الگوریتم رقص گوگل چیست و چرا باید به آن توجه کرد ؟

الگوریتم رقص گوگل چیست و چرا باید به آن توجه کرد ؟

رقص گوگل یک الگوریتم است که به وسیله آن سایت های مختلف موجود رتبه بندی شده و در جایگاه های مختلفی قرار می گیرند. این رتبه بندی در زمان های مختلف انجام شده و باعث می شود رتبه سایت ناگهان افزایش یا کاهش رتبه پیدا کند. اما این الگوریتم چه مواردی را بررسی می کند؟ مدت به روز رسانی آن چه مدت است؟ با ما همراه شوید تا اطلاعات مهم و جامعی راجع به رقص گوگل و یا گوگل دنس در اختیار شما قرار دهیم.

5 سال 3 12 دقیقه

آنچه در این مطلب خواهید خواند

فاکتورهای مهم در الگوریتم رقص گوگل
علت استفاده از الگوریتم رقص گوگل
رقص گوگل دقیقا چه کاری را انجام می دهد؟
رقص گوگل هر چند مدت یک بار انجام می شود؟
رقص گوگل چه سایت هایی را مورد بررسی قرار می دهد؟
زمانی که دچار تغییرات رقص گوگل شدید چه کنید؟
چطور در رتبه بالاتری در رقص گوگل قرار بگیریم؟
مشاهده بیشتر

الگوریتم رقص گوگل یک الگوریتم است که به وسیله آن سایت های مختلف موجود رتبه بندی شده و در جایگاه های مختلفی قرار می گیرند. این رتبه بندی در زمان های مختلف انجام شده و باعث می شود رتبه سایت ناگهان افزایش یا کاهش رتبه پیدا کند. اما این الگوریتم چه مواردی را بررسی می کند؟ مدت به روز رسانی آن چه مدت است؟ با ما همراه شوید تا اطلاعات مهم و جامعی راجع به رقص گوگل و یا گوگل دنس در اختیار شما قرار دهیم.

فاکتورهای مهم در الگوریتم رقص گوگل

گوگل برای تعیین میزان رتبه بندی سایت ها و ارزش دهی به آن ها فاکتورهای مختلفی را در نظر گرفته و از الگوریتم های گوناگونی استفاده می کند. مهم ترین فاکتور در رتبه بندی به وسیله گوگل دنس توجه به میزان رضایت کاربران از سایت است. برای تعیین رضایت کاربران الگوریتم عوامل متعددی را بررسی می کند، این عوامل هم قبل و هم بعد از نمایش به کاربر قابل مشاهده و تعیین هستند.

فاکتورهای قبل از نمایش شامل رعایت استانداردهای نگارشی و طراحی، نمایش صحیح در موبایل، سرعت سایت و غیره بوده و فاکتورهای بعد از نمایش نیز شامل نرخ کلیک کاربران بر روی آدرس اینترنتی شما، مدت زمانی که کاربران در سایت شما باقی می مانند، اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی و ثبت دیدگاه ها می شود. بنابراین علت اصلی استفاده از گوگل دنس تعیین میزان رضایت کاربران از سایت و رتبه بندی بر اساس آن است.

الگوریتم رقص گوگلعلت استفاده از الگوریتم رقص گوگل

همان طور که می دانید میلیون ها سایت در گوگل وجود دارند که گوگل باید آن ها را ربته بندی کرده و در جایگاه های مختلف قرار دهد. این مساله برای گوگل بسیار پیچیده و سخت است. در واقع گوگل باید فاکتورهای مختلف را در الگوریتم های مختلف جای داده و با توجه به آن ها سعی می کند رتبه سایت های مختلف را تعیین کند. بگذارید با یک مثال ساده اهمیت رقص گوگل و یا گوگل دنس را به شما نشان دهیم.

فرض کنید یک شرکت قصد استخدام چند کارمند را از میان هزاران متقاضی دارد. در این صورت ابتدا با استفاده از فیلترهای اولیه مانند مدرک تحصیلی و یا معدل افراد خاصی را برای آزمون انتخاب می کند. قبولی در آزمون قدم بعدی در گزینش افراد است به صورتی که هر فردی که نمره بالایی در آزمون کسب کند به مرحله بعدی وارد می شود.

انجام مصاحبه نیز مرحله بعدی است که باز هم افراد دیگری از دور انتخاب رد شده و بقیه پذیرفته می شوند. گوگل نیز برای رتبه بندی به سایت های مختلف از الگوریتم های گوناگونی استفاده کرده و بدون شک تنها به یک مساله اکتفا نمی کند. گوگل دنس و یا رقص گوگل همان فیلترهای نهایی برای سایت هستند. در واقع بعد از آنکه گوگل سایت ها را از جنبه های مختلفی مانند کلمات کلیدی بررسی کرده و کیفیت آن ها را تعیین کرد، اگر چندین سایت در یک رتبه قرار بگیرند از الگوریتم رقص گوگل برای رتبه بندی استفاده می کند.

در واقع بعد از تعیین رتبه بر اساس فاکتورهای سئو میزان رضایت کاربران ملاک تعیین ارزش قرار می گیرد. البته تفاوت بارز در رتبه بندی گوگل و استخدام در شرکت آن است که برای رتبه بندی گوگل نمی توانید از رشوه و یا بند”پ” استفاده کنید!

الگوریتم رقص گوگل

رقص گوگل دقیقا چه کاری را انجام می دهد؟

خوب بعد از آنکه تا حدی با رقص گوگل و یا گوگل دنس آشنا شدیم، بهتر است بدانیم این الگوریتم دقیقا چه کاری را انجام می دهد. این الگوریتم در واقع در یک دوره زمانی از چند دقیقه تا چند روز بر اساس فاکتورهای مختلفی که در بالا اشاره شد، اقدام به تغییر رتبه بندی سایت های موجود می کند. در واقع ممکن است طی این دوره و بعد از آن یک سایت افزایش و یا کاهش ناگهانی در رتبه خود داشته باشد.

ماهیت اصلی گوگل دنس هنوز در میان کارشناسان سئو به قطعیت نرسیده است، عده ای آن را بخشی از الگوریتم اصلی گوگل می دانند و عده ای دیگر اعتقاد دارند این الگوریتم مستقل از الگوریتم اصلی گوگل بوده و همان بازه 3 تا 15 روزه است که رتبه بندی سایت ها را تغییر می دهد. مساله اصلی آن است که بیشتر کارشناسان سئو و دنیای مجازی گوگل دنس را جز الگوریتم های گوگل قرار نداده و آن را در رتبه های پایین تری نسبت به دیگر الگوریتم ها قرار می دهند.

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، این الگوریتم بعد از الگوریتم های اساسی بر روی سایت های هم رده اعمال می شود. حالا به این مساله بپردازیم که رقص گوگل دقیقا چه کاری را انجام می دهد؟ به زبان ساده گوگل در در مراحل اولیه آپدیت کردن سایت ها، آن ها را در رتبه های بالاتری نسبت به رتبه اولیه خود قرار می دهد. ان تغییر رتبه موقتی بوده و گوگل در این مدت به سایت ها این فرصت را می دهد که بیشتر در معرض دید کاربران قرار بگیرند.در این مدت ربات های گوگل رفتارهای کاربران با سایت را به طور کامل مورد بررسی قرار می دهد.

این فاکتورها شامل نرخ پرش، زمان ماندن در سایت، کلیک روی لینک، اسکرول کردن صفحه و غیره می باشد. اگر سایت در افزایش رتبه خود توانست رضایت خاطر کاربران را به دست آورده و در فاکتورهای مورد بررسی ارزشمند شمرده شود، گوگل رتبه سایت را افزایش می دهد. اما اگر این افزایش رتبه تغییری در رضایت کاربران و فاکتورها ایجاد  نکند، گوگل سایت را فاقد ارزش شمرده و آن را به مکان اولیه و یا حتی پایین تر بر می گرداند.

در واقع بعد از الگوریتم های دیگر گوگل متوجه می شود که 40 سایت بر اساس کلمه کلیدی در رتبه یکسانی قرار گرفته اند.

سپس به طبق فاکتورهای خاصی آن ها در رتبه های گوناگون قرار می دهد. برای مثال سایتی که عنوان جذاب تری دارد را در مکان بالاتری نسبت به 39 سایت دیگر قرار می دهد. سپس در دوره زمانی نحوه رفتار کاربران را بررسی کرده و اگر سایت توانست رضایت کاربران را به دست آورد، الگوریتم گوگل دنس به آن رتبه بالاتری می دهد.

رقص گوگل هر چند مدت یک بار انجام می شود؟

الگوریتم رقص گوگل و یا گوگل دنس از آگوست سال 2003 طراحی شده و برای رتبه بندی سایت ها مورد استفاده قرار گرفت. در ابتدا از رقص گوگل هفته ای یک بار و در روزهای دوشنبه برای آپدیت کردن رتبه بندی های گوگل استفاده می شد.

بدون شک این بازه زمانی برای تغییر رتبه بندی بازه زمانی کوتاه بود. علت اصلی افزایش بازه زمانی آن بوده که گوگل به طور مداوم صفحات موجود در اینترنت را مورد بررسی قرار داده و بر اساس کلمات کلیدی هر ماه یک رتبه بندی جدیدی برای سایت ها قرار می دهد. این تغییرات شاید چندان چشمگیر و زیاد نباشد، اما رقص گوگل تغییرات جایگاهی بسیار بیشتر و شدید تر انجام می دهد.

الگوریتم رقص گوگل

الگوریتم های گوگل و خزنده های آن ها در هر مرحله یک مساله جدید را پیدا کرده و بر اساس آن اقدام به رتبه بندی سایت ها می کنند. در صورت تغییر جایگاه های چشمگیر و هفته ای به وسیله رقص گوگل این تغییرات ممکن بود تاثیرات منفی روی ربات های گوگل بگذارد. استفاده از گوگل دنس به تدریج به ماهی یک بار کاهش پیدا کرد. در حال حاضر از الگوریتم رقص گوگل تقریبا هر 36 روز یک بار و سالی 10 بار استفاده می شود. گوگل به این مساله واقف است که کاربران در هر لحظه از شبانه روز برای کسب اطلاعات خود به صفحات آن مراجعه می کنند.

در واقع شما هیچ زمانی را پیدا نمی کنید که صفحات گوگل بدون استفاده بوده و هیچ کاربری از آن ها استفاده نکند. بنابراین از الگوریتم رقص گوگل در کنار دیگر الگوریتم های دیگر استفاده می کند. همانطور که در بالا نیز اشاره شد این الگوریتم بر خلاف دیگر الگوریتم ها تغییرات فاحشی در رتبه سایت ایجاد کرده و سعی می کند بر اساس میزان رضایت کاربران به سایت ها رتبه های جدید بدهد.

رقص گوگل می تواند وب سایت هایی که توسط گوگل حذف شده اند و دیگر در دنیای اینترنت وجود ندارند را از لیست صفحات ایندکس شما حذف می کند. رقص گوگل در هر به روز رسانی های خود همچنین سایت های حذف شده را با ورودی و خروجی هایش بررسی کرده و در صورت امکان آن ها را به دنیای اینترنت بر می گرداند.

رقص گوگل چه سایت هایی را مورد بررسی قرار می دهد؟

رقص گوگل برای آنکه انتخاب کند که چه سایت هایی را مورد بررسی قرار دهد، فاکتورهای مشخصی را برای خود در نظر می گیرد. در قدم اول به این نکته توجه داشته باشید که این الگوریتم به این مساله توجه نمی کند که سایت چه رتبه بالا یا پایینی دارد. در واقع اگر رتبه سایت شما بسیار بالا و یا پایین است تصور نکنید که ممکن است از این الگوریتم در امان باشید. این الگوریتم سایت هایی را که تازه تاسیس شده اند را حتما مورد بررسی قرار می دهد. همچنین سایت هایی که کلمات کلیدی جدیدی را مورد استفاده قرار داده که هنوز موقعیت آن ها در گوگل مشخص نشده است را نیز مورد بررسی قرار می دهد.

از طرف دیگر در صورتی که سایت شما محتوا هایی بدون رعایت اصول سئو دارید مانند محتواهای تکراری یا انجام لینک بیلدینگ، را در لیست تغییرات خود قرار می دهد. اما رقص گوگل چه سایت هایی را مورد آزمایش و تغییر قرار نمی دهد؟ اگر وب سایت شما دارای سئو داخلی کاملا اصولی و صحیح است می توانید خاطر جمع باشید که گرفتار تغییرات رتبه این الگوریتم نخواهید شد. وب سایت هایی که با استفاده بیش از حد کلمات کلیدی باعث افزایش رتبه نشده اند و محتواهای آن ها بر اساس نیاز کاربران انجام می شود.

همچنین سایت هایی که لینک داخلی و خارجی آن ها به شکل سیستماتیک کاملا بهینه شده باشند نیز در لیست الگوریتم گوگل دنس قرار نمی گیرند.

با مراجعه به مقاله لینک بیلدینگ می‌توانید به جزئیات بیشتری از لینک بیلدینگ چیست پی ببرید

الگوریتم رقص گوگل

زمانی که دچار تغییرات رقص گوگل شدید چه کنید؟

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، تغییرات گوگل دنس به صورت جهشی و موقتی است. در صورتی که متوجه شدید رتبه سایت شما طی چند روز ناگهان دچار تغییرات زیادی شد به احتمال زیاد در لیست الگوریتم رقص گوگل قرار گرفته اید. اما بهترین کار در این زمان چیست؟ هیچ کاری نکنید! متاسفانه افراد بسیاری زمانی که متوجه کاهش ناگهانی رتبه سایت خود شده به شدت عصبانی شده و اقدام به انجام کارهایی برای افزایش رتبه می کنند. برای مثال اقدام به گرفتن بک لینک های فیک برای سایت خود می کنند.

این مساله توسط ربات های گوگل تشخیص داده شده و نه تنها رتبه سایت شما را بالا نمی برد، بلکه بعد از آپدیت شدن الگوریتم آن را کاهش خواهد داد. همچنین ممکن است تصور کنید محتوایی که در سایت قرار داده اید بهینه نبوده است و اقدام به تغییرات چمشگیر در محتوای سایت خود کنید که این مساله نیز تاثیر چندانی نخواهد داشت.

بعد از تغییر رتبه سایت خود تنها چند روز صبر کنید، تا متوجه شوید این تغییر و کاهش رتبه موقتی نبوده و واقعا سایت شما کم اعتبار تر شده است. بعد از آنکه جایگاه سایت شما در یک حالت ثابت باقی ماند می توانید از ابزارهای مختلفی برای آنالیز سایت خود استفاده کرده تا ایرادهای سایت را پیدا کنید.

سپس می توانید با تغییر آن ها رتبه سایت خود را افزایش دهید. به این مساله توجه داشته باشید که گوگل توسط بیش از 300 معیار سایت های مختلف را مورد بررسی قرار داده و همواره در حال تغییر جایگاه های آن ها در دنیای اینترنت است.

چطور در رتبه بالاتری در رقص گوگل قرار بگیریم؟

بعد از آنکه همه چیز را راجع به رقص گوگل یاد گرفتیم بهتر است به دنبال این مساله باشیم که برای کسب رضایت این الگوریتم چه کارهایی می توانیم انجام دهیم! عنوان یکی از موارد مهم مورد بررسی توسط الگوریتم رقص گوگل است.

سعی کنید از عناوین جذاب استفاده کرده و از ایموجی ها در آن استفاده کنید. توضیحات متا را حتما جدی گرفته و مورد استفاده قرار دهید. برای آنکه بتوانید نرخ تعامل بیشتری به دست آورید، لینک سازی های داخلی را به صورت اصولی و دقیق انجام دهید. در نهایت نیز سعی کنید قبل از توجه به کلمات کلیدی محتوایی بر اساس نیاز کاربران تولید کنید که برایشان جذاب و مفید باشد.

دیدگاه ها

2021/12/05

سلام روزبخیر
اولش اسم بلاگ تون رو دیدم خندم گرفت! گفتم لگوریتم رقص گوگل آخه؟
در آخر میتونم بگم واقعا لذت بردم ممنون بابت دیتا خوبتون.

2021/12/12

تسمینو جان
دست شما درد نکنه بابت تهیه همچین مقاله پر محتوایی واقعا لذت بردم از خوندنش
من سرچ زدم الگوریتم رقص گوگل چیست،همین که دیدم شما محتوا دارید برای این موضوع کلی خوشحال شدم و جانانه اومدم برای خوندش مثله همیشه عالی و خسته نباشید.

2022/05/08

من سایتم همیشه رتبه هام جا به جا میشه البته فقط بعضی هاش
فکر میکردم باگی چیزیه! نمیدونستم الگوریتم دنس گوگل داریم!!