تعریف سئو به زبان ساده؛ معرفی شاخه‌های سئو و بهینه سازی وبسایت

تعریف سئو به زبان ساده؛ معرفی شاخه‌های سئو و بهینه سازی وبسایت

سئو (SEO)  یا بهینه سازی موتور‌ جستجو مجموعه‌ای از الگوها و فعالیت‌هایی است که برای بهبود رتبه‌بندی سایت در نتایج سرپ (SERP) انجام می‌دهیم. سئو و بهینه سازی وبسایت یکی از زیرمجموعه‌های دیجیتال مارکتینگ به‌شمار می‌رود و تاثیر مستقیمی روی بهبود رتبه‌های سایت،  ترافیک و نرخ بازدید سایت دارد. استراتژی‌های بهینه سازی سایت، با هر  به‌روزرسانی الگوریتم‌های گوگل، تغییر کرده و کامل‌تر می‌شوند. یک متخصص سئو ماهر باید به کل اصول سئو داخلی، سئو خارجی و سئوی تکنیکال مسلط باشد تا در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین هزینه، سایت را […]

5 ماه 15 17 دقیقه

آنچه در این مطلب خواهید خواند

سئو مخفف چیست و سئو سایت چیست؟
انواع سئو
مراحل سئو
معرفی الگوریتم های گوگل
بک لینک چیست
رپورتاژ آگهی چیست و چه تاثیری در سئو دارد؟
تولید محتوا چیست
نحوه نوشتن مقاله سئو شده
چگونه سئوکار شویم و یک سایت را سئو کنیم؟
پروپوزال سئو چیست
مدیر سئو کیست
قیمت سئو سایت چگونه محاسبه می‌شود؟
آنچه درباره سئو سایت آموختیم
مشاهده بیشتر

سئو (SEO)  یا بهینه سازی موتور‌ جستجو مجموعه‌ای از الگوها و فعالیت‌هایی است که برای بهبود رتبه‌بندی سایت در نتایج سرپ (SERP) انجام می‌دهیم. سئو و بهینه سازی وبسایت یکی از زیرمجموعه‌های دیجیتال مارکتینگ به‌شمار می‌رود و تاثیر مستقیمی روی بهبود رتبه‌های سایت،  ترافیک و نرخ بازدید سایت دارد.

استراتژی‌های بهینه سازی سایت، با هر  به‌روزرسانی الگوریتم‌های گوگل، تغییر کرده و کامل‌تر می‌شوند. یک متخصص سئو ماهر باید به کل اصول سئو داخلی، سئو خارجی و سئوی تکنیکال مسلط باشد تا در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین هزینه، سایت را به رتبه‌های برتر موتور جستجوی گوگل برساند. در ادامه این مقاله با تسمینو همراه باشید تا با مفاهیم سئو و بهینه سازی وبسایت آشنا شوید.

سئو مخفف چیست و سئو سایت چیست؟

SEO در زبان انگلیسی مخفف عبارت Search Engine Optimization است. در پاسخ به سوال اینکه سئو سایت چیست؟ می‌توان گفت که تمامی اقدامات لازم جهت دیده شدن سایت توسط گوگل را سئو سایت می‌گویند. بگذارید از همین ابتدا یک موضوع را کامل شفاف کنیم؛ طی این مطلب هرگاه به موتور جستجو اشاره کردیم، منظور همان گوگل است. طبق آمارهای منتشرشده، حدود 90 درصد از کاربران اینترنت از گوگل به‌عنوان موتور جستجوی خود استفاده می‌کنند؛ به همین دلیل اقدامات شما برای سئوی یک سایت، باید مطابق با استانداردهای گوگل باشد. 

چرا باید سایت خود را برای گوگل بهینه‌سازی کنیم؟ فرض کنید که قصد دارید از میان دو رستوران، یک مورد را برای غذاخوردن انتخاب کنید. هر دوی این رستوران‌ها غذاهایی با کیفیت و قیمت یکسان را ارائه می‌دهند؛ اما یکی از آن‌ها ظاهر زیبا و فضای جذاب‌تری برای ارائه خدمات دارد و دیگری محیطی نه‌چندان مناسب را برای ارائه سرویس‌هایش انتخاب کرده است. مسلما در این شرایط شما رستورانی را انتخاب خواهید کرد که ظاهر جذاب‌تری دارد. 

گوگل نیز به همین شکل است؛ این موتور جستجو سایت‌هایی را در رتبه‌های برتر نتایج خود قرار می‌دهد که اصولش را رعایت کرده باشند. اصول گوگل با گذر زمان ممکن است دچار تغییر و تحول شود؛ اما یکی از مهم‌ترین قوانین ثابت این موتور جستجو برای رتبه‌بندی نتایج، میزان جلب رضایت کاربران است. گوگل بارها اعلام کرده است که نتایج خود را کاملا مطابق با واکنش کاربرانش رتبه‌بندی می‌کند؛ بنابراین اگر قصد دارید سایت خود را به رتبه‌های برتر صفحه نتایج برسانید، می‌بایست رضایت کاربران را در اولویت قرار دهید. 

انواع سئو

پس از تعریف سئو چیست، نوبت به معرفی انواع آن می‌رسد. سئو به لحاظ پیاده‌سازی به سه نوع کلاه سیاه، کلاه خاکستری و کلاه سفید تقسیم می‌شود. در ادامه هر یک این روش‌ها را شرح خواهیم داد. 

  • سئو کلاه سفید

متخصصان سئو از روش‌های مختلفی برای رسیدن به نتیجه‌ دلخواه استفاده می‌کنند؛ یکی از این روش‌ها که از سوی خود گوگل بارها پیشنهاد شده است، سئو کلاه سفید است. کلاه سفید یعنی برای بهینه‌سازی سایت از روش‌هایی استفاده کنید که کاملا مطابق با استانداردهای گوگل هستند. رسیدن به نتیجه به کمک سئو کلاه سفید زمان‌بر است؛ اما هنگامی که به نتیجه برسید، می‌توانید اطمینان داشته باشید که جایگاه‌تان تضمین‌شده خواهد بود. 

  • سئو کلاه خاکستری

ترفندهای سئو کلاه خاکستری چیزی میان روش‌های کلاه سفید و کلاه سیاه هستند. هدف از روش کلاه سیاه آن است که بتوان در زمانی کوتاه‌تر و بدون جریمه‌شدن از سوی گوگل به نتیجه رسید. برای استفاده از ترفندهای کلاه خاکستری باید کاملا محتاط عمل کرد و شناخت بالایی از گوگل داشت. هرگونه اشتباه در پیاده‌سازی این روش، ممکن است نتایج بسیار بدی را به همراه داشته باشد. 

  • سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه دقیقا نقطه مقابل سئو کلاه سفید محسوب می‌شود که شدیدا توسط گوگل مورد انتقاد قرار گرفته است. در این روش متخصص سئو با دور زدن گوگل سعی می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نتیجه مدنظرش برسد. استفاده از روش‌های کلاه سیاه منجر به جریمه از سوی گوگل شده و نتیجه فاجعه‌باری را برای سایت به همراه خواهد داشت. 

مراحل سئو

سئو دارای سه مرحله اصلی است که در ادامه هریک را شرح خواهیم داد:

  • سئو داخلی

مفهوم سئو داخلی در سئو چیست؟ این مرحله مربوط به اقداماتی می‌شود که درون وبسایت خود انجام می‌دهید تا گوگل به درک درست‌تری از سایت‌تان برسد. بهینه‌سازی‌های سئو داخلی عموما روی محتوا تمرکز دارند. ازجمله مهم‌ترین این اقدامات می‌توان به انتخاب درست تگ‌های هدینگ، عنوان، url، پاراگراف‌ها، تصاویر و لینک‌های داخلی و خارجی اشاره کرد. 

  • سئو خارجی

سئو خارجی نیز اقداماتی هستند که در خارج از سایت‌تان برای کسب اعتبار و رتبه در گوگل انجام می‌دهید. بک لینک و رپورتاژ آگهی دو مورد از مهم‌ترین اقدامات مربوط به سئو خارجی محسوب می‌شوند که بسیاری از متخصصان سئو از آن‌ها بهره می‌برند. 

  • سئو تکنیکال

سئو تکنیکال یکی از مهم‌ترین موضوعات در بهینه‌سازی سایت محسوب می‌شود که باید توجه ویژه‌ای به آن داشت. اصول تکنیکال مرتبط با کدنویسی هستند و برای بکارگیری آن‌ها می‌توان از برنامه‌نویس‌ها کمک گرفت. درنظر داشته باشید که سئو فنی نقش بسزایی در جلب توجه ربات‌های گوگل و درنهایت دیده شدن یک سایت دارد. 

معرفی الگوریتم های گوگل

موتور جستجوی گوگل در آغاز فعالیتش با مشکلات گوناگونی در زمینه اعتبارسنجی سایت‌ها و محتوای درون آن‌ها مواجه بود؛ با گذر زمان و افزایش سواستفاده از باگ‌های این موتور جستجو، گوگل تصمیم گرفت تا با الگوریتم‌های متنوع و کارآمد خود افراد متخلف را با جریمه‌های سنگینی روبه‌رو کند. 

الگوریتم های گوگل دارای انواع گوناگونی هستند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به الگوریتم‌ پاندا، الگوریتم پنگوئن، الگوریتم برت، الگوریتم کبوتر و الگوریتم سند باکس اشاره کرد. پس از شناسایی تخلف از سوی این الگوریتم‌ها، گوگل با توجه به میزان تخلف، جریمه را اعمال می‌کند. این جریمه می‌تواند بین حذف از یک نتیجه و یا حذف کامل از تمام نتایج متغیر باشد. با توجه به اهمیت بالای این موضوع، باید بدانید که کارکرد انواع الگوریتم گوگل در سئو چیست و چگونه می‌توانید از این الگوریتم‌ها در جهت مثبت برای بهبود رتبه سایت‌تان استفاده کنید. 

بک لینک چیست

یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش اعتبار سایت نزد گوگل، دریافت بک لینک است. بک لینک یعنی یک سایت از سایتی دیگر لینک دریافت کند. دریافت لینک خارجی جزو بهترین روش‌های بهبود رتبه سایت محسوب می‌شود که البته باید نظارت ویژه‌ای روی آن داشت؛ اگر دریافت لینک خارجی و یا بک لینک غیرطبیعی به‌نظر برسد و گوگل به این موضوع پی ببرد، آن‌گاه جریمه‌های سنگینی شامل حال سایت می‌شود. 

با توجه به ریسک بالای بک لینک، توصیه می‌شود که در صورت امکان از رپورتاژ آگهی برای دریافت لینک خارجی استفاده کنید. لینک‌های رپورتاژ آگهی لینک‌هایی دائمی محسوب می‌شوند؛ درحالی‌که بک لینک با اتمام دوره پرداخت، حذف شده و باید بار دیگر با پرداخت مبلغ مدنظر آن را تمدید کنید.

اگر مبلغ مدنظر را به هر دلیلی پرداخت نکنید، بک‌ها لینک‌های حذفی نوعی سیگنال منفی برای گوگل محسوب می‌شوند و بدین ترتیب شاهد جریمه از سوی این موتور جستجو خواهید بود. با توجه به مواردی که شرح داده شد، می‌توان رپورتاژ آگهی را بهترین روش برای دریافت لینک خارجی به حساب آورد. 

رپورتاژ آگهی چیست و چه تاثیری در سئو دارد؟

خرید ریپورتاژ نوعی تبلیغ غیرمستقیم محسوب می‌شود که در قالب آن می‌توان با دریافت لینک خارجی اعتبار یک سایت را افزایش داد و به رتبه‌های برتر گوگل در کوئری‌های مختلف رسید. هنگام سفارش رپورتاژ آگهی باید به موارد مختلفی توجه داشته باشید تا به نتیجه دلخواه برسید.

در درجه اول باید حتما توجه کنید که محتواهای‌تان جذاب باشند و به شکل غیرمستقیم در مخاطب احساس نیاز ایجاد کنند تا از خدمات‌تان بهره ببرند. مورد بعدی انتخاب انکرتکست‌های مناسب است. انکرتکست به عبارت‌هایی گفته می‌شوند که در متن از طریق آن‌ها به سایت‌تان لینک داده می‌شود. انکرتکست‌ها باید عباراتی باشند که اهمیت زیادی برای‌تان دارند و قصد دارید با آن‌ها به رتبه‌های برتر گوگل برسید. 

هنگام تهیه رپورتاژ آگهی حتما به رسانه و سایت‌هایی که قرار است از آن‌ها لینک دریافت کنید توجه داشته باشید و ترجیحا سایت‌هایی را انتخاب نمایید که اعتبار دامنه آن‌ها بالا بوده و محتواهای آن‌ها به محتوای سایت شما ارتباط دارند. به طور کلی دریافت لینک خارجی دارای اصول خاصی است که حتما باید توسط یک سئوکار حرفه‌ای انجام گیرد. افراط در دریافت لینک خارجی و هرگونه اقدام ربات‌گونه در این زمینه، حساسیت الگوریتم‌ های گوگل (خصوصا الگوریتم پنگوئن) را برانگیخته و نتایج فاجعه‌آمیزی را به همراه خواهد داشت. 

تولید محتوا چیست

تولید محتوا در سئو از اهمیت بالایی برخوردار است و باید توجه ویژه‌ای به آن شود. به‌طور کلی تولید محتوا به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که ازجمله مهم‌ترین آن‌‌ها می‌توان به تولید محتوای متنی، تصویری و ویدئویی اشاره کرد. یک سایت جهت رسیدن به موفقیت باید محتوایی منحصربه‌فرد و متناسب با نیاز کاربرانش تولید کند. هرچقدر که این محتواها بتوانند بهتر به سوالات کاربران پاسخ دهند، در نتایج گوگل جایگاه مناسب‌تری خواهند داشت.

تا بدین‌جا به سوال «تولید محتوا در سئو چیست؟» پاسخ دادیم، اکنون نوبت به آن می‌رسد که طریقه نگارش محتوای مخاطب‌محور را شرح دهیم. برای تهیه یک مطلب ارزشمند و کاربردی می‌توانید مطالب سایت‌های رقیب که در رتبه‌های برتر گوگل حضور دارند، مورد بررسی قرار دهید. این مطالب را با دقت مطالعه کرده و سوالات کاربران در بخش نظرات را بررسی کنید.

پس از بررسی کامل نظرات کاربران و همچنین مطالب سایت‌های رقیب، نوبت به آن می‌رسد که محتوایی مطابق با نیاز مخاطبان تولید کنید. این شیوه از تولید محتوا یکی از بهترین روش‌های رسیدن به رتبه‌های برتر محسوب می‌شود.

نحوه نوشتن مقاله سئو شده

یک مطلب سئو شده دارای ویژگی‌های گوناگونی است که در ادامه برخی از مهم‌ترین آن‌ها را شرح خواهیم داد.

  • یونیک بودن

محتوای متنی تولید شده باید کاملا منحصربه‌فرد باشد و هیچ‌گونه کپی در آن دیده نشود. محتوای کپی از دید گوگل کاملا بی‌ارزش بوده و سایت‌هایی که از این‌گونه مطالب استفاده کنند، با جریمه‌های سنگینی مواجه خواهند شد. 

  • نگارش مطابق با پرسونای مخاطب

پیش از نگارش محتوا باید حتما سوالات و نیازهای اساسی آن‌ها را بشناسید تا موفق شوید محتوای‌تان را ارزشمند کنید. شناخت پرسونای مخاطب با بررسی سایت‌های برتر و همچنین مشاهده نظرات کاربران در این سایت‌ها مشخص می‌شود که پیش‌تر این مورد را شرح دادیم.

  • رعایت اصول نگارشی

یکی از مهم‌ترین موارد سئوی محتوا که گوگل نسبت به آن حساس است، مربوط به رعایت اصول نگارشی می‌شود. الگوریتم‌های دقیق گوگل در بازه‌های زمانی مختلف محتواهای درون سایت را به لحاظ نگارشی مورد بررسی قرار می‌دهند و مطالبی را که اصول نگارشی در آن‌ها رعایت نشده است را شناسایی می‌کنند. این مطالب شانس بسیار کمی برای کسب رتبه‌های برتر خواهند داشت.

  • موارد دیگر

استفاده درست از کلمات کلیدی، لینک‌سازی صحیح، استفاده از تصاویر باکیفیت و کم‌حجم و انتخاب هدینگ‌های مناسب، ازجمله موارد دیگری هستند که هنگام نوشتن یک مقاله مطابق با اصول سئو باید به آن‌ها توجه داشت. 

چگونه سئوکار شویم و یک سایت را سئو کنیم؟

برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو راه‌های مختلفی وجود دارد. در آغاز جهت آشنایی با جهان سئو می‌توانید مطالب مربوط به این حوزه را در سایت‌های مختلف مطالعه کنید. مطالعه می‌تواند تاثیر بسزایی در یادگیری جهان وسیع سئو و آشنایی با مفاهیم گوناگون آن داشته باشد.

پس از مطالعه، نوبت به آن می‌رسد تا به کمک ویدئوهای آموزشی و دوره‌های گوناگون با ترفندهای مختلف سئو آشنا شوید. توجه داشته باشید که سئو پیوسته در حال به‌روزرسانی است و هیچ‌گاه نمی‌توانید صرفا با مطالعه مقطعی و گذراندن یک دوره آزمایشی با تمام ابعاد آن آشنا شوید.

یک متخصص سئو حرفه‌ای پیوسته در حال تحقیق و جستجو در حوزه کاری خود است تا بتواند مطابق با جدیدترین اصول سئو پروژه‌های خود را پیش ببرد. پس از گذراندن آموزش‌های لازم، نوبت به آن می‌رسد تا با توجه به آموخته‌های خود یک سایت را سئو کنید. تلاش شما برای رساندن سایت به رتبه‌های برتر ممکن است با موانعی روبه‌رو شود که تجارب حاصل از آن می‌تواند برای‌تان بسیار ارزشمند باشد. 

پروپوزال سئو چیست

پروپوزال سئو درواقع نوعی راهنما و برنامه محسوب می‌شود که یک شرکت سئوکار و یا متخصص سئو جهت معرفی خود آن را به کارفرما ارائه می‌دهد. پروپوزال اهمیت بالایی برای سئوکارها دارد؛ زیرا اگر آن‌ها نتوانند خدمات و قوانین خود را به درستی به کارفرما منتقل کنند، موفق به دریافت پروژه نخواهند شد. پروپوزال سئو هرچه کامل‌تر باشد و اطلاعات دقیق‌تری را در اختیار کارفرما قرار دهد، شانس موفقیت سئوکار در دریافت پروژه بیشتر خواهد شد.  

بررسی سئو سایت، ذکر تمامی قوانین، مدت زمان انجام پروژه و هزینه ازجمله مهم‌ترین مواردی هستند که باید حتما در پروپوزال ذکر شوند. ارائه یکسری راهکارهای کاربردی سئو در پروپوزال می‌تواند در جلب اعتماد کارفرمایان بسیار موثر واقع شود. 

مدیر سئو کیست

شرکت‌های بزرگ فعال در زمینه سئو برای پیشبرد هرچه بهتر کارها و همچنین سازماندهی صحیح، حتما یک مدیر سئو قدرتمند را استخدام می‌کنند. ارائه استراتژی، مدیریت تیم سئو و تولید محتوا، نظارت روی موضوعات تکنیکال و تعیین مسیر آینده پروژه ازجمله مهم‌ترین اقدامات یک مدیر سئو محسوب می‌شوند. 

ویژگی‌های مدیر سئو سایت چیست؟ در پاسخ به این سوال می‌توان گفت که یک مدیر سئوی حرفه‌ای باید دانش عمیقی نسبت به سئو داشته باشد و بتواند در شرایط حساس بهترین تصمیم را بگیرد. هوش مدیریتی و خلاقیت پیاده‌سازی استراتژی‌های کاربردی از جمله ویژگی‌های مهم دیگری هستند که یک مدیر سئو باید دارا باشد. 

قیمت سئو سایت چگونه محاسبه می‌شود؟

قیمت سئو سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد. در ابتدا باید بررسی شود که سایت مدنظر قرار است در چه زمینه‌ای فعالیت داشته باشد. با توجه به زمینه فعالیت، قیمت سئو متفاوت خواهد بود؛ به‌طورمثال سئو یک سایت در حوزه ارز دیجیتال به‌مراتب دشوارتر از یک سایت در حوزه لبنیات است و به همین دلیل قیمت سئو سایت ارز دیجیتال بیشتر خواهد بود. 

پس از تعیین زمینه فعالیت، نوبت به گستردگی آن می‌رسد؛ به طور مثال پروژه یک سایت فروشگاهی بزرگ‌تر از یک سایت شرکتی است؛ البته این مورد همیشه صدق نمی‌کند، ولی به‌طورکلی فرآیند سئو سایت فروشگاهی بسیار گسترده بوده و به همین دلیل قیمت آن بیشتر خواهد بود. با توجه به مواردی که ذکر شد، زمینه فعالیت یک سایت و گستردگی آن دو مورد از مهم‌ترین مولفه‌های تعیین قیمت سئو محسوب می‌شوند. 

آنچه درباره سئو سایت آموختیم

هدف کلی انجام سئو و بهینه سازی موتور جستجو، بهبود رتبه سایت در نتایج جستجوی ارگانیک است؛  شما با انجام مداوم و مستمر اقدامات سئو، می‌توانید از میلیاردها نفر که روزانه در گوگل جستجو می‌کنند به سایتتان ورودی دریافت کنید  و به بخش بزرگی از مخاطبان بالقوه‌تان دسترسی داشته باشید. در این مقاله با مفاهیم مهم سئو (SEO) و اهمیت آن برای افزایش ترافیک سایت آشنا شدید؛ فعالیت در این حوزه صددرصد به تخصص و دانش بالا و صبر نیاز دارد.
سئو و بهینه سازی وبسایت به‌عنوان یکی از شاخه‌های پویای دیجیتال مارکتینگ، موقعیت شغلی مناسبی برای افراد مستعد و علاقمند فراهم کرده است تا توانایی‌های خود را در این حوزه ثابت کنند و از این طریق به درآمد بالایی برسند.

اگر در اول راه هستید یا قصد دارید در این شغل فعالیت کنید، حتما تجربیات و سوالات خود را با مشاوران ما در تسمینو به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

  • درآمد سئوکار چقدر است؟
  • چگونه سئوکار حرفه‌ای شویم؟
  • بهترین دوره سئو چیست؟
  • منابع یادگیری سئو چه هستند؟
محمد مقصودی
محمد مقصودی

کارشناس تولید محتوا، مدیریت محتوا و علاقه‌مند به سئو

دیدگاه ها

2022/08/03

ممنون از اطلاعات مفیدی که ارائه دادید. اگر کسب و کارها اهمیت سئو رو بدونن قطعا روی این مورد حساب باز می کنن چون هم هزینه کمتری براشون داره هم نرخ تبدیل بالاتری داره. کاری که ما خودمون توی سایت ها داریم انجام میدیم همینه و البته از ابزارهای سئو تسمینو هم استفاده می کنیم و تمرکزمون رو گذاشتیم روی یاددادن سئو به افرادی که به این حوزه علاقه دارن.

    2022/08/03

    خوشحالیم که این مقاله برای شما مفید بوده و امیدواریم بتوانیم همکاری بیشتری با برند شما داشته باشیم

2022/10/21

عالی بود

2023/12/11

من با سئوکارم قرارداد 12 ماهه بستم، بعد از این مدت زمان که به رتبه ی بالا رسیدم باز هم لازمه به سئو کردن ادامه بدم؟

    2023/12/13

    سلام جناب نامجو
    بله، سئو یک فرآیند ادامه دار هست و باید بطور مستمر سایت از این بابت بررسی بشه، چه از نظر فنی و محتوایی و جه لینک سازی های خارجی و انتشار رپورتاژ

2023/12/13

اسم دامنه‌ای که برای سایتم انتخاب میکنم توی سئو تاثیر داره؟

    2023/12/13

    نمیشه گفت تاثیر زیادی داره یا اصلا تاثیری در سئو سایت و رتبه بندی داره. بهتره زمان انتخاب دامنه بیشتر روی روان بودن و معنادار بودن اون تمرکز کنید

2023/12/16

ممنونم از مطلب خوبی که نوشتین
از کجا بفهمم ورودی‌ای که سایتم داره چقدره؟

    2023/12/16

    خواهش میکنم. خوشحالم که براتون مفید بوده.
    برای بررسی میزان ورودی های سایتتون میتونید از سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس استفاده کنید.
    در بلاگ یک مقاله درمورد سرچ کنسول داریم که میتونه براتون مفید باشه

2023/12/20

سلام ممنونم از مقاله ی کاملتون
من میخوام سئوکار بشم. یادگرفتن سئو پیش نیاز خاصی میخواد؟

    2023/12/20

    سلام. خواهش می‌کنم. خوشحالم که از مقاله راضی بودید. برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو نیاز به پیش نیاز خاصی ندارید فقط باید یک ذهن پرسش‌گر داشته باشید و بتونید اطلاعات رو درست تحلیل کنید.

2023/12/27

چه مراحلی رو برای سئوی سایتم باید انجام بدم؟

    2024/01/10

    مراحلی که باید برای سئوی سایتتون انجام بدید، نسبت به رتبه ای که سایت شما داره متفاوته. ولی مراحل کلی به این صورته که شما ابتدا سئوی آن پیج (شامل محتوا و ساختار کلی سایت) رو انجام میدید و سپس برای سئوی آف پیج اقدام به خرید بک لینک و رپورتاژ بر اساس یک استراتژی مشخص می کنید. موارد مربوط به سئو تکنیکال هم لازم هست توسط خود شما یا یک فرد فنی بررسی بشه تا در صورت وجود مشکل، بهینه سازی های لازم رو انجام بدین.

2024/01/18

اگه من بک لینک رایگان بخرم روی سئوی سایتم تاثیر مخرب داره؟

    2024/01/20

    سلام
    استراتژی‌های آف پیج سئو در حال تغییر هستن و بهتره که بدون برنامه‌ریزی مشخص، خرید بک‌لینک انجام نشه. به طور کلی مستقیما باعث آسیب به سئوی سایت شما نمیشه و اگه از بک‌لینک‌های رایگان و معتبر (مثلا دامنه‌های edu) استفاده کنید میتونه تاثیر مثبت هم داشته باشه؛ اما باید توجه کنید که تعداد بک لینک های رایگان شما خیلی زیاد و از دامنه‌های نامعتبر نباشه.