تلفن و ..)
  4. استفاده از فایروال جهت دفع حملات DDoSهاست
  5. مشورت با متخصص امنیت و آنالیز دقیق سایت
  6. استفاده از هاست معتبر بدون خطر هک شدن و…

شما می‌توانید با مراجعه به محتوا بهترین هاست، جزئیات بیشتری در زمینه امینت هاست پی‌ببرید.

سخن پایانی: اگر سایت فروشگاهی دارید، با گورخر گوگل، رفیق باشید!

در بالا دیدیم که الگوریتم گورخر چیست. گورخر گوگل، یک دوست خوب برای سایت‌های فروشگاهی است که امنیت و ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان خود را در اولویت 1 کار خود، قرار داده‌اند؛ اگر شما هم صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید و دوست دارید با جذب ترافیک ارگانیک بیشتر از گوگل، با کمک سئو به فروش بیشتری دست پیدا کنید باید با گورخر گوگل، دست دوستی بدهید!

در این مقاله، ساده‌ترین روش‌های برای جلب رضایت الگوریتم گورخر گوگل، در سایت‌های فروشگاهی عنوان شد، مطمئن باشید با کمک نکات مطرح شده در این مطلب، به آسانی می‌توانید بهترین نتایج را برای سئو سایت فروشگاهی‌تان، رقم بزنید و از تماشای نمودار رو به رشد سرچ کنسول فروشگاه اینترنتی‌تان، لذت ببرید.

علیرضا بابایی
علیرضا بابایی

آینده متعلق به کساییه که به زیبایی رویاهای خودشون ایمان دارن.

دیدگاه ها

2021/12/14

سلام سلام
تو باغ وحش گوگل فقط جای اگوریتم گورخر کم بود باید بهش خوش آمد گفت
#کامنت_فان 🙂

مرسی تسمینو واقعا اینقدر زیبا شرح دادی این الگوریتم رو که منه تازه کار راحت متوجه شدم.

2021/12/23

سلام به تیم پر انرژی تسمینو
هم محتوا عالی برای الگوریتم گورخر هم عکسی که تو صفحه الگوریتم گوگل گذاشتین برای این محتوا واقعا جذاب بود یکی از دلیل های که منو جذب کرد بیام بخونم همین عکسش بود.
مرسی که اینقدر با حوصله محتوا رو آماده میکنید که خیلی بیش از اندازه قابل فهم باشه.

خسته نباشید

2022/01/03

سلام وقت بخیر
بلخره گوگل با الگوریتم گورخر به ریسپانسیو بودن سایت هم اهمیت داد .
جالب بود در کل
تنکس تسمینو

2022/01/25

سلام
الگوریتم گورخر واقعا خیلی خوبه همین که نمیزاره ما به سایت هایی که امنیت پایینی داره نمیفرسته این عالیه !
مرسی گوگل